Liczba postów: 1 830 
    Liczba wątków: 27
	  Dołączył: 13.06.2010
	
Reputacja: 
 0
	 
 
	
	
		Cytat:Brak porozumienia w sprawie linii Chełmża - Brodnica 
 
Jak informuje „Dziennik Toruński”, plany dotyczące linii Chełmża - Brodnica i remontu dwóch toruńskich dworców na razie nie będą zrealizowane. Wszystko przez brak porozumienia z PKP SA. 
 
Na realizację projektu utworzenia nowej atrakcji turystycznej Urząd Marszałkowski chciał przeznaczyć 12 mln złotych. W opuszczonych dworcach miała powstać galeria i restauracja, planowano także utworzenie muzeum kolei we Wrockach. Wstępne plany zakładały połączenie całości odnowionymi torami, po których miały kursować pociągi turystyczne. Jak podaje „Dziennik Toruński”, Urząd Marszałkowski kupił nawet w tym cel dwie stare lokomotywy i cztery wagony sprzed 70 lat. 
 
Jednak negocjacje z PKP SA dotyczące przejęcie przez województwa  zamkniętego szlaku linii nr  Chełmża- Brodnica wciąż się przedłużały. Z powodu braku ostatecznej decyzji PKP SA, samorządy zadecydowały o  zawieszeniu rozmów w tej sprawie. 
http://www.rynek-kolejowy.pl/36818/Brak ... odnica.htm
Cytat:Chcą przeznaczyć niewykorzystane pieniądze na linie 356 
Stowarzyszenie Miłośników Kolei w Żninie chce by kwota 12 mln złotych, której nie wykorzysta Urząd Marszałkowski na rewitalizacje linii kolejowej nr 209 przeznaczyć na kujawsko-pomorski odcinek linii nr 356. 
 
Powyższa kwota miała zostać przeznaczona na remont odcinka Toruń – Chełmża  Brodnica. Z powodu braku porozumień pomiędzy właścicielem linii PKP PLK a samorządami dotacja unijna w perspektywie finansowej do 2014 roku nie będzie wykorzystana. 
 
Stowarzyszenie Miłośników Kolei w Żninie wystosowało do marszałka pismo, aby te pieniądze przeznaczyć na inny cel, proponując rewitalizację linii kolejowej Bydgoszcz – Szubin – Kcynia – Gołańcz lub linii Inowrocław – Żnin. 
http://www.portalkujawski.pl/index.php/n...-linie-356
	 
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 1 050 
    Liczba wątków: 70
	  Dołączył: 04.06.2010
	
Reputacja: 
 0
	 
 
	
	
		Ten pomysł z przeznaczeniem kwoty na rewitalizacje 356 przypadł mi do gustu, tylko zastanawia mnie jedno- na jak zaawansowane prace wystarcza 12 mln?
	 
	
	
Volenti non fit iniuria
 
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 1 830 
    Liczba wątków: 27
	  Dołączył: 13.06.2010
	
Reputacja: 
 0
	 
 
	
	
		Żeby doprowadzić 'bydgoski' odcinek 356 do stanu 'poznańskiego' odcinka potrzebujemy ponad 100 mln złotych, także już wiesz na jaką część by to starczyło    Nam zależy, aby kolej turystyczną puszczać po 356. Tym bardziej, że linia ma potencjał i nie trzeba wyłożyć tyle pieniędzy ile trzeba włożyć w przejezdność 209. Z odpowiedzi wynika jednak, że pieniądze mają się dobrze i będą czekać aż za dwieście lat UM zechce powrócić do planów kolei turystycznej na linii 209. Teraz jednak po tajnym, innym kryptonimem "Kujawsko-pomorska kolej turystyczna".
	  
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 4 536 
    Liczba wątków: 165
	  Dołączył: 01.02.2011
	
Reputacja: 
 4
	 
 
	
	
		A czy ta linia jest w aż tak złym stanie, żeby nie mogły kursować regularne pociągi między Bydgoszczą a Gołańczą? 12 milionów nie wystarczy na wiele, ale na niewielką poprawę parametrów linii pewnie wystarczy.
	 
	
	
Jaro 
 
 
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 1 830 
    Liczba wątków: 27
	  Dołączył: 13.06.2010
	
Reputacja: 
 0
	 
 
	
	
		No jest źle, a nawet bardzo źle. Bydgoszcz- Szubin szlakowa 40 km/h gdzie w 90% masz zwolnienia od 10 do 30 km/h. Zdawka to jedzie sto lat. Szubin- Kcynia zamknięta dla ruchu pasażerskiego i towarowego, jedynie raz w miesiącu gaźnie się tym odcinkiem drezyna z drogowcami. Kcynia- Gołańcz nieprzejezdna. Ubytki + drzewa. Ja mam kalkulacje od PLK ile by potrzeba aby tą 40 można jeździć w ramach turystyki.
	 
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 1 830 
    Liczba wątków: 27
	  Dołączył: 13.06.2010
	
Reputacja: 
 0
	 
 
	
	
		Link ws. stanowiska Bydgoszczy i gmin ościennych do strategii rozwoju województwa. Znajdziemy tam m.in. ujęty projekt rewitalizacji linii nr 356. Oczywiście ostateczną decyzje podejmą władze. 
http://www.bydgoszcz.pl/binary/zespo%C5%...132575.pdf
	 
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 1 830 
    Liczba wątków: 27
	  Dołączył: 13.06.2010
	
Reputacja: 
 0
	 
 
	
	
		Cytat:Samorządy chcą powrotu pociągów do Kcyni i Szubina 
 
Rada Miejska Kcyni przyjęła w czwartek apel do Samorządu Województwa, w którym wnioskuje o uznanie rewitalizacji kujawsko-pomorskiego odcinka linii kolejowej nr 356 za zadanie priorytetowe w strategii rozwoju województwa do roku 2020. 
 
Rada Miejska Kcynia o podjęcie wszelkich prawem dozwolonych działań zmierzających do rewitalizacji linii kolejowych nr 356 na odcinku Bydgoszcz – Szubin – Kcynia – Gołańcz, nr 281 na odcinku Nakło – Kcynia – zaprezentowała treść uchwały przewodnicząca rady Gabriela Repczyńska – Wielu mieszkańców gminy Kcynia oraz znajdujących się na trasie tej linii dojeżdża do pracy bądź jej poszukuje w stolicach województw kujawsko-pomorskiego i wielkopolskiego. Uważamy, że podjęcie skutecznych działań inwestycyjnych w tym kierunku, będzie realizacją najważniejszych założeń zrównoważonego rozwoju obu województw i walki z bezrobociem – uzasadniła uchwałę. Rada Miejska przyjęła ten apel jednogłośnie. 
 
Przypomnijmy, że kilka tygodni temu pod naszą petycją w sprawie uznania rewitalizacji linii kolejowej nr 356 podpisało się ponad 40-tu samorządowców i parlamentarzystów z Bydgoszczy, w tym prezydent Rafał Bruski. Dzisiaj swoje poparcie dla tej petycji udzielili indywidualnie radni z Kcyni oraz z Szubina, gdzie także odbywało się posiedzenie Rady Miejskiej. 
http://www.portalkujawski.pl/index.php/n...-i-szubina
	 
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 7 986 
    Liczba wątków: 232
	  Dołączył: 20.04.2011
	
Reputacja: 
 0
	 
 
	
	
		Jeżeli ta linia została by zmodernizowana to byłaby niejako alternatywą dla linii Poznań - Bydgoszcz p. Gniezno, Inowrocław, z tym, że w pełni spalinową.
	 
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 1 830 
    Liczba wątków: 27
	  Dołączył: 13.06.2010
	
Reputacja: 
 0
	 
 
	
	
		Tu raczej chodzi o gminy i miejscowości położone wzdłuż m.in. linii 356, które kompletnie są odcięte od kolei i są skazane na PKSy oraz piesze wędrówki. To samo tyczy się dojazdu z Nakła do Poznania. 
 
Dodam tylko, że szykują się kolejne petycje ws. innych szlaków kolejowych.
	 
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 1 830 
    Liczba wątków: 27
	  Dołączył: 13.06.2010
	
Reputacja: 
 0
	 
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 1 830 
    Liczba wątków: 27
	  Dołączył: 13.06.2010
	
Reputacja: 
 0
	 
 
	
	
		Projekt HCP 301Db informuje, iż Strategia Rozwoju Województwa 2020 przewiduje : 
 
14. Przebudowa linii kolejowej nr 208 na odcinku Laskowice Pomorskie – Jabłonowo Pomorskie (I etap) oraz Jabłonowo Pomorskie – Brodnica (II etap) 
15. Kompleksowa modernizacja i przywrócenie ruchu na linii 356 (odcinek Bydgoszcz – Szubin) oraz rozpoczęcie prac studialnych dotyczących realizacji linii kolejowej Szubin – Żnin. 
16. Rozpoczęcie prac studialnych dotyczących realizacji linii kolejowej Maksymilianowo - Koronowo. 
17. Przebudowa linii kolejowej nr 27 na odcinku Toruń – Lipno. 
25. Opracowanie i wdrożenie zintegrowanego systemu funkcjonowania transportu podmiejskiego („transport aglomeracyjny”) w obszarach funkcjonalnych: Bydgoszczy-Torunia oraz Włocławka, Grudziądza i Inowrocławia 
26. Rozpoczęcie prac studialnych związanych z realizacją szybkiego połączenia szynowego Bydgoszczy i Torunia („tramwaj regionalny”)
	 
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 1 830 
    Liczba wątków: 27
	  Dołączył: 13.06.2010
	
Reputacja: 
 0
	 
 
	
	
		Cytat:Memoriał 
 
Pragniemy wezwać parlamentarzystów z okręgu bydgoskiego oraz lokalnych samorządowców do aktywnego wsparcia polityki prezydenta Rafała Bruskiego w zakresie wyremontowania i przywrócenia do 2020 roku ruchu kolejowego na linii nr 356, na odcinku Bydgoszcz – Szubin –Kcynia – Gołańcz. 
 
Jest to inwestycja niezwykle potrzebna dla mieszkańców powiatu nakielskiego, którzy muszą korzystać z usług oferowanych przez miasto Bydgoszcz. Zrealizowanie tego zadania będzie zatem miało istotny wpływ na budowę spójności tej części województwa kujawsko-pomorskiego. 
 
Wsparcie dla tej inwestycji wyraziło pod petycją około stu samorządowców z gmin Bydgoszcz, Szubin i Kcynia oraz liderzy lokalnych struktur partii politycznych. Jak widać, jest to kwestia, która łączy nas ponad podziałami politycznymi. Ze zdziwieniem odbieramy jednak fakt, że Urząd Marszałkowski nie wpisał całości tego zadania do projektu Strategii Rozwoju Województwa do 2020 roku. 
 
Wyrażamy aprobatę dla postawy Urzędu Miasta Bydgoszczy, który w swoim stanowisko do tzw. kontraktu terytorialnego wyraził potrzebę przywrócenia ruchu kolejowego na kujawsko-pomorskim odcinku linii kolejowej nr 356. Decyzje w tej sprawie leżą, póki co, jednak głównie w gestii Samorządu Województwa. 
 
Tym memoriałem — jako społeczność lokalna — chcemy wyrazić swoją jedność i wezwać Państwa, jako naszych reprezentantów, do podjęcia skutecznych działań na rzecz realizacji tego zadania inwestycyjnego. 
 
Stowarzyszenie Metropolia Bydgoska 
 
Instytut Rozwoju i Promocji Kolei w Poznaniu 
 
Twój Ruch Bydgoszcz 
 
Klub Młodych Solidarnej Polski 
 
Ruch Młodych Bydgoszcz 
 
Solidarna Polska Bydgoszcz 
 
Stowarzyszenie Miłośników Kolei w Żninie 
 
Stowarzyszenie Szczęśliwa Dolina z Koronowa 
	 
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 1 830 
    Liczba wątków: 27
	  Dołączył: 13.06.2010
	
Reputacja: 
 0
	 
 
	
	
		Cytat:,,21. Kompleksowamodernizacja i przywrócenie ruchu na linii kolejowej nr 356 (odcinek Bydgoszcz –Szubin) oraz rozpoczęcie prac studialnych dotyczących realizacji linii kolejowej Szubin – Żnin " 
 
,,25. Przywrócenie ruchu pasażerskiego naliniikolejowejInowrocław-Żnin " 
 
,,27. Rewitalizacja oraz podjęcie starań narzecz przywrócenia połączeń pasażerskich na liniikolejowejnr 356 na odcinku Kcynia – Gołańcz" 
	 
	
	
	
 
 
			 
		 |