Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kolejozagadka
Widzę że wiesz coś o polskich pociągach pancernych Wink
Zadajesz :-D
Kolejowe Jaworzno Lubisz To ?
Odpowiedz

O pociągach pancernych dużo nie wiem ale wiem gdzie szukać potrzebnych informacji.

Pytanie będzie odlegle powiązane z pociągami pancernymi.
Zdobyczne pociągi pochodzenia ZSRR miały jako parowozy pancerne Radzieckie parowozy rodziny O.
http://parovoz.com/newgallery/pg_view.p ... RU#picture
Patrząc na to zdjęcie od razu zauważyć można to ze lewy cylinder jest większy od prawego.

Pytanie dlaczego tak jest że jeden cylinder jest większy niż drugi?
Odpowiedz

Dlatego że zastosowano w nim silnik sprzężony (compound) - podwójnego rozprężania, w którym para najpierw ulegała rozprężaniu w cylindrze wysokiego ciśnienia, a następnie przepływała rurą przelotową do cylindra niskiego ciśnienia. Pozwalało to na bardziej ekonomiczną pracę, kosztem jednak większej komplikacji silnika. Para najpierw dostarczana jest do mniejszego (wysokoprężnego) cylindra a potem do większego. Parowozy eksploatowane w Polsce z silnikiem sprzężonym: Oc1, Od2, Pn12
Wadą takich silników jest to że może on ustawić się w martwym punkcie. Dlatego też zastosowano dodatkowy zawór doprowadzający parę do cylindra niskiego ciśnienia w celu uruchomienia maszyny.
Galeria Miłośników Fotografii Kolejowej http://www.gmfk.pl

Przesiadłem się z Windy na Ubuntu 16.04 Nigdy więcej Windowsa :-)
Odpowiedz

No nareszcie znowu się bałem ze za trudne.

Odpowiedź prawidłowa i zaliczam.

Tak tylko skomentuje w czasach konstruowania tych parowozów konstrukcja parowozów na parę przegrzaną była trudna bo brakowało odpowiednich materiałów i smarów, dlatego próbowano nadrobić to silnikiem sprzężonym. W tym przypadku nie jest on aż tak dużo bardziej skomplikowany o silnika bliźniaczego ale miał jedną wadę, ciężko było o to aby cylinder niskiego i wysokiego ciśnienia równo ciągną. Dla osiągnięcia równomierności należało budować maszyny trzy czy czterocylindrowe co już komplikowało konstrukcję z uwagi na stosowanie osi wykorbionej.
Odpowiedz

Oczywiście masz rację. Najlepsze były konstrukcje składające się z czterech silników(cylindrów) w tym sparowane wysokoprężny/niskoprężny plus znowu wysokoprężny/niskoprężny. Oczywiście dwa silniki musiały być umieszczone pomiędzy ostojnicą i w związku z tym przeniesienie napędu odbywało się na oś wykorbioną. Stosowano np. takie metody że z zewnętrznych cylindrów w/ć napędzana była III oś a z węwnętrznych n/ć II oś która była osią wykorbioną. W maszynach IV cylindrowych nie występowało zjawisko tzw. martwego punktu. Dobra bo się rozpiszę a to jest temat na wiele stron maszynopisu. Dodam że DRG zamówiło tez parowozy z niezależnymi silnikami na każdą oś w układzie V i takowe były testowane.

[ Dodano: 2013-04-13, 21:19 ]
Zadaję pytanie jednocześnie proszę MichałŁ o wstrzymanie się od odpowiedzi :-)
Proszę o odpowiedź na dwa pytania:
Parowóz Ty51 był wzorowany na pewnej konstrukcji a więc na jakiej ???
Ten parowóz posiadał coś co go wyróżniało od innych nawet wiele kilometrów przed zobaczeniem.

Do MichałŁ 26/04 będę w Starym Zamościu i Cię dorwę jak spróbujesz odpowiedzieć - daj szansę innym ]->
Galeria Miłośników Fotografii Kolejowej http://www.gmfk.pl

Przesiadłem się z Windy na Ubuntu 16.04 Nigdy więcej Windowsa :-)
Odpowiedz

RysiekChaszcz Ty51 był wzorowany na Ty246, pochodzącym z dostaw z USA, a tą cechą charakterystyczną, która odróżniała go od innych to zapewne słynna syrena parowa zamiast tradycyjnej gwizdawki, której specyficzna barwa dźwięku wyróżniała go na tle wszystkich pozostałych "gwizdków" :-D

Zgadłem? ;-)
Odpowiedz

Oczywiście zgadłeś :-) Zadawaj pytanko
Galeria Miłośników Fotografii Kolejowej http://www.gmfk.pl

Przesiadłem się z Windy na Ubuntu 16.04 Nigdy więcej Windowsa :-)
Odpowiedz

Na Dolnym Śląsku na jednej stacji "spotykają" się ze sobą dwie linie. Obie są z dwóch różnych kierunków, jedna jest od dawna wyłączona z ruchu, druga jest nadal czynna. Oba szlaki są podobne, ze względu na teren w jakim się spotykają i mają bardzo podobną infrastrukturę kolejową, wynikającą z terenów przez jakie przebiegają, co odróżnia je od "typowych" prostych szlaków.

Podaj:

-nazwę stacji na jakiej oba szlaki się spotykają
-numery obu tych linii
-datę wyłączenia z eksploatacji jednej z nich

No to słucham :-D Wbrew pozorom nie jest to takie trudne ;-)
Odpowiedz

- Racławice Śląskie
1. Katowice - Legnica nr: 137
2. Głubczyce - Racławice Śląskie nr: 294
- Wyłączenie z ruchu: ad.2
- ruch pasażerski w moje imieniny 03.04.2000
- ruch towarowy czerwiec 2006
Galeria Miłośników Fotografii Kolejowej http://www.gmfk.pl

Przesiadłem się z Windy na Ubuntu 16.04 Nigdy więcej Windowsa :-)
Odpowiedz

RysiekChaszcz niestety nie o te linie chodziło, więc trochę spróbuję Wam podpowiedzieć :-) No i żeś pomieszał, bo sprawdziłem i linie które podałeś znajdują się w opolskim, a ja wyraźnie napisałem na Dolnym Śląsku żeby szukać :-P

Linia która jest czynna przez tą stację w której te linie się spotykają przechodzi, natomiast dla drugiej linii jest ona stacją końcową.

Druga linia jest czynna tylko w ruchu towarowym jednak tylko na pierwszym odcinku. Natomiast druga jej połowa została całkowicie zamknięta i wyłączona z ruchu bardzo baardzo dawno temu. No i właśnie ta druga połowa tej linii biegnie przez bardzo podobny teren do tej drugiej czynnej linii, a ich podobna infrastruktura kolejowa wynika właśnie z profilu terenów po jakich one przebiegają. Tutaj mam na myśli konkretne budowle, konstrukcje.

Tak półżartem półserio - szukajcie gdzieś wyżej :-D I nie mam tutaj na myśli "wyżej na mapie" :-P Spróbujcie to dobrze zrozumieć, bo w tym tkwi odpowiedź, lecz trzeba to poprawnie zinterpretować ;-)

Więcej dodam jutro jak się nikomu nie uda zgadnąć ;-)
Odpowiedz

Dobra to jeszcze jedna podpowiedź, bo coś słabe zainteresowanie jest :-P Myślę, że to Wam wiele ułatwi - Śląska Kolej Górska :-D Szukajcie tam, a znajdziecie ;-)

Poszukajcie dobrze wg wszystkich podpowiedzi i zadanego przeze mnie pytania, a znajdziecie. Więcej nie powiem dzisiaj, bo by było za łatwo :-P
Odpowiedz

Wychodzi mi na Marciszów i linie jednotorową czynną dla ruchu tow. Wojcieszów Górny - Marciszów oraz linię dwutorową Wrocław Świebodzki - Gorlitz :-) :-> :?
Galeria Miłośników Fotografii Kolejowej http://www.gmfk.pl

Przesiadłem się z Windy na Ubuntu 16.04 Nigdy więcej Windowsa :-)
Odpowiedz

RysiekChaszcz źle :-P Kombinuj w inną stronę. Przede wszystkim wyraźnie napisałem o tej specyficznej bardzo podobnej infrastrukturze kolejowej jakie obie linie posiadają, dzięki czemu są dość podobne do siebie (no a przynajmniej na tej zamkniętej ten konkretny odcinek z taką "urodą"). Linie które podałeś niczym szczególnym się nie wyróżniają. Napisałem o konkretnych budowlach, konstrukcjach wynikających z podobnego terenu po którym owe linie biegną. Również mówiłem, że nie są to typowe proste szlaki.

Więc o jaką infrastrukturę mogło mi chodzić? To chyba dość logiczne, że nie chodziło mi o typowe tory, trakcję elektryczną, czy jakieś budynki które mają podobne, tylko budowle które musiały powstać by móc położyć tory w danym terenie, który po prostu te budowle na twórcach wymógł. Trudny teren, góry, duże budowle... No kurde, to jest proste przecież :-D

Jak do wieczora nikt nie odgadnie to dodam jeszcze jakąś podpowiedź, może nawet zdjęcie wrzucę.
Odpowiedz

Został mi Wałbrzych Szczawienko z dawną linią Szczawienko - Mezimiesti Czynną na krótkim odcinku jako bocznica ze Szczawienka do strefy przemysłowej. Mieszkałem w Szczawienku przy samej stacji (ul. Pogodna) w czasie gdy pracowałem na delegacji (firma z Cieszyna) przy remoncie st. Wałbrzych Miasto (kompleksowa wymiana elektryki itp). Przeszedłem tą linią od szczawienka do wiaduktu nad dwupasmową ul. Generała Józefa Łączyńskiego. Zaraz zxa pięknym ceglanym wiaduktem jest kozioł oporowy - koniec dawnej linii. Oba odcinki łaczące Szczawienko z Boguszowem Gorcami są bardzo podobne - ostre łuki , wykopy i wysokie nasypy.
Galeria Miłośników Fotografii Kolejowej http://www.gmfk.pl

Przesiadłem się z Windy na Ubuntu 16.04 Nigdy więcej Windowsa :-)
Odpowiedz

Dalej źle :-D Heheh wrzucam dwa zdjęcia, jak po tym nie zgadniesz to podam odpowiedź, bo normalnie wymiękam już :-P Na jednym ze zdjęć masz odpowiedź na temat mojej podpowiedzi o infrastrukturze i o budowlach o jakich pisałem.


Załączone pliki Miniatury
       
Odpowiedz



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
2 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.