30.09.2025, 21:39
Witam wszystkich
Od zawsze interesowałem się koleją i chciałbym zostać maszynistą, jednak od ponad 15 lat mam zdiagnozowane AuDHD (autyzm i ADHD) oraz przyjmuję na stałe leki, które są zaliczane do psychotropów. Przeczytałem rozporządzenie odnośnie wymagań zdrowotnych na maszynistę i jest tam zapis, że nie można przyjmować leków, które mogą powodować nagłą utratę świadomości lub osłabienie uwagi itp.. Nie mam takich skutków ubocznych przy moich lekach, a czas reakcji i koncentrację mam zbadaną i są prawidłowe.
Zastanawiam się tylko jak do takich leków podchodzą lekarze orzecznicy, bo teoretycznie te leki mogą to powodować raz na milion przypadków, tak samo jak lek przeciwbólowy ma napisane w ulotce, że może spowodować śmierć.
Stale jestem pod opieką lekarza, który nie widzi przeciwwskazań do podjęcia przez mnie zawodu maszynisty, a mój stan określa jako stabilny. Ponadto mam 2 klasę zdrowia lotniczego i latam na szybowcach, no ale ponoć łatwiej w Polsce zostać pilotem niż maszynistą.
Stąd moje pytanie - jak do takich przypadków podchodzą lekarze orzecznicy i gdzie warto zrobić badania na licencję maszynisty?
Dziękuję za wszystkie odpowiedzi i pozdrawaim!
Od zawsze interesowałem się koleją i chciałbym zostać maszynistą, jednak od ponad 15 lat mam zdiagnozowane AuDHD (autyzm i ADHD) oraz przyjmuję na stałe leki, które są zaliczane do psychotropów. Przeczytałem rozporządzenie odnośnie wymagań zdrowotnych na maszynistę i jest tam zapis, że nie można przyjmować leków, które mogą powodować nagłą utratę świadomości lub osłabienie uwagi itp.. Nie mam takich skutków ubocznych przy moich lekach, a czas reakcji i koncentrację mam zbadaną i są prawidłowe.
Zastanawiam się tylko jak do takich leków podchodzą lekarze orzecznicy, bo teoretycznie te leki mogą to powodować raz na milion przypadków, tak samo jak lek przeciwbólowy ma napisane w ulotce, że może spowodować śmierć.
Stale jestem pod opieką lekarza, który nie widzi przeciwwskazań do podjęcia przez mnie zawodu maszynisty, a mój stan określa jako stabilny. Ponadto mam 2 klasę zdrowia lotniczego i latam na szybowcach, no ale ponoć łatwiej w Polsce zostać pilotem niż maszynistą.
Stąd moje pytanie - jak do takich przypadków podchodzą lekarze orzecznicy i gdzie warto zrobić badania na licencję maszynisty?
Dziękuję za wszystkie odpowiedzi i pozdrawaim!