Liczba postów: 5 941
    Liczba wątków: 146
	
Dołączył: 20.08.2010
	
Reputacja: 
5
	 
	
	
		Cena 55%?
No nieźle. Dobry kierunek.
	
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 1 430
    Liczba wątków: 62
	
Dołączył: 28.02.2018
	
Reputacja: 
3
	 
	
	
		Nie widziałem dokładnego SIWZ-a, ale skoro to mają być 5-członowe EZT-y, to brawo dla KM za ten ruch. Jeśli chodzi o długość, to dwie jednostki spięte ze sobą powinny idealnie pasować do długości peronów. Z tego co pamiętam, to ani Impulsy, ani Elfy nie mogą jeździć w trakcji podwójnej, gdyż nie mieszczą się w peronach. Brawo również za odejście od kryterium ceny jako jedynego kryterium przy rozstrzyganiu przetargu.
Ciekawe, czy w przetargu wystartuje ktoś oprócz Pesy i Newagu? Stadler chyba powininen spełniać wymogi formalne, aby mógł złożyć swoją ofertę.
	
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 896
    Liczba wątków: 17
	
Dołączył: 06.06.2010
	
Reputacja: 
0
	 
	
	
		Maksymalna długość jednego składu to 100m.
Sześcioczłonowe Impulsy/Elfy są za długie (takich Koleje Mazowieckie nie mają), ale dwa czteroczłony mieszczą się w peronach. Tak naprawdę na kolei przetargi ze 100% cena są już rzadkością, w tym przypadku warte zauważenia jest wysokie punktowanie wskaźników niezawodności i dostępności. Wg mnie tutaj się wszystko rozegra.
Stadler jak najbardziej może wystartować, pytanie czy w niecałe półtora roku (a praktycznie w około 1 roku) wyrobi się z produkcją 12 składów.
	
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 182
    Liczba wątków: 5
	
Dołączył: 24.12.2012
	
Reputacja: 
0
	 
	
	
		No ciekawe czy Stadler wystawi 5 czlonowego Flirta 3 ktory ma jakies 90m dlugosci. Posiada Okolo 270 miejsc siedzacych w zaleznosci od ilosci toalet i ukladu siedzen.
	
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 1 548
    Liczba wątków: 5
	
Dołączył: 18.03.2011
	
Reputacja: 
0
	 
	
	
		Mam wątpliwości, czy w ogóle ostatecznie ofertę złożą. Mało czasu na wszystko.
	
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 896
    Liczba wątków: 17
	
Dołączył: 06.06.2010
	
Reputacja: 
0
	 
	
	
		Niespodzianka - wpłynęły dwie oferty  ;-D 
Newag 257 272 950 zł brutto
Pesa 267 143 700 zł brutto
Czyli jeśli korzystając z niskich kar Newag nacyganił w niezawodności/dostępności (nie znam oferty, ale znając życie Pesa na pewno to zrobiła) to może wygrać.
	
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 385
    Liczba wątków: 24
	
Dołączył: 14.06.2010
	
Reputacja: 
0
	 
	
	
		Newag ma pewnie możliwość szybkiej podmiany członów z innych pojazdów i skonstruowanie na szybko nowych, dlatego ma większe szanse na zwycięstwo i pewnie dlatego oferują te składy za tak niską cenę. Koleje Mazowieckie będą miały wówczas komplet pojazdów prawie wszystkich producentów, jeszcze brakuje Skody i CAFa.
	
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 1 430
    Liczba wątków: 62
	
Dołączył: 28.02.2018
	
Reputacja: 
3
	 
	
	
		Z jednej strony cieszę się, że wygrał Newag, ponieważ mając porówanie SKM-kowych Impulsów i Elfów, wybieram te pierwsze. Z drugiej strony, o czym wspominałem kiedyś w innym temacie, duża liczba różnych serii od różnych producentów czyni droższym ich utrzymanie oraz uniemożliwia/utrudnia przekładanie elementów z jednego pojazdu do drugiego.
	
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 246
    Liczba wątków: 2
	
Dołączył: 10.10.2012
	
Reputacja: 
0
	 
	
	
		Też ciekaw jestem, jak to wyjdzie z tą nową, pięcioczłonową wersją - nieparzystą liczbą członów przypominać będzie 36WE, długością bardziej 35WE, a pewnie napęd tylko na skrajnych członach nie wystarczy...
	
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 1 558
    Liczba wątków: 65
	
Dołączył: 15.11.2014
	
Reputacja: 
0
	 
	
	
		Czy ja dobrze widzę "wars" w wersji bezobsługowej :-)?
To tylko na wizualizacji tak zrobili czy faktycznie będą miały te automaty?
W innych wersjach impulsa coś takiego występuje?
Pozdrawiam
sm31-131