Liczba postów: 8
    Liczba wątków: 3
	
Dołączył: 11.08.2015
	
Reputacja: 
0
	 
	
	
		Witam, nie wiem czy dobrze rozumiem zapis ir1, chodzi mi o to ze jak wiadomo poza wskaznik W5 wyjechac mozna tylko za zezwoleniem dyz. ruchu, na rozkaz pisemny S lub ustne zezwolenie, moje pytanie brzmi kiedy mozna wyjechac bez rozkazu, czy tylko jezeli wyjezdzamy na tor prawy na blokade jedno-kierunkowa czy tez na tor prawy na blokade dwukierunkowa przy czynnych obu torach ? I czy to ustne zezwolenie dyz ruchu podaje tylko kierownikowi manewrow czy tez maszyniscie ? Strasznie zawila ta instrukcja mozna roznie interpretowac zapisy niej zawarte 
	
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 6 881
    Liczba wątków: 156
	
Dołączył: 04.06.2010
	
Reputacja: 
26
	 
	
	
		Akurat ten zapis jest jednoznaczny: na ustne zezwolenie tylko na tor prawy, jeżeli nie prowadzi się na nim ruchu jednotorowego dwutorowego. Praktyka pokazuje, że dyżurny ruchu przekazuje pozwolenie na radiu, więc słyszy i maszynista, i kierownik manewrów. Jeżeli byłoby pozwolenie na rozkazie to ja bym chciał mieć ten rozkaz na maszynie.
	
	
	
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 8
    Liczba wątków: 3
	
Dołączył: 11.08.2015
	
Reputacja: 
0
	 
	
	
		Ale skad maszynista ma wiedziec ze nie prowadzi sie po prawym ruchu dwukierunkowego, czy chodzi o blokade typu PP, SS, SP przy takiej blokadzie na prawy zawsze eska a przy P,S, na ustne zezwolenie ?
	
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 6 881
    Liczba wątków: 156
	
Dołączył: 04.06.2010
	
Reputacja: 
26
	 
	
	
		Typ blokady nie ma nic do rzeczy. Dyżurny wie, czy prowadzi ruch jedno- czy dwukierunkowy.
	
	
	
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 8
    Liczba wątków: 3
	
Dołączył: 11.08.2015
	
Reputacja: 
0
	 
	
	
		Ok teraz rozumiem, mam jeszcze pytanie na jakich stacjach nie ustawia się wskaźnika W5
	
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 384
    Liczba wątków: 14
	
Dołączył: 15.03.2014
	
Reputacja: 
20
	 
	
	
		Wskaźnik W5 stosuje się niezależnie od tarcz manewrowych na tych stacjach i przy tych torach, na których zachodzi potrzeba stałego oznaczania granicy, do której przetaczanie jest dozwolone.
Ie-1(E-1), § 16, ust. 5, pkt. 5.
	
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 8
    Liczba wątków: 3
	
Dołączył: 11.08.2015
	
Reputacja: 
0
	 
	
	
		Ale czy np na stacji gdzie wyjazd jest na blokade półsamoczynną jednokierunkową będzie taki wskaźnik czy nie ? Wiadomo blokada nie przystosowana do prowadzenia ruchu dwukierunkowego więc raczej takiego wskaźnika nie powinno być
	
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 1
    Liczba wątków: 0
	
Dołączył: 21.04.2018
	
Reputacja: 
0
	 
	
	
		Witaj 
Jaka służba ustawia te wskaźniki w świetle obowiązujących przepisów? 
Pozdrawiam