Ocena wątku:
  • 1 głosów - średnia: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Busy kontra kolej
Cytat:Maciej napisał/a:
o busach słyszy się średnio raz na dwa miesiące.

Chyba tygodnie...

Ostatnio to nawet i dni.
Odpowiedz

http://chrzanowski24.pl/wiadomosci-loka ... tracyjnych

hehe Smile

Jeden na 41 zgodny z przepisami Smile

Wytępić to jak najszybciej!
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
Odpowiedz

Nareszcie ktoś się wziął się za kontrole stanu technicznego tych pojazdów. Wyniki kontroli mówią same za siebie. Skoro na 41 skontrolowanych busów sprawny był tylko jeden, to aż się prosi żeby takie kontrole były przeprowadzane na wysoką skale. W samej Małopolsce jeżdżą setki (w całym kraju tysiące) busów, których stan techniczny daje wiele do życzenia.
Odpowiedz

0,86 promila alkoholu w organizmie miał kierowca busa, zatrzymany w poniedziałek przez policjantów z małopolskiej drogówki. Wiózł 14 pasażerów.

Więcej: http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,35798, ... zerow.html

Małopolska drogówka podczas akcji "bus i truck" wypisała w poniedziałek 400 mandatów. Zatrzymano 70 dowodów rejestracyjnych

Więcej: http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,35798, ... rowek.html

Czy jest jeszcze ktoś (oprócz Arona) który uważa że te pojazdy nie powinny zniknąć z polskich dróg?
Odpowiedz

Adams, Jeszcze Anna50 tak uważa :-D
Fotoblog
Podróże z Aparatem
Rok 2012 -(narazie)20309 km
Rok 2011 - 33287 km
Rok 2010 - 45064 km
Rok 2009 - 26606 km
Odpowiedz

pepe, jest jeszcze @Rover, ale po co to wymieniać skoro i tak wszyscy wiemy że to jest jedna i ta sama osoba :-P
Odpowiedz

Ja jestem za tym, żeby zniknęły, ALE... żeby w ich miejsce weszli licencjonowani przewoźnicy, kursujący autobusami/busami z prawdziwego zdarzenia, którzy będą jechali zgodnie z rozkładem zatwierdzonym przez urzędy.
Podejrzewam, że bilety pójdą w górę o 100%. Może powrót do dofinansowania? W przeciwnym razie setki miejscowości w rejonach mało przystępnych stracą wręcz możliwość jakiejkolwiek komunikacji samochodowej (przy zupełnym braku jakiejkolwiek linii kolejowej). Znam takie rejony.
Odpowiedz

przewoz, takich miejsc jest mnóstwo, to fakt, ale przez to że w te miejsca wjechali busiarze, licencjonowane firmy autobusowe musiały rezygnować ze świadczenia tam usług przewozowych. Wszystko dlatego że buiarze w beszczelny sposób podjeżdżały autobusy, nie mając żadnego rozkładu jazdy. Winni są też sami pasażerowie którzy za kilka groszy tańszy bilet wybierali właśnie przejazd busem.
Odpowiedz

A ja bym chciał przeczytać komentarz użytkownika Anna50, dotyczący tego, co można przeczytać w linkach podanych przez Adamsa. Ciekawe jakie bajeczki tym razem można by przeczytać Smile
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
Odpowiedz

Głównie to, że pociągi blokują ruch kołowy na przejazdach kolejowych i że są nieekonomiczne (w przypadku EN57 na tej linii zgoda). Ale po jakiego licha SA133 grzeją krzaki? Mam tylko nadzieję, że po elektryfikacji linii na Balice szynobusy zostaną zdjęte z tej trasy i przeznaczone właśnie na Wadowice. Fakt- pod drutem. Ale szynobusy do Kostrzyna i Gorzowa oraz KMowski kurs Czeremcha-Tłuszcz też jadą częściowo pod drutem. Lepszy rydz (SA133 i dobry rozkład) niż nic (KKA lub jeden kurs EN57 na dzień) ;-)

A propos busiarstwa. Co ciekawe święci ono triumfy w Wielkopolsce (regularna linia Borne Sulinowo-Poznań przez Szczecinek kursująca raz dziennie codziennie, od roku autobusami), Leonidas do Głogowa (Sprinter) trzy razy dziennie (wszystko sprzed Dworca Letniego w Poznaniu) a także Marco Polo bus relacji Poznań Rataje-Kórnik oraz Poznań Rataje-Słupca, zwykle zapchana (jeździ Sprinter albo Otoyol).
Z dworca autobusowego Ogrody odjeżdżają busy w kierunku Komornik (PT bus, posiadający linie miejskie obsługiwane MANami NL222 albo 202 ex A3 Kacza MPK) oraz w kierunku Obornik i Rogoźna.

Z Konina jeżdżą dwie linie busiarskie - Konin-Turek Andrew Busa, tańsza niż PKS Turek, Sprinter oraz Bieniamin do Pogoni Gosławickiej przez Licheń, droższa niż PKS Konin, świeci pustkami ;-)

Co do busiarni konkurującej z koleją w WLkp:

- Marco Polo na odcinku Słupca-Poznań, zawsze pełne busy (dlatego, że dojeżdżają do dworca autobusowego położonego w centrum miasta a nie tak jak stacja PKP na obrzeżach miasta)
- Marco Polo odcinek Kórnik-Poznań przez Dolsk, zwykle świeci pustkami
- Leonidas Głogów-Poznań - loteryjnie albo pełny albo pusty
- busy do Nowego Tomyśla, zwykle pełne
- linia do Szczecinka i Bornego Sulinowa zwykle pełna (pociąg się wlecze na odcinku Wargowo-Złotniki)
Odpowiedz

U mnie na Pomorzu jest jeszcze w miarę ucywilizowana komunikacja, jednakże z pewnych względow często podróżuje tymi złomami na Podkarpaciu. Tam wojna podjazdowa trwa w najlepsze:
Na samej tylko linii Przemyśl - Jarosław funkcjonuje 5 firm busiarskich!!!, które potrafią się nawzajem wyprzedzać nawet i podczas hamowania przed przystankiem.
Fotoblog
Podróże z Aparatem
Rok 2012 -(narazie)20309 km
Rok 2011 - 33287 km
Rok 2010 - 45064 km
Rok 2009 - 26606 km
Odpowiedz

pepe napisał(a):Na samej tylko linii Przemyśl - Jarosław funkcjonuje 5 firm busiarskich!!!

A nie, bo 6 ;-) Bo wśród busów też są "expresy", więc jedna firma Ci umknęła.
Odpowiedz

No a ja widzę pewną szansę, gdzie PR, albo raczej KŚ, gdyby szybko znalazły tabor mają szansę odzyskać nieco klientów. Chodzi o Cieszyn, w którym busiarstwo także szaleje. Busy, a także konkurencja ze strony 3 prywatnych przewoźników autobusów, z których 2 właścicieli zasiada w starostwie powiatowym spowodowały, że upadł PKS Cieszyn. Był to najdroższy przewoźnik jaki kiedykolwiek spotkałem, ale mniejsza o to. PKS cieszyn idzie pod młotek. Najpierw zlikwidowano połączenia na linii Katowice-Cieszyn, też silnie zdominowane przez busy. Pozostałe kursy mają zniknąć z końcem roku szkolnego, powód jest prosty: umowy z gminami i bilety okresowe. I tutaj pojawia się cień szansy dla kolei, w relacji Cieszyn-Katowice przez Zebrzydowice, gdyż tak jest dużo szybciej. Wg mnie zamiast ciężkiej jednostki mogłyby wystarczyć szynobusy. Busy w kierunku Katowic odjeżdżają spod dworca PKP, więc dla podróżnych bez większej różnicy. Gdyby ten dworzec nieco ogarnąć i puścić jakieś kilka połączeń przyśpieszonych, wzorem busów i o rozsądnych godzinach, to czas jazdy spadłby poniżej 1 h i 50 min. co już by było konkurencyjne, zwłaszcza gdyby torowisko na odcinku Cieszyn-Zebrzydowice trochę podleczyć. no i cena gdyby była taka sama jak w busach. A tak się złożyło, że w podobnym okresie połączenia likwidują PR i PKS Cieszyn. Więc ktoś mógłby wykorzystać szansę, na odcinku Skoczów-Cieszyn w godzinach szkolnych szczytów taki szynobus też miałby wzięcie.
Odpowiedz

Katarzyna napisał(a):A nie, bo 6 Bo wśród busów też są "expresy"

Czyli te pięć zatrzymuje się na przystankach, a "ekspres" między ;-D

hutterdm napisał(a):upadł PKS Cieszyn

Czyli wszystkie połączenia w Cieszynie i Wiśle przejęło busiarstwo?
Odpowiedz

Adams napisał(a):
Katarzyna napisał(a):A nie, bo 6 Bo wśród busów też są "expresy"

Czyli te pięć zatrzymuje się na przystankach, a "ekspres" między ;-D

Raczej te 5 zatrzymuję się między bo na wszystkich pipidówach, natomiast "expres" to dla elity w większych miejscowościach :-P
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  PKS kontra busy. "Pokazał mi cztery litery" flanker 10 5 294 02.11.2012, 09:52
Ostatni post: radix49

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
2 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.