Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei

Pełna wersja: Modernizacje linii kolejowych
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24
W zupełności starczy te 120. Żadne expresy tędy nie jeżdżą, a dla teelek wystarczy średnia prędkość 100 km/h.
Obecnie sytuacja wygląda tak, że z Koluszek do Częstochowy jedzie się półtorej godziny, a z powrotem dwie. Podejrzewam, że jest to spowodowane przez to, że w kierunku Koluszek jeżdżą ze Śląska na północ Polski ciężkie składy towarowe, głównie z węglem. W związku z tym czy nie można zrobić by tak, że przez jeden rozkład(rok) na kolei obowiązuje ruch prawostronny, a przez drugi lewostronny i tak na przemian? Wówczas tory ulegałyby jednoczesnemu zużyciu.
Na odcinku most nad Wartą - Radomsko - Rozprza jest między 40 a 70 km/h w kierunku Koluszek, to jest odcinek 40 km. Natomiast odcinek Radomsko - Częstochowa obecnie na obu torach 80 km/h, w poprzednim rozkładzie jazdy było to jeszcze 100 km/h.
norbert napisał(a):Wówczas tory ulegałyby jednoczesnemu zużyciu.
Tak, mielibyśmy zarżnięte oba Tongue

Cytat:W związku z tym czy nie można zrobić by tak, że przez jeden rozkład(rok) na kolei obowiązuje ruch prawostronny, a przez drugi lewostronny i tak na przemian?
Zasadniczo jest prawostronny ruch, natomiast jeżeli jest sbl to problemu teoretycznie nie ma, schody zaczynają się przy Sztach. Ale problem nie jest ruchu, tylko konserwacji. Tor zaprojektowany dla ciężkich pociągów, jeżeli jest należycie konserwowany to nie ma prawa się spsuć.
norbert napisał(a):W zupełności starczy te 120. Żadne expresy tędy nie jeżdżą, a dla teelek wystarczy średnia prędkość 100 km/h.

Żeby tylko były w stanie osiągnąć taką średnią prędkość na tym odcinku ;-) Na pewno nie w sytuacji, jak pośpiechy stoją po 5-8 min w Piotrkowie, Radomsku i Częstochowie :-) Miałem okazję jechać kilka razy TKL tak, że do stacji docierał nawet 6 min przed planowym przyjazdem i sobie czekał Smile
hutterdm, Opolanin rano do Częstochowy potrafi przyjechać 25 minut przed odjazdem w dalszą drogę. To dopiero postój.

A teraz mam inne pytanie odnośnie Wiedenki. Czy ktoś wie co się dzieje z jej odcinkiem, po którym jeżdżą pojazdy KŚ? Codziennie mają po kilka, kilkanaście minut, a ostatnio łapią nawet kilkadziesiąt. Czym to jest spowodowane? Obserwując składy na Infopasażerze widać, że dojeżdża bez opóźnienia do jakiejś stacji i nagle łapie kilkanaście minut. Ktoś pomoże w rozwiązaniu zagadki? Może bartekkolej coś wie...
Coś z siecią koło Batorego, bo między Zabrzem a Gliwicami chyba już się uporali wczoraj.
A czy są jakieś informacje na temat remontu odcinka Katowice - Gliwice?
I trochę więcej słów na ten temat, a także wiele informacji na temat remontu Wiedenki do poczytania pod poniższym linkiem:

http://czestochowa.gazeta.pl/czestochow ... _Unia.html
Rusza rewitalizacja linii Kalety - Kluczbork

PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na kolejny projekt rewitalizacyjny. Tym razem dotyczy on remontu linii nr 143 na odcinku Kalety – Kluczbork. Linia ta stanowi ważny ciąg wywozowy towarów ze Śląska. Dzięki jej rewitalizacji skorzystają jednak także pasażerowie, gdyż pozwoli on przyspieszyć pociągi na trasie Katowice – Poznań.

źródło: Rynek kolejowy

Nareszcie dobra wiadomość. Jeżeli będzie przetarg to w końcu ruszy rewitalizacja i może pojawią się nowe połączenia.
Nawet pół miliarda złotych na rewitalizację odcinka Zawiercie - Jaworzno Szczakowa

Rusza kolejny projekt rewitalizacyjny, który ma zostać dofinansowany z POIiŚ z pieniędzy, które polski rząd chciał przeznaczyć na budowę dróg. Za ponad 300 milionów złotych gruntowną naprawę przejdzie bardzo ważny dla ruchu towarowego odcinek Zawiercie – Dąbrowa Górnicza Ząbkowice – Jaworzno Szczakowa.

http://www.rynek-kolejowy.pl/34492/Nawe ... zakowa.htm
No to liczę, że SOKiści pojawiać się będą gdzieś dalej aniżeli w Szczakowej :-) Brawo, brawo, żeby im torów nie brakło jak się poważnie wezmą za Szczakową ;-D
Jak każdy już zapewnię wie, spółka PNI podlegająca pod Budimex, złożyła wniosek o upadłość i modernizacja lini kolejowe Warszawa - Łódź, na odcinku Skierniewice - Warszawa jest poważnie zagrożona! Chyba jedyna na świecie osoba broniąca interesów Łodzi i aglomeracji łódzkiej, postanowiła zainterweniować - http://www.rynek-kolejowy.pl/35004/Gods ... ndalem.htm

Podobno w tej sprawie zainterweniuje wiceminister Grabarczyk, lecz informacja o tym jest dosyć skromna... Mam nadzieje, że sprawa zostanie załatwiona pozytywnie i całą inwestycja na odcinka od Skierniewic do Warszawy zostanie oddana do końca okresu rozliczeniowego.
Część wczorajszego artykułu w Expresie Ilustrowanym

Część pociągów zostanie zawieszonych, wiele tras będzie skróconych.

– Zmieniają się właściwie wszystkie rozkłady jazdy naszych pociągów, bo remonty linii kolejowych prowadzone są na wszystkich trasach: do Warszawy, Sieradza, Kutna, Łowicza i Częstochowy – mówi Iwona Jendrychowska z łódzkiego oddziału Przewozów Regionalnych.

I u mi się od razu nasuwa pytanie"
Gdzie według gazety obecnie są prowadzone remonty linii kolejowych z Łodzi do Kutna ,Łowicza (niedawno był remont) i do Sieradza :?
Pabianiczanin, nie czytaj expresu.
Od jutro rozpoczyna się remont na linii kolejowej 355 Ostrów Wielkopolski - Grabowno Wielkie. Pociągi TLK kursujące do/z Wrocławia pojadą drogą okrężną przez Krotoszyn, Milicz z pominięciem stacji Odolanów, Międzybórz Sycowski, Twardogóra Sycowska, natomiast pociągi spółki Przewozy Regionalne będą dojeżdżały do stacji Bukownia Sycowską, skąd autobusami będą przewożeni do Twardogóry Sycowskiej, gdzie z powrotem przesiądą się do pociągów.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24