Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei

Pełna wersja: Modernizacje linii kolejowych
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24
Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej chce skrócić czas połączeń między Warszawą i Wrocławiem. Pod uwagę bierze remont Centralnej Magistrali Kolejowej na odcinku Częstochowa – Fosowskie – Opole – Wrocław. Nie jest jednak przesądzone, czy - nawet jeśli inwestycja dojdzie do skutku - reaktywowany zostanie częstochowski dworzec Stradom.

:-O a co do całości to troszkę za ogólnikowy ten artykuł jak dla mnie. Choć i jest jedna zaskakująca informacja o połączeniu Wro z Waw przez Kato Wink, słuchałem kilku wypowiedzi ministra Nowaka i nigdzie nie było o tym pomyśle, ZAWSZE mówił o Częstochowie.
Odolanów - Ostrów: Dwa mosty do remontu

Jak poinformowała PKP PLK, podczas zamknięcia szlaku Odolanów - Ostrów Wielkopolski w dniach 9-16 stycznia, przeprowadzona zostanie naprawa dwóch mostów. Linia kolejowa Grabowno Wielkie - Ostrów Wielkopolski obsługuje ruch pasażerski i pełni istotną funkcję w przewozie towarów.

źródło:
Rynek kolejowy
Patrząc na zamknięcia chociażby 202 (Gdynia Główna), wszystkie perony miały być gotowe na teraz, a oni już przewidzieli zamknięcia na 2013 rok. Porażka. 5 Peron prawie skończony oprócz wiat i paru wykończeniówek + podłączenie semafora podwieszanego nad torem nr 8 (gdzie aktualnie stoi karzeł zaporowy). Peron 4 przestał istnieć około miesiąca temu i trwają roboty gruntowe (o ile można to tak nazwać, jak się tam prawie nic nie robi) Zresztą jak zwykle. Peron 5 też został oddany z wielkim opóźnieniem.
Co do reszty to mogę spokojnie powiedzieć, żę na EURO to będzie porażka wszystkiego.
Linia Warszawa - Łódź barierą komunikacyjną?

Według PKP PLK, aż półtoraroczne opóźnienie w modernizacji odcinka Warszawa - Skierniewice zostało spowodowane m. in. protestami złożonymi przez organizacje pozarządowe. Jak mówi Jan Jakiel z SISKOM, większość z nich była po prostu uzasadniona, a inwestycja godzi w interesy mieszkańców podwarszawskich miejscowości.

źródło: Rynek kolejowy
Będą kolejne prace na linii 272

PKP PLK wymieni nawierzchnię na dziewiętnastu kilometrach toru na linii z Kluczborka do Poznania. Prace obejmą stację Jarocin i pobliski odcinek Chocicza – Środa Wielkopolska.

Prace odbędą się na dwóch odcinkach: dwuipółkilometrowym w Jarocinie i liczącym 16,5 kilometra pomiędzy Chociczą a Środą Wielkopolską. Jedynym kryterium wyboru zwycięzcy będzie najniższa cena. Oferty można składać do 6 marca.

źródło: Rynek kolejowy

Prace bardzo cieszą, ale mam nadzieję, że pociągi dalekobieżne wrócą na tę trasę i tej linii nie będzie czekał los choćby linii E30 na odcinku Wrocław - Zgorzelec.
"Kurier Kolejowy" przedstawił zadania dofinansowane w 2012 roku z Funduszu Kolejowego realizowane przez PKP PLK S.A.

Oto one: http://kurierkolejowy.eu/files/news/Lista.pdf
W częstochowskich serwisach internetowych piszą wybór tras do remontu już padł:

http://czestochowa.gazeta.pl/czestochow ... lska_.html

http://czestochowa.naszemiasto.pl/artyk ... 0918,1,3,5

Można również przeczytać, że wyremontowany będzie odcinek Wiedenki:

Cytat:Z funduszy unijnych, które jednak nie mogą być przerzucone z kolei na drogi (jak planował rząd) - wyremontowanych zostanie kilka linii kolejowych. M.in. odcinki "wiedenki" między Częstochową a Koluszkami. Najgorszy jest fragment do Radomska, gdzie ograniczono już prędkość do 80 km/h a grozi mu nawet 60 km/h.
;-D

Będzie szybkie połączenie z Częstochowy do Warszawy

Cytat:Szybkie połączenie kolejowe z Częstochowy Stradomia do Warszawy i Wrocławia jest bliżej rzeczywistości. Jeszcze pod koniec ubiegłego roku to był tylko ambitny pomysł grupy posłów. Dziś nabiera kształtów.

- W tym roku zostanie przeprowadzony remont odcinka torów Żelisławice-Julianka na trasie z Częstochowy do Centralnej Magistrali Kolejowej - mówi poseł SLD Marek Balt, który był inicjatorem powstania parlamentarnego zespołu ds. przywrócenia ekspresowych i pośpiesznych połączeń na trasie Wrocław - Częstochowa Stradom - Warszawa poprzez Centralną Magistralę Kolejową. Do zespołu należą wszyscy częstochowscy parlamentarzyści.

Wiceminister transportu Andrzej Massel zapowiedział, że po przetargach na remont ok. 30 km odcinka Żelisławice - Julianka zostanie przeznaczonych 80 milionów złotych. To jest mniej więcej dwie trzecie tzw. "protezy koniecpolskiej" czyli połączenia Częstochowy Stradomia z CM.

Połączenie z CMK to ogromna szansa na skrócenie przejazdu z Częstochowy do Warszaw. Na CMK już w tym roku prędkość pociągów zostanie podwyższona ze 160 do 200 km na godzinę. Pociągi z Warszawy będą zjeżdżać na trasę Kielce - Koniecpol - Częstochowa -Opole. Taką trasą kursowały jeszcze w latach dziewięćdziesiątych ubiegłego wieku ekspresy do Opola, Wrocławia, zatrzymujące się na stacji Częstochowa Stradom.


Debata na temat szybkich połączeń kolejowych pomiędzy Wrocławiem a Warszawą

Cytat:Priorytety resortu na najbliższe cztery lata to modernizacja istniejących sieci kolejowych, poprawa jakości przewozów pasażerskich oraz inwestycje w tabor kolejowy – powiedział Minister Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej Sławomir Nowak podczas konferencji „Połączenia kolejowe jako czynnik integracji gospodarczej i społecznej”, która odbyła się 8 lutego br. we Wrocławiu.

Jednocześnie Minister Sławomir Nowak stwierdził, że możliwe jest zmodernizowanie połączenia kolejowego pomiędzy Wrocławiem a Warszawą, tak aby w 2014 r. pociągi pasażerskie mogły pokonywać tę trasę w ciągu 3,5 godz. Odnosząc się do przesunięcia terminu budowy w Polsce linii kolei dużych prędkości szef resortu zapowiedział dokończenie studium wykonalności dla linii „Y”.

Minister Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej Sławomir Nowak oraz Podsekretarz Stanu Andrzej Massel wzięli udział w konferencji zorganizowanej przez Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego na zaproszenie Marszałków Województw Dolnośląskiego, Wielkopolskiego, Łódzkiego, Lubuskiego, Śląskiego, Małopolskiego, Opolskiego i Mazowieckiego. Uczestnicy konferencji debatowali na temat rozwoju transportu publicznego w nadchodzącej nowej perspektywie budżetowej Unii Europejskiej na lata 2014 – 2020 oraz znaczenia modernizacji infrastruktury kolejowej dla harmonijnego rozwoju miast.


[ Dodano: 2012-02-08, 18:01 ]
W sumie od Żelisławic do Julianki jest 28,172km. Następny odcinek Częstochowa Stradom -Julianka ma 29,335km. Porównując te dwie odległości ni jak mi nie wychodzi że będą robić 2/3"protezy". Już bardziej mi to wygląda na 1/2 ;-)

A i jeszcze jedno pytanie, co z odcinkiem Żelisławice - Włoszczowa Płn? W sumie to 7.729km. Dziwnie było by zrobić 30km zapominając o tych prawie 8km.
To nie jest śmieszne... Chce się zmodernizować trasę z Warszawy do Wrocławia na około, a modernizacja najbardziej naturalnej trasy przez Łódź i Kalisz nawet nie ma w większych planach. Już od 2007 leży projekt modernizacji Łódź - Kalisz z POIiŚ.

Łódź i Wrocław to chyba ostatnie, tak duże miasta z tak niekorzystną infrastrukturą kolejową, i to ta trasa powinna być najpierw modernizowana. (opcjonalnie, obie naraz)
Urbi napisał(a):Łódź i Wrocław to chyba ostatnie, tak duże miasta z tak niekorzystną infrastrukturą kolejową, i to ta trasa powinna być najpierw modernizowana. (opcjonalnie, obie naraz)

I ja tak sądzę ale Łódź kojarzy się tylko z trasą do Warszawy.
Widzę, że poseł Balt bardzo się w to angażuje. Tak się składa, że mam okazję się z nim widzieć podczas meczów mojej drużyny, więc przy najbliższej okazji postaram się z nim porozmawiać, może się czegoś dowiem.
Obawiam się że poseł Balt podczepił się pod ten pomysł ale.... tu nie o tym Wink Z najnowszych informacji wynika, że w tym roku bedzie robiony pod 120km/h(obecnie 50km/h) odcinek Koniecpol - Turów, nie zmienia to zbyt wiele gdyż podobnie jak Julianka-Żelisławice, jest to odcinek około 30km.
Nie wszystko na raz. Ważne, że będzie poprawa.
2013 będzie przełomowy, w tym roku przetargi mają być rozpisane a w przyszłym roboty ruszą pełną parą.
Urbi napisał(a):Chce się zmodernizować trasę z Warszawy do Wrocławia na około, a modernizacja najbardziej naturalnej trasy przez Łódź i Kalisz nawet nie ma w większych planach.

Na około to w chwili obecnej jeżdżą pociągi kwalifikowane z Wrocławia do Warszawy, bo przez Katowice lub Poznań. Moje zdanie jest takie, że tak tzw. proteza koniecpolska, jak i linia przez Ostrów powinny zostać zmodernizowane pod 160km/h i tymi trasami powinny jechać pociągi Ex i EIC z Wrocławia do Warszawy, odpowiednio te które obecnie jadą przez Katowice przetraować na Koniecpol, a te co jadą przez Poznań na Ostrów. Niestety, ale będziemy musieli jeszcze poczekać parę lat zanim taki scenariusz mógłby się spełnić.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24