| 
				
	
	
	
		
	Liczba postów: 591 
    Liczba wątków: 24
	 Dołączył: 01.11.2014
 Reputacja: 
8 
	
	
		I co smutne nikogo na "górze" w Cargo to nie interesuje..po prostu, każdy pseudo Dyrektor wie,że jest tu na chwilę,więc nie obawia się tego,co się tu będzie działo za 5 lat..maja to w d..,każdy po kolei.. więc nie liczmy że podniosą stawki maszynistom by młodzi do nich lgnęli... to za duży motłoch a poza tym nikogo ten problem nie obchodzi..prócz tych najniżej...
	 
"Im dłużej żyjemy,tym życie więcej nam odbiera,niż daje"
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 71 
    Liczba wątków: 2
	 Dołączył: 29.08.2012
 Reputacja: 
1 
	
	
		Nie chciałbym specjalnie bronić PKPC ale moim zdaniem troszkę demonizujecie... Cytat:Cargo minimum 2,5 roku..minimum...więc sam widzisz 
Dziwne, bo mi od dnia przyjęcia do egzaminu minęło rok i 8 miesięcy, a pierwszy raz siadłem sam za kołem po 22 miesiącach (byłoby szybciej ale trafiłem na okres urlopowy i formalności trochę trwają). W innych sekcjach zakładu w którym pracuję stażyści "wyjeżdżali godziny" jeszcze szybciej, często zaczynali jeździć już sami 16-18 miesięcy od przyjęcia. Chyba nie znam nikogo kto by szkolił się dłużej niż dwa lata, no chyba, że bardzo by chciał (chorował w każdym roku 2 miesiące itp.). 
Wszystko raczej jest przeprowadzane sprawnie, powiedziałbym nawet, że na pierwszym etapie do przesady, bo co do dnia. Do tego stopnia, że przez pierwsze 7 miesięcy (okres warsztatu, obserwatora, kursu, 15 zmian roboczych po kursie i egzaminu) nie mogliśmy mieć nawet jednego dnia urlopu. Może w innych zakładach jakoś to się różni, chociaż jak rozmawiałem z osobami z Południowego/Śląskiego/Centralnego/Dolnośląskiego to nikt się jakoś specjalnie nie żalił. 
A i nie wierzcie w te wypisywane w internecie sumy podawane jako zarobki podczas szkolenia czy po tym jak zaczniecie samodzielną jazdę. Kokosów może nie ma ale jest sporo lepiej niż można przeczytać na różnych forach czy grupach.  
Z tego co słyszałem, to w tym roku Zakład Wschodni szykuje kilka naborów. Jeden był na przełomie roku (chłopaki jeżdżą już 3 miesiąc za obserwatorów), chyba właśnie trwa drugi, a jeszcze w tym roku mają być podobno 2 lub 3. Z tego co wiem to szczególnie potrzebują maszynistów z okolic Lublina, Stalowej Woli, ale w innych sekcjach też przyjęcia są.
	
2010: 10017km, 2011: 28130km, 2012: 50839km, 2013: 40882km, 2014: 50312km, 2015: 68213km, 2016: 50349km, 2017: 49484km
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 591 
    Liczba wątków: 24
	 Dołączył: 01.11.2014
 Reputacja: 
8 
	
	
		Słuchaj no kolego, to że ty miałeś tak szybkie szkolenie to nie znaczy że w całej Polsce wszyscy tak mają...proponuję ci zmienić  krąg informatorów w Zakładach Śląskim i PŁD. bo głupoty tobie wygadują a potem ty tutaj mącisz licencjatom w głowach. Ja akurat pracuję w Śląskim i wiele stażystów i młodych maszynistów stąd i z Płd znam OSOBIŚCIE i widzę jak długo trwa lub trwał ich kurs...i tak jak wspominałem kiedyś nic się nie zmieniło..ok 2,5 roku!!! Więc nie zgrywaj tu ważniaka i wszystko wiedzącego..za opis sytuacji w innych rejonach dziękujemy ale nie wypowiadaj się za to co się dzieje gdzieś gdzie nawet twoje noga nie stanęła a oczy szopy nie widziały...Amen
	 
"Im dłużej żyjemy,tym życie więcej nam odbiera,niż daje"
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 913 
    Liczba wątków: 1
	 Dołączył: 27.04.2017
 Reputacja: 
15 
	
	
		Też mam kolegę w Śląskim zakładzie i On mówi to samo co PeKaP. Co więcej na niektórych sekcjach stazysci dostają w bonusie uprawnienia manewrowego a po roku ustawiacza, w ten sposób niektórzy naczelnicy latają braki kadrowe.  Jak już ktoś upiera się na pociągi towarowe i zależy mu na czasie szkolenia to niech uderza do prywatnych przewoźników
	 
	
	
	
		
	Liczba postów: 111 
    Liczba wątków: 0
	 Dołączył: 08.11.2017
 Reputacja: 
1 
	
	
		Pojawiło się ogłoszenie o pracę w PKP Cargo jako maszynista, lub do przeszkolenia  na świadectwo, lub na licencję. Ma ktoś grafik służb z PKP Cargo i byłby w stanie określić na jakie zarobki można liczyć po zdaniu egzaminu na świadectwo?
	 
	
	
	
		
	Liczba postów: 487 
    Liczba wątków: 11
	 Dołączył: 17.09.2014
 Reputacja: 
8 
	
	
		Niby pojawiło się ogłoszenie, ale na stronie PKP Cargo jest tylko dla posiadających już uprawnienia, nic o szkoleniu nie ma mowy    
	
	
	
		
	Liczba postów: 591 
    Liczba wątków: 24
	 Dołączył: 01.11.2014
 Reputacja: 
8 
	
	
		 (17.05.2018, 07:18)Venlo napisał(a):  Pojawiło się ogłoszenie o pracę w PKP Cargo jako maszynista, lub do przeszkolenia  na świadectwo, lub na licencję. Ma ktoś grafik służb z PKP Cargo i byłby w stanie określić na jakie zarobki można liczyć po zdaniu egzaminu na świadectwo? 
Wystarczy poświęcić trochę czasu i wyszukać tutaj wpisy na ten temat...  W skrócie: szkolenie od podstaw ok 2,5 roku , za stażystę stawka minimalna plus kilka dodatków ale szału brak, szału też brak po egzaminie: pierwsze zarobki to ok 3200zł , Służby po 12h , wszystkie warunki prawa pracy i godziny pracy zachowane i pilnowane, nadgodziny choć rzadkie to wypłacane..  Godziny pracy wszelakie jak np na 12 , 15 , 1 w nocy 3 itd...praca na szlakach i bocznicach kopalnianych..
	 
"Im dłużej żyjemy,tym życie więcej nam odbiera,niż daje"
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 248 
    Liczba wątków: 1
	 Dołączył: 30.01.2018
 Reputacja: 
5 
	
	
		 (17.05.2018, 07:18)Venlo napisał(a):  Pojawiło się ogłoszenie o pracę w PKP Cargo jako maszynista, lub do przeszkolenia  na świadectwo, lub na licencję. Ma ktoś grafik służb z PKP Cargo i byłby w stanie określić na jakie zarobki można liczyć po zdaniu egzaminu na świadectwo? 
Mógłbyś wrzucić link do oferty  bo nie mogę znaleźć nic o świadectwie
	 
	
	
	
		
	Liczba postów: 141 
    Liczba wątków: 2
	 Dołączył: 19.08.2017
 Reputacja: 
0 
	
	
		Na stronie nic nie ma, ale na facebooku jeden maszynista z cargo prowadzący bloga wrzucił zdjęcie ogłoszenia :p 
Coś nie mogę dodać zdjęcia, więc daję link do foty: https://imgur.com/a/ut6KOmu 
	
	
	
		
	Liczba postów: 248 
    Liczba wątków: 1
	 Dołączył: 30.01.2018
 Reputacja: 
5 
	
	
		wojdade
 Dzięki, już doczytałem.  Miesiąc temu już wysyłałem podanie do Cargo, ale bez echa... w ogłoszeniu pisze że wykształcenie techniczne, dlatego pewnie odrzucili mnie na dzień dobry bez słowa
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 591 
    Liczba wątków: 24
	 Dołączył: 01.11.2014
 Reputacja: 
8 
	
	
		Mnie też dziwi ten warunek o technicznym wykształceniu, w moim zakładzie większość młodych narybków nie ma takiego wykszt.i zdali świadectwo , jeżdżą, nie defektują i dobrze się zapowiadają..może Cargo już zapchało podstawową dziurę a teraz dobiera już sobie nie na zasadzie "jak leci" ...
	 
"Im dłużej żyjemy,tym życie więcej nam odbiera,niż daje"
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 248 
    Liczba wątków: 1
	 Dołączył: 30.01.2018
 Reputacja: 
5 
	
	
		PeKaP Coś w tym jest..  jak potrzebują na gwałt to biorą jak leci, a jak zapchane etaty, to wybrzydzają i wymyślają cuda wianki.Dodatkowym atutem przyjęcia jest licencja, która w dodatku posiadam, ale cóż jak widać wykształcenie w tym przypadku chyba ważniejsze niż umiejętności ehh.
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 913 
    Liczba wątków: 1
	 Dołączył: 27.04.2017
 Reputacja: 
15 
	
	
		Jak chcesz się zatrudnić w Cargo to udaj się osobiście do najbliższej sekcji lub siedziby zakładu. Internetowo nic nie wskurasz.....
	 
	
	
	
		
	Liczba postów: 591 
    Liczba wątków: 24
	 Dołączył: 01.11.2014
 Reputacja: 
8 
	
	
		Dokładnie
	 
"Im dłużej żyjemy,tym życie więcej nam odbiera,niż daje"
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 111 
    Liczba wątków: 0
	 Dołączył: 08.11.2017
 Reputacja: 
1 
	
	
		Chłopak z "szychta w cargo" opublikował takie ogłoszenie, ale nie wiem z jakiego źródła. Wnioskuję po nim, że będą szkolić też na licencję, jeżeli nie znajdzie się wystarczająco wielu chętnnych na świadectwo.
	 |