Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Remont na linii Wrocław - Jelenia Góra
#61
bmwm5thebest, Nie byłbym taki optymistą co do Rozewia Zgorzelec - Gdynia Gł., podaj mi jakie jest zapotrzebowanie na takie połączenie.
ScottyRail
Odpowiedz

#62
Ja bym mu dał spokój, niech sobie żyje w świecie kolejowych marzeń Tongue
Odpowiedz

#63
To by było przedłużenie z Jeleniej Góry nawet nie do Zgorzelca tylko do Lubania.
Nie było by to dużym problemem a Lubań miałby znowu połączenie z resztą świata.
Odpowiedz

#64
Na poczatek niech czas przejazdu Wro-Jel spadnie do +-2h(lub mniej), PR jadace do Wałbrzycha zostaną przedłużone do Jeleniej, IR/TLK nie zmieniają sie na osobowe Smile
http://www.facebook.com/linia274
Linia kolejowa 274 Wrocław Świebodzki - Wałbrzych - Jelenia Góra - Zgorzelec
Odpowiedz

#65
Kolejny fanatyk pociągów. Człowieku zejdź na ziemię, przykład to że Karkonosze jeżdżą do Szklarskiej Poręby bez postojów w Sobieszowie i Cieplicach to nie robię afery bo muszą się zatrzymywać. Fakt jest jeszcze komunikacja miejska, ale nie zmienia to jednak faktu zapotrzebowania pociągu do Zgorzelca wcześniej wymienianego (~32 525 mieszkańców), Lubań Śl. (~22 301 mieszkańców). Odsetek podróżnych ~7% (w skali roku) z ~54.826 daje ~3.837 osób, co daje na dzień ~10 osób. KODLK wywalczyło kilka lat wstecz łącznik do Słowińca Jelenia Góra - Kraków p. Lubań, Węgliniec, Bolesławiec. Na początku było 5 wagonów, przed wycięciem z rozkładu miał 2 wagony klasy 2.
Wydłużenie IR Galicja już by było bardziej przyziemne. Oprócz powyższych Rozewie będzie grupą wagonów do Karkonoszy, do Jeleniej Góry będą docierały 4 góra 5 wagonów Rozewia.
ScottyRail
Odpowiedz

#66
bmwm5thebest bez sensu, skoro wydłużać to do Zgorzelca, a nie Lubania.

Myślę, że po skończeniu i wyremontowaniu całej 274 to by miało sens. Zgorzelec, Lubań, Gryfów itd. nie mają żadnych połączeń dalekobieżnych, więc chociaż jedna TLK by się tam przydała. Dodatkowo byłby to jedyny pociąg który pokonywałby całą linię 274 ;-)

[ Dodano: 2012-10-14, 23:03 ]
Zauważyłem nowy post Scottiego i się w pełni zgadzam i zmieniam nieco swoje zdanie - IR Galicję wydłużyć do Zgorzelca i żeby jechała jako zwykłe regio na odcinku Wrocław-Zgorzelec i w drugą stronę. Wtedy to będzie miało sens, bo rzeczywiście puszczanie TLKi było pomysłem trochę na wyrost patrząc na liczby.
Odpowiedz

#67
rolmops, IR zmieniają się na osobowe w obecnym rozkładzie IR Galicja od Wrocławia wg taryfy osobowej.Tabela 240.

Jeśli nawet czas przejazdu byłby na poziomie 2h Wro-JG, +1:10 do Lubania to koszty będą kosmicznie wysokie, tj. na odcinku Wrocław - Jelenia Góra Karkonosze musiałoby być zestawione z 2 loków.
PLK za puszczenie Loka i 2 wagonów za 52km policzy jednorazowo 206.38 zł*365dni=75.328,70zł.

[ Dodano: 2012-10-14, 23:13 ]
flanker, IR Galicja jeździ na EZT. A od Lubania/Węglińca do Zgorzelca jest bezdrucie SM42+EN57. Można byłoby oscylować wokół połączenia Lubań-JG-Wro, Zgorzelec nie potrzebuje połączenia z Wrocławiem przez Jelenią Górę zapotrzebowanie na to byłoby 0,001% w skali roku paru MK przejechałoby całą trasę w super rekordowym czasie ~4:00. Gdzie mają Desiro DB do Wrocka w czasie 2:03 i frekwa nie żadko 100%+

[ Dodano: 2012-10-14, 23:16 ]
Mała korekta kosztów:
PLK za puszczenie Loka i 2 wagonów za 52km policzy jednorazowo 206.38 zł*365dni=75.328,70zł. - to jest przy uruchomieniu Loka EP07 i 1 wagonu 111A
ScottyRail
Odpowiedz

#68
Scotty, ja osobiście nie jestem za połączeniem Wrocław-Jelenia-Zgorzelec. W aktualnej sytuacji nie ma to najmniejszego sensu. Teraz przydałoby się skupić na Wrocław-Jelenia czyli remonty/lepszy takt/więcej połączeń Wro-Jelenia. No i taki pomysł mi wpadł do głowy, podpatrzyłem to jeżdżąc na trasie Katowice-Kraków. Dlaczego by nie powstały pociągi przyspieszone w stawkach regio, np. Wrocław-Kąty-Żarów-Jaworzyna/Świebodzice-Wałbrzych(któryś)-Boguszów(któryś)-Jelenia. Stacje dałem przykładowe Wink

6720 na stacji W-Miasto. 11.10.2012r.
autor: Diver Mustafa
[Obrazek: 155181_436298533071834_307634847_n.jpg]
http://www.facebook.com/linia274
Linia kolejowa 274 Wrocław Świebodzki - Wałbrzych - Jelenia Góra - Zgorzelec
Odpowiedz

#69
rolmops, dobrym pomysłem byłoby również przywrócenie EN71-043 jako Szrenica poddany P5 w KD lib PR Regio+ SZRENICA z mini barem klasą 1 i 2 w relacji Szklarska Poręba Górna - Wrocław Gł.
66214 SZRENICA
Szklarska Poręba Górna
Szklarska Poręba Średnia
Szklarska Poręba Dolna
Piechowice
Jelenia Góra Sobieszów
Jelenia Góra Cieplice Śląskie Zdrój
Jelenia Góra
Janowice Wielkie
Marciszów
Sędzisław
Boguszów Gorce
Wałbrzych Główny
Wałbrzych Miasto
Świebodzice
Jaworzyna Śląska
Żarów
Kąty Wrocławskie
Wrocław Główny
ScottyRail
Odpowiedz

#70
[To nie tutaj ale...] bez 274 nie ma 311 Wink Dzięki, remontowi 311 i poprawie na 274, mam nadzieje, że większa ilość połączeń Wro-Wałbrzych-Jelenia-Szklarska to tylko kwestia czasu. Szrenica jest dobrym przykładem takiego pociągu, na początek można zobaczyć jak się sprawuje w sezonie zimowym a jeśli to odniesie sukces to całorocznie i już.

Tak jeszcze o połączeniach i rodzajach pociągów. Ja, dla własnych potrzeb, podzieliłem pociągi na 274 ze względu na ich "przydatność" dla pasażera. Np. TLK jest pod innego pasażera niż regio i co za tym idzie inne są jej przystanki/częstotliwość/stacje początkowe i końcowe. Mam nadzieje, że ten toporny wstęp nakreślił o co mi chodzi Wink Do sedna.

1) Regio(PR, być może kiedyś KD) - (Jelenia)-Wałbrzych-Wrocław
2) Przyspieszone(PR/IC/KD) Jelenia - Wałbrzch - Wrocław
3) Pośpieszne(IC) Szklarska/Jelenia - Wałbrzych - Wrocław - i dalej w Polskę Wink

Co do pierwszych są one przeznaczone tylko dla osób, które codziennie dojeżdżają do pracy do Wro albo do innych stacji na trasie. Pociąg taki MUSI zatrzymać się na każdej stacji. Pociągi te można łączyć z "przyśpieszonymi" o czym poniżej.

Co do nr. 2, pociąg jadący z Jeleniej do Wrocławia. Na całej trasie jedzie jak "regio" albo na odcinku Jelenia-Wałbrzych jako "przyśpieszony" a dalej jak "regio".

Ostatnia opcja czyli pośpieszne zatrzymują się tylko na najważniejszych stacjach np. Boguszów(któryś), Wałbrzych(któryś), Kąty Wrocławskie(jeśli zatrzymanie było by w Wałbrzychu Głównym i Miasto to ta stacja nie musi być brana pod uwagę).
http://www.facebook.com/linia274
Linia kolejowa 274 Wrocław Świebodzki - Wałbrzych - Jelenia Góra - Zgorzelec
Odpowiedz

#71
rolmops, przejedź się po linii 274 a zrozumiesz Smile
ad.1) ok
ad.2) bez IC
ad.3) ok

rolmops napisał(a):Co do pierwszych są one przeznaczone tylko dla osób, które codziennie dojeżdżają do pracy do Wro albo do innych stacji na trasie. Pociąg taki MUSI zatrzymać się na każdej stacji. Pociągi te można łączyć z "przyśpieszonymi" o czym poniżej.
i przystankach osobowych

rolmops napisał(a):Co do nr. 2, pociąg jadący z Jeleniej do Wrocławia. Na całej trasie jedzie jak "regio" albo na odcinku Jelenia-Wałbrzych jako "przyśpieszony" a dalej jak "regio".

Zaprzeczenie pociągom spółki IC :-O

rolmops napisał(a):Ostatnia opcja czyli pośpieszne zatrzymują się tylko na najważniejszych stacjach np. Boguszów(któryś), Wałbrzych(któryś), Kąty Wrocławskie(jeśli zatrzymanie było by w Wałbrzychu Głównym i Miasto to ta stacja nie musi być brana pod uwagę).

Obecnie pociągi które zatrzymują się w Marciszowie i Sędzisławiu zabierają średnio ok. 5-15 osób, i polecam zapoznanie się ze szlakiem są trzy stacje w Boguszowie Gorcach, tj. Wschodni, Główny, Zachodni, w Wałbrzych to Główny i Miasto. Oraz co Kąty Wrocławskie mają wspólnego z postojami w Wałbrzychu.
ScottyRail
Odpowiedz

#72
Kamieńczykiem z Wałbrzycha do Wrocławia



Powinienem zaznaczyć, że chodzi o przyszłość, kiedy czas przejazdu dla osobowych, na odcinku Wro - Jelenia, wyniesie 2h lub mniej.

Scotty napisał(a):rolmops, przejedź się po linii 274 a zrozumiesz Smile

ad.1) ok
ad.2) bez IC
ad.3) ok

i przystankach osobowych

terminologia Wink ok może być bez IC

Scotty napisał(a):Zaprzeczenie pociągom spółki IC :-O

no właśnie nie. Inną rolę mają te pociągi. IC mają wywozić poza województwo a te moje pomysły mają dowozić do pracy/szkoły itp.

Scotty napisał(a):Obecnie pociągi które zatrzymują się w Marciszowie i Sędzisławiu zabierają średnio ok. 5-15 osób, i polecam zapoznanie się ze szlakiem są trzy stacje w Boguszowie Gorcach, tj. Wschodni, Główny, Zachodni, w Wałbrzych to Główny i Miasto. Oraz co Kąty Wrocławskie mają wspólnego z postojami w Wałbrzychu.

Mam świadomość tego jakie stacje/przystanki/itp są na 274 Wink Z tym, że aby pociąg mógł być nazwany pospiesznym nie może zatrzymywać się na każdej stacji a zatrzymanie musi być uwarunkowane "zapotrzebowaniem". Dlatego pisałem "któryś", nie wiem który Wałbrzych albo Boguszów jest najpopularniejszy a nie chce bazować na opiniach typu "wydajemnie sie". Inną kwestią jest też fakt, że do pospiesznego nie wejdzie 5-15 osób bo i cena inna i nie zawsze można dojechac tam gdzie się chce Wink Co do Kątów i Wałbrzycha taki luźny pomysł, bez zobowiązań.
http://www.facebook.com/linia274
Linia kolejowa 274 Wrocław Świebodzki - Wałbrzych - Jelenia Góra - Zgorzelec
Odpowiedz

#73
rolmops, to mam dla ciebie lekturę: tabela 240


Ponadto znalazłem artykuł w jeleniagora.naszemiasto.pl z 14.10.2012r.

Jelenia Góra, nowe połączenia kolejowe.
Pozytywne zmiany czekają jeleniogórzan od 9 grudnia, gdy wejdzie w życie nowy rozkład jazdy. Do Wrocławia po torach pojedziemy krócej o godzinę. Najważniejsze jest skrócenie czasu dojazdu pociągiem z Jeleniej Góry do stolicy Dolnego Śląska. Zamiast 3,5 godzin, jak było do niedawna, pociąg pojedzie o godzinę krócej.
- To efekt remontów torów na tej trasie - wyjaśnia Grzegorz Oleś z Komitetu Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych. Ponieważ prace na torowiskach jeszcze trwają, jest szansa, że jazda będzie trwała jeszcze krócej.



Do nie dawna było 2:20-2:40 dla TLK i 2:35-2:55 dla Regio, to by oznaczało że pojedziemy 1:20-1:40 Tongue


- Nareszcie pojawia się alternatywa dla autobusów - cieszy się Marzena Wójcik, która dojeżdża z Jeleniej Góry do Wrocławia na studia zaoczne.
Dojazd pociągiem do stolicy Dolnego Śląska jest bowiem tańszy. Bilet normalny kosztuje w PKP Intercity 27 zł., a w Przewozach Regionalnych 25 zł. (pośpieszny) i 22 zł. (osobowy). Za bilet w autobusie PKS trzeba zapłacić 30 zł., w busach KRYCHY - 29 zł. Samochodem podróż trwa około dwóch godzin.
- Jeśli czas jazdy pociągiem będzie porównywalny, na pewno skorzystam z kolei- zapewnia pani Marzena.



W PKP Intercity bilet kosztuje 27zł. za normalny + 5zł. za miejscówkę, w Przewozach Regionalnych na trasie Jelenia Góra - Wrocław Główny kursuje pociąg InterREGIO Galicja, tyle że w nim obowiązuje cena taka sama jak na pociągi Regio tj. 22zł.


Do Warszawy jest pociąg nocny i dzienny.
PKP Intercity, po dwóch latach przerwy, przywraca dzienny pociąg pośpieszny. Śnieżka pojedzie z Jeleniej Góry do Warszawy Wschodniej przez Ostrów Wielkopolski, Kalisz, Sieradz oraz Łódź.
- Wyjazd tego pociągu ze stolicy Karkonoszy planowany jest o godz. 13.02, przyjazd z Warszawy o godz. 15.02 - mówi Grzegorz Oleś.
- Planowane jest również dalsze, codzienne kursowanie nocnego pociągu TLK Karkonosze na trasie Jelenia Góra (w sezonie ze Szklarskiej Poręby Górnej) - Warszawa Wschodnia. Wyjazd planowany jest o godz. 19.56, a przyjazd planowany o godz. 9.11.



Planowane jest codzienne kursowanie TLK Karkonosze, czyżby były plany likwidacji nocnego połączenia z Warszawą?


Z Karkonoszy nad morze i na wschód

Do codziennych kursów powraca pociąg pośpieszny TLK Rozewie relacji Jelenia Góra - Gdynia Główna. Przez ostatnie dwa lata kursował on tylko w ferie, wakacje, dłuższe weekendy i święta. Na odcinku Jelenia Góra - Wrocław pociąg pojedzie połączony z wagonami pociągu TLK Karkonosze. Rozdzielanie obu składów nastąpi we Wrocławiu. Pociąg do Gdyni pojedzie przez Ostrów Wielkopolski, Jarocin, Poznań, Bydgoszcz, Gdańsk. Pociąg do Warszawy przez Opole, Katowice, Częstochowę, Piotrków Trybunalski.
- Turyści z całej Polski łatwo teraz dojadą w Karkonosze - mówi Oleś.



teraz jest już pewne że TLK Karkonosze pojadą połączone ze składem Rozewia z Gdyni (4 wagony to zawsze coś). Zastanawia mnie fakt czy Grzegorz Oleś wie że dwoma pociągami dojadą turyści z całej Polski? Przemyśl, Lublin, Białystok, Giżycko, Kołobrzeg, Świnoujście, Szczecin, Kudowa Zdrój, Krynica to kilka miast z których na pewno łatwo nie dojedziemy.


Ponadto Przewozy Regionalne planują uruchomienie pociągu InterREGIO Rudawy, który połączy Jelenią Górę z Białymstokiem. Wyjazd o godz. 7.22. Codziennie będzie kursował pociąg InterREGIO Galicja, z Jeleniej Góry do Krakowa przez Wrocław, Opole, Katowice.


Hit sezonu 2012/2013 pojedziemy do Białegostoku InterREGIO Rudawy w jedną stronę, ale jak kto się postara to wróci z Olsztyna Głównego InterREGIO Szczeliniec. No i oczywiście nie może zabraknąć słynnej Galicji.
ScottyRail
Odpowiedz

#74
No i postanowione, od stycznia 2014 bedzie wykonywane połączenie, szynobusem KD, na trasie Wrocław-Jaworzyna-Świdnica-(Dzierżoniów)
http://www.facebook.com/linia274
Linia kolejowa 274 Wrocław Świebodzki - Wałbrzych - Jelenia Góra - Zgorzelec
Odpowiedz

#75
Remonty na 274, odcinek Jaworzyna Śląska - Wojanów. Więcej zdjęć po kliknięciu na link.

Jaworzyna Ślaska - Świebodzice

Świebodzice - Wałbrzych Szczawienko - (tor nr 1 zrewitalizowany do 40/60 km/h)

Boguszów Gorce Zachód - Sędzisław - (tor nr 1 zrewitalizowany do 60km/h, tor nr 2 do 80km/h)

Sedzislaw - Marciszow. Tory nr 1 i 2 zrewitalizowane do 80km/h

Janowice Wielkie - Wojanów. Tor nr 2 zrewitalizowany do 100 km/h (120 dla szynobusów)

Jeśli kogoś interesuje odcinek Kąty Wrocławskie - Jaworzyna + kilka ze Świebodzic to tutaj zapraszam:

Kąty Wrocławskie - Jaworzyna -(Świebodzice)

[Obrazek: 400849_431765413525146_1707542011_n.jpg]


Załączone pliki Miniatury
                   
http://www.facebook.com/linia274
Linia kolejowa 274 Wrocław Świebodzki - Wałbrzych - Jelenia Góra - Zgorzelec
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Remont linii kolejowej 33 koszel 2 4 913 16.10.2021, 12:57
Ostatni post: vulcan
  Remont linii kolejowej nr 292 wojtasss298 0 2 435 24.08.2020, 09:47
Ostatni post: wojtasss298
  Modernizacja linii 271 (E59) Wrocław Główny - Poznań Główny mikrobart 182 76 426 25.01.2018, 21:26
Ostatni post: greenman
  Remont linii nr 306 fred77 3 5 712 10.09.2016, 08:25
Ostatni post: fred77
  Likwidacja linii Bojanowo - Góra. Ruch drezynowy szansą na uratowanie linii? mikrobart 82 37 047 14.04.2015, 21:14
Ostatni post: sm31-131

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.