Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Koleje Śląskie
Może to rozwiązanie się sprawdzi jeżeli zatrudnią "dopychaczy" jak w metrze japońskim :lol:
Odpowiedz

Virakocha napisał(a):gdyby istniały przystanki na żądanie

A co to ma do rzeczy? Przystanek na żądanie od zwykłego różni się wyłącznie przy zatrzymaniu pojazdu, natomiast jeśli chodzi o ponowne wyruszenie w drogę - nie są mi znane żadne różnice. A Tobie?

Moim zdaniem to może być ruch w dobrą stronę. Ponoć w SKM Warszawa myślą o tym samym ale się boją, co będzie gdy jakiemuś pasażerowi coś się jednak stanie - a tu pociąg bez kierownika?
Bahnfahren ist unser Business
Odpowiedz

Powtórzę to, co napisałem na innym forum: jeżeli urządzenia bezpieczeństwa na pojazdach będą działały bez zarzutu i perony położone na łukach będą miały monitoring krawędzi - to nic nie stoi na przeszkodzie, żeby takie coś wprowadzić.
Natomiast póki co jest to, co jest: w modernizowanych składach blokady drzwi, kontrole etc - często nie działają jak trzeba (albo nie działają wcale), w nowych pociągach drzwi potrafią się zepsuć, perony położone na łukach, gdzie nie ma żadnej widoczności nawet z kamer na pojeździe, słabe oświetlenie, a same kamery na pojeździe nie zawsze radzą sobie np przy mgle, nocnych warunkach i słabej widoczności.
Dopóki mamy takie przypadki, to kierownik pociągu, który jest jednocześnie kontrolerem i kasą mobilną - powinien pozostać.
Pamiętajcie, co będzie w przypadku np uszkodzeń urządzeń bezpieczeństwa i kamer - skład zjeżdża awaryjnie. A obecnie? Kierownik wyjrzy, da odjazd i wszystko gra.
Odpowiedz

psim napisał(a):Ponoæ w SKM Warszawa my¶l± o tym samym ale siê boj±, co bêdzie gdy jakiemu¶ pasa¿erowi co¶ siê jednak stanie - a tu poci±g bez kierownika?
Hmm, w transporcie pokroju SKM to mo¿e siê sprawdziæ, bo to raczej dzia³a jak wiêkszy tramwaj - zreszt± w metrze dzia³a. A je¶li chodzi o K¦ to jednak ju¿ bli¿ej temu do zwyk³ego poci±gu osobowego, gdzie jednak taka dwuosobowa obs³uga siê przydaje.
Odpowiedz

Może jeszcze niech maszynista sprzedaje bilety z terminala i sprząta skład po dojechaniu do stacji docelowej. I tak musi przejść z kabiny A do kabiny B, więc przy okazji przetrze stoliki i zmiotką pozamiata podłogę? Teraz się szuka w KŚ oszczędności, szkoda, że się wcześniej nad tym nie zastanowiono ile kasy wpompowano w tabor, biura i pensje na osoby na stołkach
ZKubaZPucusZ YouTube Channel on Facebook

Nie piszę postów, gdy nie wnoszą one nic do tematu.
Odpowiedz

Ostrowianin napisał(a):Może jeszcze niech maszynista sprzedaje bilety z terminala

Hehe, tak Smile Jak w tramwaju albo autobusie.. uchylne okienko i poproszę bilet do... Smile kolejka do niego 20 osób i opóźnienie na jednej stacji 15 minut Smile Śmiejemy się, ale lepiej, żeby tego nie czytali, bo jeszcze wprowadzą Wink
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
Odpowiedz

Będą zwolnienia w KŚ? Pociągi bez kierowników

W Kolejach Śląskich mają obowiązywać nowe zasady bezpieczeństwa. Pociągi z peronów będą odjeżdżać nie na znak kierownika pociągu, a na sygnał maszynisty. Według pracowników, może być to krok w stronę oszczędności, a - co za tym idzie – zwolnień. Na dodatek część załogi nie otrzymała premii ani pieniędzy za nadgodziny - informuje "Gazeta Wyborcza".

Koleje Śląskie złożyły właśnie do Urzędu Transportu Kolejowego wniosek o to, by zmienić zasady odprawiania pociągu z peronu. Chodzi o nowoczesne pociągi Flirt i Elf, które według przewoźnika mogą odjeżdżać bez znaku kierownika, ponieważ wyposażone są w monitoring. Maszynista ma przed sobą monitory, na których widzi, co dzieje się na peronie. Dodatkowo pociągi mają system, który nie pozwala na odjazd pociągu dopóki nie zamkną się wszystkie drzwi.

źródło: Rynek kolejowy

A miało być tak pięknie. Wydawało mi się, że ta spółka w przeciwieństwie do Kolei Wielkopolskich będzie świeciła przykładem. Bo nie dość, że nowe pociągi, nowa jakość, o której była mowa, a teraz taka wiadomość?
Odpowiedz

W WKD maszynista sprzedaje bilety, a kierowników nie ma. Akurat WKD to faktycznie bliżej do tramwaju niż SKM-W, ale chętnie usłysze konkretne argumenty, dlaczego w SKM dajemy takiemu systemowi szansę, a w KŚ absolutnie nie. Że w Warszawie lud kulturalniejszy? Perony mniej kręte? Bo tabor przecież w dużej części taki sam, identyczny (tyle że SKM nie ma toalet i siedzenia nieco inaczej stoją).

[ Dodano: 2011-12-05, 14:23 ]
Metro ma niesłychanie rygorystyczny system kontroli zamknięcia drzwi, i w ogóle bardzo pilnuje sprawności i czystości taboru i urządzeń, poza tym na większości stacji są stałe monitory pokazujące maszyniście całą krawędź, z przodu, pośrodku, i od tylu. Do tego dodać mały odstęp między krawędzia a pokładem, dyspozytorów i straż ochrony metra stale patrolująca wszystkie stacje. Raczej ciężko porównywać sytuację na KŚ z metrem.
Bahnfahren ist unser Business
Odpowiedz

psim napisał(a):dlaczego w SKM dajemy takiemu systemowi szansê, a w K¦ absolutnie nie.
Mo¿e ze wzglêdu na czêstotliwo¶æ kursowania i odleg³o¶ci miêdzy przystankami? Jak Ci maszynista zamknie drzwi bo nie zauwa¿y, ¿e biegniesz to poczekasz te 20 minut albo pójdziesz na autobus. A na ¦l±sku? Jak Ci zwieje takie Kole¦owe regio to trochê postoisz, a alternatywy za bardzo nie ma.
Odpowiedz

To następnym razem nauczysz się przychodzić na czas. Bardzo dobre rozwiązanie - ewolucyjne.

Jak to ostatnio powiedział kierownik pewnego opóźnionego TLK do pacjenta na peronie, dość nachalnie domagającego się żeby poczekać z odjazdem "jeszcze minutkę, bo ktoś biegnie":

Panie, to nie taryfa!
Odpowiedz

psim, Maszynista powinien przede wszystkim obserwować sygnalizator i to czy mu przypadkiem jakiś kolejarz nie przejdzie przez tory gdzieś przed składem. Tutaj teraz ma dodatkowo obserwować to co dzieje się na peronie przed składem. Ponadto jak w KŚ będzie wyglądała kontrola biletów?
ZKubaZPucusZ YouTube Channel on Facebook

Nie piszę postów, gdy nie wnoszą one nic do tematu.
Odpowiedz

psim napisał(a):To następnym razem nauczysz się przychodzić na czas. Bardzo dobre rozwiązanie - ewolucyjne.
Jak mi parę razy zwieje pociąg, bo sobie za wcześnie odjedzie to oleję taką kolej i pójdę na autobus.

Cytat:W WKD maszynista sprzedaje bilety, a kierowników nie ma.
wukadka jest o prawie połowę krótsza, nie ma peronów na łukach..

Cytat:Metro ma niesłychanie rygorystyczny system kontroli zamknięcia drzwi, i w ogóle bardzo pilnuje sprawności i czystości taboru i urządzeń <ciach>
Masz odpowiedź Wink. Poza tym do metra nikt nie będzie skakał, a do marszałkowskiej zabawki-owszem. Niech będzie gdzieś oblodzona krawędź i tragedia gotowa. A obsługa nawet nie zauważy.

Tak na marginesie maszynista w czasie odjazdu powinien obserwować tor jazdy i sygnały, a nie krawędź peronu.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

Ostrowianin napisał(a):jak w KŚ będzie wyglądała kontrola biletów?

Zapewne kasjerzy mobilni + być może jakaś niezależna od przewoźnika firma a'la Renoma.

Ponoć nic tak nie ukróciło kolejarskiego chamstwa i bezczelności w TLK (mowa o pasażerach z biletami kolejowymi, a nie o drużynach), jak właśnie wejście Renomy. Nagle skończyły się głupie dyskusje, palenie fajek w 1 klasie, jeżdżenie na rympał na zasadzie "kolegi po fachu przecież nie wyrzucisz", itp.
Bahnfahren ist unser Business
Odpowiedz

psim napisał(a):Ponoć nic tak nie ukróciło kolejarskiego chamstwa i bezczelności w TLK (mowa o pasażerach z biletami kolejowymi, a nie o drużynach)
Ponoć też z drugiej strony nic tak nie wk*rwiało pasażerów, jak rewizor chcący wypisać mandat każdemu i zgnoić każdego konduktora.

Renoma to się teraz już chyba ochroną cmentarzy zajmuje, bo nawet KZK GOP tego nie chciał Wink
Cytat:Nagle skończyły się głupie dyskusje, palenie fajek w 1 klasie, jeżdżenie na rympał na zasadzie "kolegi po fachu przecież nie wyrzucisz"
Za takie coś powinni uprawnienia zabierać...
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

psim, Po co wynajmować dodatkową firmę i płacić jej za coś czy powinni zajomować się pracownicy KŚ. Ponadto nie wiem po co mobilni kasjerzy. Przecież to wszystko byli i są nadal w stanie zrobić konduktorzy
ZKubaZPucusZ YouTube Channel on Facebook

Nie piszę postów, gdy nie wnoszą one nic do tematu.
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Koleje Śląskie kontra pasażer Adams 17 8 537 02.05.2023, 15:27
Ostatni post: Adams
  Koleje slaskie michal 84352 0 6 600 21.11.2021, 18:29
Ostatni post: michal 84352
  Koleje Śląskie: rower za darmo na niektórych trasach kazio 2 2 968 21.07.2016, 08:48
Ostatni post: kazio
  Koleje Śląskie z ofertą w Beskidy kazio 0 2 587 22.06.2016, 10:34
Ostatni post: kazio

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
2 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.