14.02.2023, 00:43
(11.02.2023, 17:45)erap2 napisał(a): Taka ciekawostka którą można dodać do lokomotyw ET22-040 i ET22-003 - lokomotywy były pierwotnie przeznaczone do Libii, przez co posiadały podwójne izolacje, podwójne wentylatory oraz szyby z antyrefleksem. Z opowieści maszynisty który na tych konkretnych dwóch egzemplarzach jeździł, lokomotywy te potrafiły poradzić sobie np. z wyjazdem z kopalni tam, gdzie jamniki nie dawały radyBrednie i miejskie legendy wiecznie żywe... Nie ma to absolutnie nic wspólnego z prawdą i nie było w żaden sposób nawet rozważane, gdyż wówczas trwała intensywna produkcja elektrowozów serii EU07 i ET22 na krajowe potrzeby w celu zastąpienia trakcji parowej. Poza tym w Libii od 1965 roku cała sieć kolejowa była nieczynna, nie mówiąc już o jakiejkolwiek elektryfikacji! Aż dziw mnie bierze, że komuś chce się wymyślać takie bzdury, chyba z nudów... Maszyny te mogły oczywiście być lepiej wyposażone (w izolację silników trakc. wyższej klasy) jednak wyłącznie w celach testowych na potrzeby krajowe.
(11.02.2023, 23:34)KazET21224142 napisał(a):Plany może i były ale nic konkretnego z tego nie wyszło i PKP nie miało z tym nic wspólnego...(11.02.2023, 17:45)erap2 napisał(a): Taka ciekawostka którą można dodać do lokomotyw ET22-040 i ET22-003 - lokomotywy były pierwotnie przeznaczone do Libii, przez co posiadały podwójne izolacje, podwójne wentylatory oraz szyby z antyrefleksem. Z opowieści maszynisty który na tych konkretnych dwóch egzemplarzach jeździł, lokomotywy te potrafiły poradzić sobie np. z wyjazdem z kopalni tam, gdzie jamniki nie dawały rady
Dla Libii? A to w latach 70-tych były plany budowy zelektryfikowanej linii kolejowej, bo nic o tym nie słyszałem.