Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei
Remont na linii Wrocław - Jelenia Góra - Wersja do druku

+- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl)
+-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html)
+--- Dział: INFRASTRUKTURA I RUCH KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-66.html)
+---- Dział: INFRASTRUKTURA KOLEJOWA, MODERNIZACJE, REMONTY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-89.html)
+---- Wątek: Remont na linii Wrocław - Jelenia Góra (/thread-368.html)

Strony: 1 2 3 4 5 6


Remont na linii Wrocław - Jelenia Góra - mikrobart - 18.08.2010

Wymieniany jest tor na szlaku Imbranowice - Zarów, prędkość będzie tam podniesiona z 40 do 100 km/h, naprawi się nawierzchnię kilku przejazdów kolejowych, prace obejmą też stację Jaworzyna Śląska.

Tu szczegóły:
http://www.plk-sa.pl/komunikaty-i-wydar ... enia-gora/

W końcu skończy się ten spacerek do Żarowa.


- rolmops - 23.02.2011

No a teraz zmniejszyli środki jakie miałybyć przeznaczone na tą linię z ok. 70mln na nieco ponad 40mln. ;( Szkoda gadać


- mikrobart - 23.02.2011

Tendencja jest raczej anty a nie pro kolejowa, jednak wspomniany przeze mnie odcinek jest skończony, jeździ się w końcu lepiej, no ale to kropelka w morzu potrzeb tej linii.


- rolmops - 23.02.2011

Do Jeleniej w 2h40min, jak przed wojną za Niemca Smile To jest mój postulat!


- NA6134 - 23.02.2011

rolmops napisał(a):Do Jeleniej w 2h40min, jak przed wojną za Niemca Smile To jest mój postulat!

Witam, a czy nie było tak że do Jeleniej przez Wałbrzych jeszcze 30 lat temu dało się 2h:20 min? Bo wiem na pewno że zjeżdżając z 274 ba bolków ~ Strzegom, dało się 1h:53. Pozdrawiam


- rolmops - 24.02.2011

A wiesz, że masz rację Smile jednak ja pozostanę przy swoich 2.40(jestem realistą ;-) ).

Zlikwidowano kolejne ograniczenia prędkości na linii nr 274:

- Wałbrzych Szczawienko 66,500 66,550 zły stan rozjazdu nr 29 2 20 20 *)
- Wałbrzych Miasto - Wałbrzych Fabryczny 71,615 brak SHPdo tarczy Tol 2 - SHP *)
- Wałbrzych Miasto - Wałbrzych Fabryczny 72,930 72,960 zły stan toru 2 30 30 *)

inf za: WOS - Wrocław

//edit by Obleśny Szczur
Posty scaliłem.



- mikrobart - 08.03.2011

Czyli powoli znikają te krótkie, punktowe ograniczenia, świetnie - to wpływa na mniejsze zużycie energii pociągów, jedzie się szybciej, bardzo się cieszę. Jaką prędkość mamy teraz w tych punktach?


- rolmops - 08.03.2011

znalazłem jeszcze to:

Cytat:rodzaj ogłoszenia Przetargi,
zamówienia przedmiot zamówienia zamówienia na usługi

Opracowanie analizy: Studium możliwości zwiększenia prędkości pociągów na linii 274 na odcinkach Wrocław - Zgorzelec jako alternatywy linii E - 30

tryb zamówienia przetarg nieograniczony
ogłaszający Gmina Wrocław Urząd Miejski Wrocławia
miejscowość Wrocław województwo dolnośląskiedata publikacji ogłoszenia 07-10-2010 wykonawca ARCADIS SP. Z O.O., UL.PUŁAWSKA 182, 02-670 Warszawa kraj/woj. mazowieckie numer ogłoszenia 322942/2010 źródło ogłoszenia Biuletyn Zamówień Publicznych

Wrocław: Opracowanie analizy: Studium możliwości zwiększenia prędkości pociągów na linii 274 na odcinkach Wrocław - Zgorzelec jako alternatywy linii E - 30
Numer ogłoszenia: 322942 - 2010; data zamieszczenia: 07.10.2010

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 270360 - 2010r.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Wrocław Urząd Miejski Wrocławia, pl. Nowy Targ 1/8, 50-141 Wrocław, woj. dolnośląskie, tel. 071 7779230, 7779231, faks 071 7779229.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Opracowanie analizy: Studium możliwości zwiększenia prędkości pociągów na linii 274 na odcinkach Wrocław - Zgorzelec jako alternatywy linii E - 30.
II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest analiza działań o charakterze modernizacyjnym pod kątem poprawy parametrów eksploatacyjnych oraz zwiększenia atrakcyjności linii kolejowej nr 274 stanowiącej połączenie Wrocławia ze Zgorzelcem.
Zadanie wchodzi w zakres międzynarodowego projektu europejskiego Via Regia Plus realizowanego w ramach programu Europa Centralna. Planowane zadanie zrealizowane ma zostać przez miasto Wrocław, które jest partnerem wiodącym w projekcie, w ramach działania: Zrównoważony transport w aglomeracjach.
Polepszenie jakości oferty usług kolejowych wiąże się z podjęciem kompleksowych działań modernizacyjnych, mających na celu zwiększenie prędkości (skrócenie czasu przejazdu) oraz poprawa parametrów technicznych danej linii kolejowej. Niezwykle istotne znaczenie dla powyższych działań ma również aspekt społeczno - gospodarczy efektywnego funkcjonowania transportu kolejowego polegający na stworzeniu odpowiednich warunków dla zwiększenia mobilności mieszkańców danego obszaru pod kątem poprawy ich dostępu do miejsca pracy, szkół czy też różnego rodzaju usług.
Głównym celem opracowania jest określenie możliwości i celowości modernizacji wybranej linii kolejowej o znaczeniu regionalnym pod kątem poprawy jej parametrów technicznych oraz wzmocnienia powiązań regionalnych. W tym celu niezbędne jest zagwarantowanie odpowiednich parametrów eksploatacyjnych linii kolejowej, zwiększenie podaży oferowanych usług transportowych, poprawa sprawności komunikacji zbiorowej, która warunkuje odpowiednią jakość powiązań w ramach obszaru metropolitalnego.
Strategia modernizacji obejmować powinna również bezpośrednie otoczenie danej linii kolejowej oraz odnosić się do jej powiązań z innymi środkami transportu celem zwiększenia atrakcyjności komunikacji kolejowej.
Modernizacja linii kolejowej nr 274 przyczyni się do zwiększenia dostępności transportowej regionu ja również zwiększy możliwości rozwoju turystyki w regionie..
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.24.10.00-9.

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Przetarg nieograniczony
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
tak, projekt/program: Projekt jest realizowany w ramach Programu dla Europy Środkowej
współfinansowanego ze środków EFRR (w ramach projektu VIA REGIA PLUS). Partner wiodący Biuro Rozwoju Wrocławia ul. Świdnicka 53 50-030 Wrocław tel. 71 777 73 25 fax.71 777 86 59 <!-- e --><a href="mailto:brw@um.wroc.pl">brw@um.wroc.pl</a><!-- e -->.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 21.09.2010.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 3.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

ARCADIS SP. Z O.O., UL.PUŁAWSKA 182, 02-670 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 151042,62 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty: 176900,00
Oferta z najniższą ceną: 176900,00 / Oferta z najwyższą ceną: 186660,00
Waluta: PLN.

inf za: Komunikaty.pl


- rolmops - 09.03.2011

mikrobart napisał(a):Jaką prędkość mamy teraz w tych punktach?

Z pewnego źródła wiem, że teraz prędkości na tych odcinkach wynoszą:
- km 66,500-66,550 tor 2: 80 km/h
- km 71,615 tor 1 i 2: 60 km/h
- km 72,930-72,960 tor 2: 60 km/h


- mikrobart - 09.03.2011

Nadal w WOSie są na tym odcinku ograniczenia z powodu złego stanu technicznego? Bo 60 km/h to trochę podejrzane na fragment po remoncie.


- rolmops - 09.03.2011

Z tego co pamiętam to Wałbrzych jest mega "szkodą kopalnianą" do tego dochodzą łuki, na których pojechanie 60 to rekord Wink

a tutaj bonus WOS:

[Obrazek: dscf0153j.th.jpg]
[Obrazek: dscf0154k.th.jpg]
[Obrazek: dscf0156x.th.jpg]

//edit by Obleśny Szczur
Posty scaliłem, używaj opcji edytuj.



- rolmops - 16.03.2011

Wiem, że moge scalić ale to jest troszke inne zagadnienie niż to powyżej :-)

„Modernizacja linii kolejowej nr 274 Wrocław – Zgorzelec na odcinku Wrocław – Jelenia Góra – modernizacja nawierzchni kolejowej wraz z robotami towarzyszącymi, tor nr 1 szlak Żarów – Jaworzyna Śląska”

W ramach zadania należy zaprojektować i wykonać roboty budowlane modernizacji nawierzchni torowej, rozjazdów oraz obiektów inżynieryjnych na linii kolejowej nr 274 Wrocław– Zgorzelec szlak Żarów – Jaworzyna Śląska tor nr 1 w km 43,628 – 49,453

Informacje dotyczące postępowania o udzielenie zamówienia publicznego

tak sobie pomyślałem, że jak by ten remont zrobić od 42.200 do 49,900(tor 1) to nie było by ŻADNEGO kłopotu pomiędzy 35,030km a 53,715km(18,685km) na 274ce. No ale i tak sie cieszę z tego co jest!! Dzieki temu remontowi zniknie niemal jedna strona z Wykazu Ostrzeżeń Stałych do tego prawie same 20stki!! Polecam zdj nr 2, które ostatnio dodałem.


- rolmops - 28.03.2011

Z zupełnie innej beczki:

Cytat:Ile pieniędzy na linię Jelenia Góra - Wrocław?

Jak wskazuje jeden z naszych Czytelników, Ministerstwo Infrastruktury, w odpowiedzi na interpelację poseł Marzeny Michałek poinformowało, że wysokość środków na modernizację linii kolejowej nr 274 w 2012 r., wyniesie 55,7 mln zł. Tymczasem w projekcie wieloletniego programu inwestycji kolejowych można znaleźć zapis, iż w 2012 r. kwota ta wyniesie jedynie 24 mln zł.

Jak podał minister Andrzej Massel, planowane wydatki na realizację planu modernizacji linii w poszczególnych latach przedstawiają się następująco:

w 2010 r.; 47 801,6 tys. zł;
w 2011 r.; 41 500,0 tys. zł;
w 2012 r.; 55 747,5 tys. zł;
w 2013 r.; 59 851,8 tys. zł;
w 2014 r.; 75 099,1 tys. zł;
w 2015 r.; 195 000,0 tys. zł.

Tymczasem w tabeli 22z w projekcie wieloletniego programu inwestycji kolejowych widnieje kwota 24 000 tys. zł w 2012 r.
Wysłaliśmy zapytanie do Ministerstwa Infrastruktury, z prośbą o wyjaśnienie powodu wspomnianych rozbieżności.

inf za: Rynek Kolejowy

Pełna treść odpowiedzi:

Cytat:Szanowny Panie Marszałku!

W odpowiedzi na interpelację pani poseł Marzeny Machałek, skierowaną do ministra infrastruktury pana Cezarego Grabarczyka przy piśmie, znak: SPS023-20390/11, z dn. 7 lutego 2011 r. w sprawie zmniejszenia środków na remont linii kolejowej 274 z Jeleniej Góry do Wrocławia, przedstawiam poniższe informacje.

Ministerstwo Infrastruktury również dostrzega potrzebę prowadzenia dalszych modernizacyjnych i rewitalizacyjnych na linii kolejowej nr 274. W tym celu, w ramach przygotowywanego wieloletniego programu inwestycji kolejowych 2010-2013 ujęte zostało do realizacji przedsięwzięcie pod nazwą "Modernizacja linii kolejowej nr 274 Wrocław-Zgorzelec na odcinku Wrocław-Jelenia Góra. Zadanie to przewidziano do wykonania w latach 2010-2015, a jego szacunkowa wartość określona została na 475 000 tys. zł.

Przewiduje się, że całość sfinansowana zostanie ze środków krajowych, pochodzących z budżetu państwa oraz z Funduszu Kolejowego. Planowane wydatki na realizację przedmiotowego zadania w poszczególnych latach przedstawiają się następująco:

w 2010 r. 47 801,6 tys. zł;
w 2011 r. 41 500,0 tys. zł;
w 2012 r. 55 747,5 tys. zł;
w 2013 r. 59 851,8 tys. zł;
w 2014 r. 75 099,1 tys. zł;
w 2015 r. 195 000,0 tys. zł.

W aspekcie przedstawionego powyżej harmonogramu finansowania inwestycji nie można więc mówić o ograniczeniu wsparcia finansowego dla linii kolejowej nr 274 jako strategicznej dla regionu karkonoskiego, jak również rozplanowanie w czasie nie budzi obaw co do możliwości pełnej jej realizacji.

inf za: sejm.gov.pl


- rolmops - 31.03.2011

Cytat:MI: 24 mln zł na linię Jelenia Góra - Wrocław w 2012 r.

Jakiś czas temu Ministerstwo Infrastruktury, w odpowiedzi na interpelację poseł Marzeny Michałek poinformowało, że wysokość środków na modernizację linii kolejowej nr 274 w 2012 r., wyniesie 55,7 mln zł. Tymczasem w projekcie wieloletniego programu inwestycji kolejowych można znaleźć zapis, iż w 2012 r. kwota ta wyniesie jedynie 24 mln zł. O te rozbieżności zapytaliśmy resort infrastruktury.

Przypomnijmy, że minister Andrzej Massel podał, iż planowane wydatki na realizację planu modernizacji linii w poszczególnych latach przedstawiają się następująco: w 2010 r. – 47 801,6 tys. zł; w 2011 r. – 41 500,0 tys. zł; w 2012 r. – 55 747,5 tys. zł; w 2013 r. – 59 851,8 tys. zł; w 2014 r. – 75 099,1 tys. zł; w 2015 r. – 195 000,0 tys. zł. Tymczasem w tabeli 22z w projekcie wieloletniego programu inwestycji kolejowych widnieje kwota 24 000 tys. zł w 2012 r.

- Harmonogram wydatków dla linii kolejowej nr 274 na lata 2010 – 2015 przedstawiony w odpowiedzi na interpelację pani poseł Marzeny Machałek sporządzony został na podstawie materiałów przygotowanych w połowie lutego 2011 roku przez Biuro Strategii i Ochrony Środowiska PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w oparciu o wówczas aktualny projekt Wieloletniego Programu Inwestycji Kolejowych. W materiałach tych zapisana została na realizację inwestycji w 2012 roku kwota w wysokości 55 747,5 tys. zł - informuje Teresa Jakutowicz, zastępca dyrektora Biura Informacji i Promocji Ministerstwa Infrastruktury.

- Wersja zamieszczonego na stronie internetowej resortu projektu Wieloletniego Programu pochodzi z początku marca br. i w niej, w poz. 77 tabeli 22z zapisane zostały nakłady na 2012 rok w wysokości 24 000 tys. zł. Wartości te należy traktować jako aktualne. Z tych danych korzystał zapewne pan redaktor dokonując porównania wielkości środków planowanych na poszczególne lata - dodaje Jakutowicz.

- Publikowana obecnie wersja Programu podlega konsultacjom społecznym oraz znajduje się w uzgodnieniach międzyresortowych. Wartość całej inwestycji planowanej na lata 2010 – 2015 nie ulega zmianie i szacuje się ją na kwotę 475 081,8 tys. zł - informuje przedstawicielka resortu infrastruktury.

źródło: Rynek Kolejowy


- rolmops - 21.04.2011

W ramach zadania Etap I w 2011r i Etap II w 2012r należy zaprojektować i wykonać następujące roboty budowlane modernizacji nawierzchni torowej, przejazdów kolejowych oraz obiektów inżynieryjnych na linii kolejowej nr 274 Wrocław 8211; Zgorzelec szlak Świebodzice 8211; Wałbrzych Szczawienko tor nr 1 w km 58,060 8211; 65,469 i tor nr 2 w km 58,000 8211; 58,900:

- wymiana nawierzchni w torze nr 1 na długości 5,924 kmt
- zabudowa przęseł z szyn przejściowych 16 kpl.
- wymiana prowadnic
- naprawa przejazdu kolejowego kat. D w km 60,704
- naprawa przejazdu kolejowego kat. C w km 61,754
- naprawa przejazdu kolejowego kat. C w km 62,163
- naprawa przejazdu kolejowego kat. F w km 62,428
- naprawa przejazdu kolejowego kat. F w km 62,653
- naprawa przejazdu kolejowego kat. F w km 62,951
- naprawa przejazdu kolejowego kat. C w km 63,715
- naprawa mostu kolejowego w km 59,895
- naprawa mostu kolejowego w km 62,105
- naprawa mostu kolejowego w km 63,205
- naprawa przepustu w km 61,773
- naprawa przepustu w km 59,406
- naprawa przepustu w km 60,130
- naprawa przepustu w km 62,701
- naprawa przepustu w km 63,555
- naprawa przepustu w km 63,938

wraz z robotami towarzyszącymi, obejmującymi:

- wykonanie wzmocnienia toru nr 2 poprzez wymianę szyn i podkładów na łuku w km 58,000 8211; 58,900,
- roboty podtorzowe wraz z wykonaniem odwodnienia wgłębnego, oraz oczyszczeniem i odtworzeniem odwodnienia istniejącego,
- demontaż starych i montaż nowych tablic z oznaczeniami kilometrów i hektometrów wraz z domiarami oraz likwidacja słupków hektometrów kamiennych,
- roboty z branży srk i energetycznej.

Wyroby niezbędne do realizacji zadania zabezpiecza Wykonawca robót.

Zamówienie obejmuje również:


- wykonanie numerycznej mapy sytuacyjno 8211; wysokościowej 3D do celów projektowych w skali 1:500 wraz z granicami działek ewidencyjnych,
- wykonanie projektu budowlanego i uzyskanie dla niego wynikających z przepisów, opinii, uzgodnień i decyzji (w tym lokalizacyjnych), dokonanie zgłoszenia robót lub uzyskanie pozwolenia na budowę (jeżeli będzie wymagane) a także uzyskanie pozwolenia na użytkowanie (jeżeli będzie wymagane),
- sporządzenie projektu wykonawczego,
- wykonanie robót budowlanych na podstawie powyższych projektów,
- przeprowadzenie prób i badań wymaganych przez Zamawiającego, przygotowanie dokumentów związanych z przekazaniem do eksploatacji modernizowanych odcinków torów wraz z innymi elementami infrastruktury,
- sporządzenie dokumentacji (projektów) powykonawczej.

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz zakres prac niezbędnych do wykonania przedstawiony został w 8222;Programie funkcjonalno - użytkowym 8221; stanowiącym Tom III niniejszej SIWZ i w 8222;Rozbiciu ceny ofertowej 8221;, stanowiącym Tom IV SIWZ.

Zamawiający zaznacza, że zamówienie należy zrealizować zgodnie z harmonogramem ramowym, stanowiącym załącznik nr 1 do PFU oraz harmonogramem rzeczowo- finansowym opracowania prac projektowych i wykonania robót budowlanych w 2011r. i harmonogramem rzeczowo 8211; finansowym wykonania robót budowlanych w 2012r. stanowiącymi załączniki do formularza oferty i wzoru umowy.

inf za: W ramach zadania Etap I w 2011r i Etap II w 2012r należy zaprojektować i wykonać następujące roboty budowlane modernizacji nawierzchni torowej, przejazdów kolejowych oraz obiektów inżynieryjnych na linii kolejowej nr 274 Wrocław – Zgorzelec szlak Świebodzice – Wałbrzych Szczawienko tor nr 1 w km 58,060 – 65,469 i tor nr 2 w km 58,000 – 58,900