17.03.2021, 19:59
Komentarze wydzielone spod zdjęcia: https://ilostan.forumkolejowe.pl/index.p...o&id=67665
Kubik
2021-03-17 13:05:48 | Usuń
Ciekawe która seria najszybciej odejdzie od PKP Cargo : ET22 , ET41 , EU07 czy Et42. Byków jest najwięcej więc jeżeli wzrośnie przewóz towarów koleją a byki i inne serie już nie będą w eksploatacji to ciekawe jaka seria je zastąpi.
Bo jak na razie nie zapowiada się na jakąś serie lokomotyw w dużej ilości egzemplarzy.
JRR
2021-03-17 13:20:32 | Usuń
@Kubi U nas często mówi się o końcu eksploatacji ET42 ze względu na brak części zwykłych i elektroniczny (mało ich jest ale jednak), ostatnio był jakiś na przeglądzie i na części do CA/SHP czekał miesiąc bo ściągali z ukrainy owe części.
Kubik
2021-03-17 14:19:27 | Usuń
To jeżeli ET22 ma większa moc to ET42 jest trochę niepotrzebne to czemu je przywrócili do eksploatacji ?
Mogli by je dać do muzeum w zielonych barwach ale i tak fajnie że jeszcze jeżdżą szkoda że nie jest tak samo z EN57.
Zaczynam się martwić że w muzeach nie będą w swoich czerwonych barwach. bo zostało ich już mało. Bo wszystko idzie na modernizacje .
JRR
2021-03-17 14:58:08 | Usuń
Człowieku! Jakie czerwone barwy?! Kible były Jakie? Żółto-niebieskie, więc inna malatura "muzealna" nie wchodzi w gre, pomijam egzemplarz 919.
Kubik
2021-03-17 16:02:50 | Usuń
Ale to i tak lepiej niż EN57 w barwach Koleji Łódzkich który
ma w ogóle inne wnętrze , inne siedzenia i wygląda nowocześnie. A tamte EN57 już nigdy nie wrócą. Jest możliwość przemalowania ale i tak to nie będzie to.
JRR
2021-03-17 16:13:21 | Usuń
Jeszcze są perełki ze starym wyposażeniem (pomijając wyświetlacz), ale rekonstrukcja starego wyświetlacza to nie problem. O 57 które miały 2 reflektory nie wspominam...
Kubik
2021-03-17 13:05:48 | Usuń
Ciekawe która seria najszybciej odejdzie od PKP Cargo : ET22 , ET41 , EU07 czy Et42. Byków jest najwięcej więc jeżeli wzrośnie przewóz towarów koleją a byki i inne serie już nie będą w eksploatacji to ciekawe jaka seria je zastąpi.
Bo jak na razie nie zapowiada się na jakąś serie lokomotyw w dużej ilości egzemplarzy.
JRR
2021-03-17 13:20:32 | Usuń
@Kubi U nas często mówi się o końcu eksploatacji ET42 ze względu na brak części zwykłych i elektroniczny (mało ich jest ale jednak), ostatnio był jakiś na przeglądzie i na części do CA/SHP czekał miesiąc bo ściągali z ukrainy owe części.
Kubik
2021-03-17 14:19:27 | Usuń
To jeżeli ET22 ma większa moc to ET42 jest trochę niepotrzebne to czemu je przywrócili do eksploatacji ?
Mogli by je dać do muzeum w zielonych barwach ale i tak fajnie że jeszcze jeżdżą szkoda że nie jest tak samo z EN57.
Zaczynam się martwić że w muzeach nie będą w swoich czerwonych barwach. bo zostało ich już mało. Bo wszystko idzie na modernizacje .

JRR
2021-03-17 14:58:08 | Usuń
Człowieku! Jakie czerwone barwy?! Kible były Jakie? Żółto-niebieskie, więc inna malatura "muzealna" nie wchodzi w gre, pomijam egzemplarz 919.
Kubik
2021-03-17 16:02:50 | Usuń
Ale to i tak lepiej niż EN57 w barwach Koleji Łódzkich który
ma w ogóle inne wnętrze , inne siedzenia i wygląda nowocześnie. A tamte EN57 już nigdy nie wrócą. Jest możliwość przemalowania ale i tak to nie będzie to.
JRR
2021-03-17 16:13:21 | Usuń
Jeszcze są perełki ze starym wyposażeniem (pomijając wyświetlacz), ale rekonstrukcja starego wyświetlacza to nie problem. O 57 które miały 2 reflektory nie wspominam...


Nie ma sensu dokonywania napraw ciężkich lokomotyw podwójnych w sytuacji, gdy nie będą one prowadzić ciężkich składów wymagających takiej mocy jak posiadają. To się po prostu nie opłaca w naprawach i utrzymaniu bo te pojazdy mają dużo więcej komponentów do ogarnięcia a potem ciągłego utrzymywania w pełnej sprawności. ET41 ma 8 zestawów kołowych, 8 silników trakcyjnych, 8 przekładni, 4 sprężarki i 2 przetwornice. EU07 co oczywiste mają tego o połowę mniej, zaś ET22 mają 6 zestawów kołowych, 6 silników trakcyjnych, 6 przekładni, 2 sprężarki i 1 przetwornice. Są to te generalnie te same lub prawie te same podzespoły, więc matematycznie oczywistym jest naprawa czego będzie tańsza lub droższa