Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[GOP] E1
#1
Jak tramwajowe wróbelki ćwierkają po koniec zimy na Śląskich i Zagłębiowskich torach ma pojawić się wiedeński wagon typu E1, wraz z doczepą. Obecnie przechodzi on remont w ZURze. Jest to kolejny z zagranicznych wagonów (po Pt-8), który zasili sypiącą się flotę TŚ.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#2
To po co tory modernizować jak i tak kupuje się zabytkowy tabor
Odpowiedz

#3
Bo ten tabor jest przegubowy, więc i tak się zajedzie Tongue
Poza tym nie ma czym jeździć...
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#4
Brak taboru to bol±czka ca³ej tramwajowej Polski, a zachód z chêci± siê pozbywa starych gratów, które u nas s± szczytem tramwajowej techniki - vide Poznañ, £ód¼, Kraków itd.
Odpowiedz

#5
Akurat ostatnio coraz ciężej ze złomem. Wszystko, co zachód miał powoli się kończy, a tramwaj to nie autobus, że jeździ 5 lat i na złom (do Polski Tongue).
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#6
Autobusy zauwa¿y³em, ¿e teraz s± ¶ci±gane z Danii i Szwecji. Ale te¿ maj± po 20 lat Tongue
Odpowiedz

#7
U nas królują poniemieckie MANy drugiej generacji. Ale taka egzotyka jak DABy czy inne VanHoole też są. Oczywiście z najlepszego rocznika 9x :-P. A sprowadzone niedawno Pt-8 dobijają czterdziestki. Big Grin
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#8
Pierwszą oficjalna premierę wagon będzie miał podczas parady na Dniach Otwartych Zajezdni Będzin 17.09.2011r. E1 trafią do zajezdni w Gliwicach i Będzinie, gdzie mają wzmocnić linie na których solówka to za mało a skład to za dużo.

EDYCJA 18.10.2011

No i E1 doczekał się. Pierwszym dniem kursowania liniowego była sobota 15. października.
Na linię wyjechały dwa wagony i.... wykoleiły się 4 razy, jeden zaliczył kolizję z samochodem.
W niedzielę wyjechał jeden (inny od tych z soboty) i po wykolejeniu zjechał do zajezdni.
W poniedziałek wyjechały dwa. Jeden po wykolejeniu zjechał do zajezdni drugi dotrwał do końca służby.
Dziś (wtorek) wyjechał jeden.... jupiii - nie ma informacji o wykolejeniu :-D

Czyli jak widać. Wagony te wprost idealnie nadają się na zagłębiowskie tory ;-)
Pozdrawiam ;-)
Odpowiedz

#9
Miałem okazje się przejechać E1 z Mysłowic do Sosnowca na lini 26. Moje wrażenie jest takie, jakoby te tramwaje były o wiele sympatyczniejsze niż krakowskie. Jedynym mankamentem jest "szlakowa" +/- 15km/h. Wydaje mi się że 105N na tej trasie jednak rozwijają nieco większą szybkość.

Poza tym w oczy rzuciły mi się dwa "Helmuty" na 15. Cieszy fakt że w końcu nieco zmienia się tabor tramwajowy w Zagłębiu ;-)
Odpowiedz

#10
Helmuty śmigają na 15 od dłuższego czasu Wink

P.S. Niepisana zasada mówi, że ze znaczkiem "#" piszemy numer taborowy, natomiast numer solo oznacza numer linii Wink
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#11
Cytat:Helmuty śmigają na 15 od dłuższego czasu Wink

W takim razie zwracam honor. Być może za rzadko ostatnio bywam w Sosnowcu i dlatego teraz to zauważyłem, a na FTŚ gdzie też się czasem udzielam dziadygi nie napisali. :lol:


Cytat:P.S. Niepisana zasada mówi, że ze znaczkiem "#" piszemy numer taborowy, natomiast numer solo oznacza numer linii

Poprawione. Na przyszłość będę miał to na uwadze :-P
Odpowiedz

#12
Oto niezbyt dobre wiadomości dla fanów wiedeńczyków. :->

purz, Gazeta Wyborcza 15.10.2011 r.

Nie najlepiej, delikatnie mówiąc, wypadł debiut sprowadzonych z Wiednia wagonów E1. Jeden z nich aż cztery razy wykoleił się na trasie, drugi musiał zjechać do zajezdni po kolizji z samochodem. Jedną z przyczyn wykolejeń mógł być zły stan torowiska.

Debiut na linii nr 26 z Milowic do Mysłowic okazał się równie pechowy, jak oficjalna prezentacja E1 podczas parady w Będzinie, gdy wagon także wypadł z szyn.

W sobotę na prawie 14-kilometrową trasę wyjechały dwa zmodernizowane w Chorzowie wagony. Jeden z nich w ciągu dnia wykoleił się aż cztery razy. Jak informowali użytkownicy forum.tramwaje.slask.pl, dwa razy tramwaj wypadał z szyn niemal w tym samym miejscu - przed przystankiem Dańdówka Cmentarz na trasie w kierunku Milowic. Najwięcej problemów wywołało wykolejenie z godziny 16.30 na ul. Mariackiej w Sosnowcu. Ruch tramwajów został wstrzymany na ponad dwie godziny, a wagon ustawiał na torach dźwig.

Jakby było mało „nieszczęść” na jeden dzień, drugi z wagonów E1 miał na Niwce kolizję z samochodem i musiał zjechać do zajezdni.

Przypomnijmy, że Tramwaje Śląskie sprowadzą w tym roku z Wiednia 15 wagonów E-1. - Sprowadzamy je, bo koszt zakupu jednego E1, wraz z kosztami transportu i modernizacji, odpowiada połowie wydatków na remont kapitalny wagonu z serii 105N, i to bez modernizacji - wyjaśniał nam niedawno Bolesław Knapik, dyrektor wykonawczy w Tramwajach Śląskich.

Tak więc wychodzi na to, że wiedeńczyki nadają się na "zmodernizowaną" trasę Bytom - K-ce bo na zagłębiowskie torowiska to one się za bardzo nie nadają... :-(
Jeśli masz pytania odnośnie GKW to napisz do nas na gg: 31183487 - odpowiemy na pytania :))
Odpowiedz



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
3 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.