20.11.2021, 14:09
Cześć
Mam wniosek związany z lokomotywami Class 66 (66***/666***/513**/653**).
Otóż, po jednym z postów na grupach kolejowych zauważyłem, że ludzie zamiennie stosują nazwy producentów tych lokomotyw:
- Electro-Motive Diesel
- Electro-Motive Division
O ile użycie samego skrótu EMD rozwiązuję problem o tyle w wielu miejscach skrót EMD utożsamiany jest z GM, co jest tylko po części prawdą.
Zauważyłem też w wpisach na ilostanie, że lokomotywy wyprodukowane zarówno do 2005 roku jak i po 2005 roku oznaczone są jako Electro-Motive Diesel, a to nie jest właściwe.
W skrócie lokomotywy EMD JT42CWR/CWRM były produkowane w 3 rzutach przez 3 firmy:
1. Do 2005 roku - poprzez Electro-Motive Division czyli spółkę koncernu GM (ale nie przez samo GM?);
2. Od 2005 do 2010 roku - poprzez Electro-Motive Diesel, które zostało utworzone przez spółkę Berkshire Partners LLC & Greenbriar Equity Group LLC (po wykupieniu działu kolejowego od GM);
3. Od 2010 roku - poprzez Electro-Motive Diesel, które zostało wykupione od Berkshire Partners LLC & Greenbriar Equity Group LLC przez kolejową spółkę koncernu z gąsienicą w nazwie (Caterpillar) czyli Progress Rail.
Wiem, że to jest trochę problematyczny temat, natomiast warto moim zdaniem uporządkować te serie lokomotyw.
Dla przykładu:
1. 66248 została wyprodukowana w 2000 roku przez Electro-Motive Division (wpis w karcie - Electro-Motive Diesel)
2. 66157 została wyprodukowana w 1999 roku przez Electro-Motive Division (wpis w karcie - Electro-Motive Diesel)
3. 66001 została wyprodukowana w 2006 roku przez Electro-Motive Disiel (tutaj wpis się zgadza?)
Z góry dziękuję za rozpatrzenie tego wniosku.
Mam wniosek związany z lokomotywami Class 66 (66***/666***/513**/653**).
Otóż, po jednym z postów na grupach kolejowych zauważyłem, że ludzie zamiennie stosują nazwy producentów tych lokomotyw:
- Electro-Motive Diesel
- Electro-Motive Division
O ile użycie samego skrótu EMD rozwiązuję problem o tyle w wielu miejscach skrót EMD utożsamiany jest z GM, co jest tylko po części prawdą.
Zauważyłem też w wpisach na ilostanie, że lokomotywy wyprodukowane zarówno do 2005 roku jak i po 2005 roku oznaczone są jako Electro-Motive Diesel, a to nie jest właściwe.
W skrócie lokomotywy EMD JT42CWR/CWRM były produkowane w 3 rzutach przez 3 firmy:
1. Do 2005 roku - poprzez Electro-Motive Division czyli spółkę koncernu GM (ale nie przez samo GM?);
2. Od 2005 do 2010 roku - poprzez Electro-Motive Diesel, które zostało utworzone przez spółkę Berkshire Partners LLC & Greenbriar Equity Group LLC (po wykupieniu działu kolejowego od GM);
3. Od 2010 roku - poprzez Electro-Motive Diesel, które zostało wykupione od Berkshire Partners LLC & Greenbriar Equity Group LLC przez kolejową spółkę koncernu z gąsienicą w nazwie (Caterpillar) czyli Progress Rail.
Wiem, że to jest trochę problematyczny temat, natomiast warto moim zdaniem uporządkować te serie lokomotyw.
Dla przykładu:
1. 66248 została wyprodukowana w 2000 roku przez Electro-Motive Division (wpis w karcie - Electro-Motive Diesel)
2. 66157 została wyprodukowana w 1999 roku przez Electro-Motive Division (wpis w karcie - Electro-Motive Diesel)
3. 66001 została wyprodukowana w 2006 roku przez Electro-Motive Disiel (tutaj wpis się zgadza?)
Z góry dziękuję za rozpatrzenie tego wniosku.