05.04.2013, 16:22 
	
	
	
		Ale trzeba wymienić wszystkie elementy.
Dla podpowiedzi powiem że są to trzy rzeczy.
	
	
	
Dla podpowiedzi powiem że są to trzy rzeczy.
| 
					Kolejozagadka
				 | 
| 
		
		
		05.04.2013, 16:22 
	
	 
		Ale trzeba wymienić wszystkie elementy. Dla podpowiedzi powiem że są to trzy rzeczy. 
		
		
		05.04.2013, 18:43 
	
	 
		1.Pobieranie wody : inżektor lub pompa wodna dwie sztuki 2. Dwa przyrządy wskazujące poziom wody w kotle: dwa wodowskazy lub wodowskaz i kurki probiercze 3. Manometr ciśnienia w kotle 
Galeria Miłośników Fotografii Kolejowej http://www.gmfk.pl Przesiadłem się z Windy na Ubuntu 16.04 Nigdy więcej Windowsa :-) 
		
		
		05.04.2013, 19:26 
	
	 
		Niestety większość prawidłowa ale nie wszystko.
	 
		
		
		05.04.2013, 20:21 
	
	 
		korki topliwe
	 
Galeria Miłośników Fotografii Kolejowej http://www.gmfk.pl Przesiadłem się z Windy na Ubuntu 16.04 Nigdy więcej Windowsa :-) 
		
		
		06.04.2013, 04:48 
	
	 
		Korek może być jeden. Podpowiedź: kierunek ciśnieniowy był dobry. 
		
		
		06.04.2013, 11:51 
	
	 
		Poddaję się :-(
	 
Galeria Miłośników Fotografii Kolejowej http://www.gmfk.pl Przesiadłem się z Windy na Ubuntu 16.04 Nigdy więcej Windowsa :-) 
		
		
		07.04.2013, 06:15 
	
	 
		No minęła ponad doba wiec czas na rozwiązanie. Kocioł trzeba chronić przed wzrostem ciśnienia i za niskim stanem wody więc prawidłowa odpowiedź to 1 dwa niezależne urządzenia do zasilania. Mogą być dwa inżektory inżektor i pompa wodna, dwóch pomp na parowozach raczej się nie stosowało bo nie ma miejsca na to 2. Dwa niezależne urządzenia do pomiaru poziomu wody w kotle. Jedno musi być widoczne, czyli mogą być to dwa wodowskazy lub wodowskaz i kurki probiercze ale nigdy dwa zestawy kurków probierczych. 3. Dwa zawory bezpieczeństwa. Dlatego ze nie było pełnej prawidłowej odpowiedzi zadam inne pytanie. Co trzeba zrobić w przypadku kiedy oba z tych urządzeń (np dwa inżektory) przestają działać prawidłowo? 
		
		
		08.04.2013, 10:24 
	
	 
		Znalazłem w necie. * zamknąć główny zawór parowy odbiornicy pary, * zamknąć zawór parowy inżektora, * zamknąć zawór odcinający przy zaworze zasilającym, * otworzyć do oporu wrzeciono zaworu parowego inżektora, * otworzyć zawór przeciwpożarowy. 
		
		
		09.04.2013, 17:21 
	
	 
		No niestety nie jest dobra. Minęło już sporo czasu i nikt nie odpowiedział więc prawidłowa odpowiedź to Kocioł natychmiast wygasić! Teraz nie wiem co robić bo nie spodziewałem się ze te pytania są takie trudne. Zadawać kolejne czy co ? 
		
		
		10.04.2013, 14:08 
	
	 
		Dobra to próbuje ostatni raz. Co to "parowóz pasożyt"? 
		
		
		10.04.2013, 14:39 
	
	 Cytat:Parowóz bezogniowy, zwany także pasożytem, to parowóz nieposiadający paleniska. Stosowany był w miejscach zagrożonych wybuchem, np. w rafineriach, składach materiałów łatwopalnych itp. Zamiast kotła parowego wyposażony był w ciśnieniowy zasobnik pary, w którym para była uzupełniana okresowo z kotłowni.dobrze ? ;-) 
Kolejowe Jaworzno Lubisz To ?
 
		
		
		10.04.2013, 16:53 
	
	 
		No nareszcie bardzo dobrze i odpowiedź zaliczam. Ale już tak dla wyjaśnienia dokładnie sprawy. Parowóz bezogniowy nie posiada kotła tylko wielki ciśnieniowy zbiornik. Jadnak w zbiornik nie jest napełniany parą jak piszą w cytacie. Gdyby byłą to para to parowozik przejechał by 100m i zabrakło by ciśnienia do dalszej jazdy. Zbiornik napełniało się wodą z kotłów o temperaturze 200 czy więcej stopni celcjusza, która w miarę spadku ciśnienia w zbiorniku zamieniała się w parę (wykorzystanie ciśnienia nasycenia pary) . 
		
		
		10.04.2013, 18:07 
	
	 
		Tak więc jak się nazywał i jaki miał numer polski pociąg pancerny walczący początkiem września 39r. na Śląsku ?
	 
Kolejowe Jaworzno Lubisz To ?
 
		
		
		10.04.2013, 18:47 
	
	 
		"Groźny" nr.54
	 | 
| Użytkownicy przeglądający ten wątek: | 
| 1 gości |