Liczba postów: 8
    Liczba wątków: 5
	
Dołączył: 17.03.2014
	
Reputacja: 
0
	 
	
	
		Nietypowa sprawa. Czy ktoś z Was orientuje się czy czy można stosować odległość krawędzi peronu od osi toru 1650 mm dla linii przystosowanych do przewozu ładunków z przekroczoną skrajnią WNP oraz przystosowanych do przewozów ładunków niebezpiecznych? Jak ta sytuacja się ma w Polsce, a jak w Niemczech? Czy istnieje lista ww. typów linii? Ew. będę wdzięczny za przytoczenie podstawy prawnej.
	
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 384
    Liczba wątków: 14
	
Dołączył: 15.03.2014
	
Reputacja: 
20
	 
	
	
		Nie można.
Zgodnie z polskimi przepisami:
Dz.U.98.151.987
ROZPORZĄDZENIE 
MINISTRA TRANSPORTU I GOSPODARKI MORSKIEJ 
z dnia 10 września 1998 r. 
w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budowle kolejowe i ich usytuowanie. 
(Dz. U. z dnia 15 grudnia 1998 r.)
Rozdział 1, § 98, pkt. 7:
Odległość krawędzi peronu od osi toru powinna być zgodna z wymogami skrajni i wynosić 1,725 m, przy czym dla peronu w łuku odległość tę należy zwiększyć zgodnie z wymogami skrajni budowli określonymi w Polskich Normach.
Dokumentacja niemiecka:
1. UIC 501 – 1 Eisenbahnfahzeuge. Fahrzeugbegrenzungslinien (Pojazdy kolejowe Skrajnie taboru), 10 wydanie z 05.2006 r. 
2. UIC 505 – 4 Auswirkungen der Anwendung der kinematischen 
Begrenzungskinien nach den UIC-Merkblättern Nr.505 auf den Abstand fester 
Gegenstände von Gleis und auf den Gleisabstand (Skutki zastosowania skrajni 
kinematycznej, określonej w kartach UIC nr 505, na usytuowanie przeszkód w 
stosunku do toru oraz torów w stosunku do siebie), 3 wydanie z 1.01.1977 r. 
z późniejszymi zmianami 
3. UIC 506 Regeln fur die Anwendung die erweiterten Begrenzungslinien GA, GB, 
GB1, GB2, GC und GI3 (Zasady stosowania rozszerzonych skrajni GA, GB, 
GB1, GB2, GC i GI3), 2 wydanie z 1.01.2008 r. z późniejszymi zmianami.
	
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 384
    Liczba wątków: 14
	
Dołączył: 15.03.2014
	
Reputacja: 
20
	 
	
	
		Zmiana brzmienia pkt. 7 sugeruje, że kluczem do zagadnienia jest wyłącznie obowiązująca skrajnia budowli, zatem należy szukać w aktach prawnych, dotyczących stosowanych skrajni budowli.