Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Koleje Śląskie
rustsaltz napisał(a):Jak mi parę razy zwieje pociąg, bo sobie za wcześnie odjedzie to oleję taką kolej i pójdę na autobus.

Kpisz czy o drogę pytasz? Pociąg ma czekać specjalnie na Ciebie, bo jak nie to się obrazisz?!
Skąd nagle w dyskusji wziął się motyw odjeżdżania za wcześnie? Trzeba za wszelką cenę obronić przyjętą z góry tezę?


rustsaltz napisał(a):Tak na marginesie maszynista w czasie odjazdu powinien obserwować tor jazdy i sygnały, a nie krawędź peronu.

Jak już wspomniał przewoz, jeśli systemy zamykania drzwi będą pewne, i będzie podgląd na całą krawędź - to odjazd bez sygnału kierownika będzie bezpieczny, a pasażerowie nie będą skakać w ostatniej chwili. Na metro nikt nie skacze po zamknięciu drzwi, nawet w weekendowe noce gdy jeździ co 15 minut.
Odpowiedz

psim, A czy taki system obowiązuje w Elfach, Fliratach ? A może jest w Czeskich wagonach. Nie oszukujmy się. Nikt nie karze czekać na 1 pasażera, lecz co w przypadku gdy, któryś z pociągów przyjedzie nieco później i pasażerowie nie zdążą przebiec na inny peron, a pociąg odjedzie o czasie. To nie będzie czekanie na 1 pasażera.Bo inaczej pobiegnie student, a inaczej emerytka z torbą.
ZKubaZPucusZ YouTube Channel on Facebook

Nie piszę postów, gdy nie wnoszą one nic do tematu.
Odpowiedz

rustsaltz napisał(a):Renoma to się teraz już chyba ochroną cmentarzy zajmuje, bo nawet KZK GOP tego nie chciał Wink

Tak? Tymczasem drużyny TLK jeżdżących przez Warszawę bardzo chwalą sobie towarzystwo Renomy, np. na trasie do Łodzi.
Bahnfahren ist unser Business
Odpowiedz

psim, O trasie do Łodzi już wiele słyszałem i szczerze mówiąc za żadne pieniądze nigdy bym nie chciał pracować na tej linii
ZKubaZPucusZ YouTube Channel on Facebook

Nie piszę postów, gdy nie wnoszą one nic do tematu.
Odpowiedz

Ostrowianin napisał(a):co w przypadku gdy, któryś z pociągów przyjedzie nieco później i pasażerowie nie zdążą przebiec na inny peron

Po pierwsze, skomunikowania powinny być w miarę możliwości przy tym samym peronie.
Po drugie, w takim mechanizmie maszynista siłą rzeczy będzie musiał przejąć część obowiązków kierownika, np. właśnie dbanie o zapewnienie skomunikowań. Sorry, coś za coś. Inaczej się nie da.

[ Dodano: 2011-12-05, 17:27 ]
Ostrowianin napisał(a):za żadne pieniądze nigdy bym nie chciał pracować na tej linii

Więc pewnie tym lepiej zrozumiesz, jak bardzo Renoma się tam przydaje.
Bahnfahren ist unser Business
Odpowiedz

psim, Na tym odcinku i owszem. Leczy tym powinni zajmować się SOK po coś w końcu są. Zamiast wychodzić na peron jak przejeżdża jakiś pociąg TLK, powinni jeździć w pociągach. Ponadto co z dokumentacją prowadzoną przez kierownika pociągu? Kto ją będzie robił ??? Maszynista czy bardzo potrzebni bileterzy mobilni
ZKubaZPucusZ YouTube Channel on Facebook

Nie piszę postów, gdy nie wnoszą one nic do tematu.
Odpowiedz

psim napisał(a):Skąd nagle w dyskusji wziął się motyw odjeżdżania za wcześnie? Trzeba za wszelką cenę obronić przyjętą z góry tezę?
Nie wiem jak u Was, ale u nas czasem trzeba kolejarzom zegarek pokazać.

Cytat:Kpisz czy o drogę pytasz? Pociąg ma czekać specjalnie na Ciebie, bo jak nie to się obrazisz?!
To raczej ogólne stwierdzenie, zawsze jestem na tyle wcześnie, żeby sprawdzić, czy po dwóch latach naprawili tarczę Wink. Jeżeli pociąg jedzie co 10 czy 15 minut to można poczekać, ale jak masz dwa pociągi na dzień to zaczyna być to problematyczne, a różne rzeczy się pasażerom mogą trafić, od roweru, w którym spadł łańcuch do opóźnienia innego pociągu. Zwłaszcza dziwi opisane przez Ciebie zachowanie w TLK, który bez problemu może minutę czy dwie (ewentualnie siedem) nadrobić w trasie. A rozkomunikowanie pośpiechów często oznacza nocleg na dworcu.


Cytat:Jak już wspomniał przewoz, jeśli systemy zamykania drzwi będą pewne
Na razie raczej nie są, poza tym zawsze można zerwać blokadę.
Cytat:Na metro nikt nie skacze po zamknięciu drzwi, nawet w weekendowe noce gdy jeździ co 15 minut.
To jest różnica mentalności Wink. U nas ostatnie kursy autobusów jadą 3-5 min po czasie, żeby nikt nie dobiegał. W Niemczech jest kierownik, a tam na pewno nikt nie dobiega. Jak zawsze marszałek szuka oszczędności nie tam, gdzie trzeba.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

rustsaltz, I nasuwa się pytanie po co było szaleć z zakupem / wynajęciem pociągów i składów dla KŚ, by teraz nagle szukać oszczędności. Może na stołkach za dużo osób pracuje
ZKubaZPucusZ YouTube Channel on Facebook

Nie piszę postów, gdy nie wnoszą one nic do tematu.
Odpowiedz

Ostrowianin napisał(a):Ponadto co z dokumentacją prowadzoną przez kierownika pociągu? Kto ją będzie robił ???

Może pora ją ograniczyć? Myślę że większość kierowników chętnie przyzna, że jest ona w znacznej mierze tworzeniem nieprzydatnej nikomu makulatury. To samo mówią dyspozytorzy na stacjach o swojej robocie papierkowej, która idzie w całości na przemiał.

rustsaltz napisał(a):A rozkomunikowanie pośpiechów często oznacza nocleg na dworcu.

I znowu wkradł się wątek którego wcześniej nie było. Mówimy o pośpiechach? Nie wiedziałem...

rustsaltz napisał(a):zawsze można zerwać blokadę.

Zawsze można też wybić okno. Czy to powód, żeby przy każdym oknie postawić SOKa? Związkowcy by się ucieszyli takim pomysłem :-D

rustsaltz napisał(a):różnica mentalności

Która nie jest niczym innym, jak pochodną środowiska w jakim funkcjonuje osobnik.

[ Dodano: 2011-12-05, 17:39 ]
Ostrowianin napisał(a):po co było szaleć z zakupem / wynajęciem pociągów i składów dla KŚ, by teraz nagle szukać oszczędności

A mi się właśnie podoba, że próbują zmienić skostniałe myślenie. Jak nie przekombinują, to wyjdzie z tego coś dobrego, i wszyscy się zdziwią.
Bahnfahren ist unser Business
Odpowiedz

psim napisał(a):I znowu wkradł się wątek którego wcześniej nie było. Mówimy o pośpiechach? Nie wiedziałem...
No podałeś przykład z TLK.

Cytat:Zawsze można też wybić okno. Czy to powód, żeby przy każdym oknie postawić SOKa?
O ile wysiadanie przez okno (defenestracja się to ładnie zowie :-D) jest średnio prawdopodobne o tyle zrywanie blokad nawet w autobusach bywa dość częste. No i co w przypadku, gdy ktoś zerwie hamulec?
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

Ostrowianin napisał(a):Nikt nie karze czekać na 1 pasażera

Kto tu mówi o karaniu? Tongue


Metro to trochę inna bajka. Nie zdążysz na jeden skład to za 5 minut będzie następny. To tak samo jak z tramwajami w Częstochowie. Tutaj nikt nie patrzy na ich rozkład jazdy. jeden ucieknie, to wiadomo, że za max 10 minut (a bywa tak, że jeden po drugim jedzie w odstępie 3-4 minut) będzie następny. z KŚ jest trochę inaczej. Jak już pisałem, wiele razy widziałem, że ktoś zbiega po schodach i macha, żeby poczekano na pasażera. Zazwyczaj się zatrzymują.
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
Odpowiedz

Zazwyczaj tak, ale nieraz słyszałem jak pani kierownik mówiła "Dobra jedziemy bo nigdy nie ruszymy" :-P
Odpowiedz

A to podła pani kierownik, jak ona mogła tak zadziałać na szkodę firmy! Na pewno w ten sposób kolej straciła niejednego pasażera na rzecz samochodów, bo wstrętny pociąg na jaśniepana nie zaczekał Tongue Tongue
Bahnfahren ist unser Business
Odpowiedz

Jak tam sprawują się ELFy? Podobno zaliczały wtopy, chce to zweryfikować?
JESTĘ MIKOLĘ
Odpowiedz

Coś w temacie przewozów śląskich regionalnych ;-) LINK
Jeśli masz pytania odnośnie GKW to napisz do nas na gg: 31183487 - odpowiemy na pytania :))
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Koleje Śląskie kontra pasażer Adams 17 8 515 02.05.2023, 15:27
Ostatni post: Adams
  Koleje slaskie michal 84352 0 6 596 21.11.2021, 18:29
Ostatni post: michal 84352
  Koleje Śląskie: rower za darmo na niektórych trasach kazio 2 2 966 21.07.2016, 08:48
Ostatni post: kazio
  Koleje Śląskie z ofertą w Beskidy kazio 0 2 587 22.06.2016, 10:34
Ostatni post: kazio

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.