Liczba postów: 8 026
Liczba wątków: 365
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
2
Dźwięk silnika co najmniej jak silnik odrzutowy.
Liczba postów: 6 035
Liczba wątków: 247
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
4
Jak na tamte czasy bardzo dobra inicjatywa pierwsza tego typu w Polsce, a szkoda bo czasy w których wystartowała nie byłe przyjazne dla czegokolwiek. Szkoda również tych duńskich maszyn które niestety zezłomowano.
Liczba postów: 8 026
Liczba wątków: 365
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
2
Zezłomowano lokomotywy, niektóre wagony podobno zachowały się. Widzimy, jaka była polityka PKP - LKR nie dopuszczono do obsługi pociągów towarowych na lokalnych liniach, a jak wiemy, z pasażerów raczej spółce wyżyć by się nie dało. Szkoda, że upadła tak szybko, bo już po roku od rozpoczęcia działalności.
Liczba postów: 1 050
Liczba wątków: 70
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
0
Bądź co bądź ale tabor LKR-u który był wykorzystywany do połączeń lokalnych w dzisiejszych czasach by się nadawał na połączenia spółki PKP IC. Przyznam że jest to dość ciekawy epizod na polskiej kolei.
Volenti non fit iniuria
Liczba postów: 449
Liczba wątków: 7
Dołączył: 10.06.2010
Reputacja:
0
Piękna to była kole prywatna, niestety te zestawy miały małą wadę spalały znaczne ilości paliwa i to był jeden z powodów upadku tej kolei kolejny problem to części zamienne no i polityka PKP.
W Opolu już wtedy myślano nad podobną koleją ale po upadku LKR projekt zarzucono.
Pozdrawiam kolejowo z Opola!
*ARTUR*
Liczba postów: 8 026
Liczba wątków: 365
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
2
*ARTUR*, czytałem, że te spalinowe zespoły trakcyjne były dużo mniej paliwożerne niż lokomotywy spalinowe PKP.
Liczba postów: 449
Liczba wątków: 7
Dołączył: 10.06.2010
Reputacja:
0
Ale podobno miały spalanie około 80 litrów na godzinę pracy.
Pozdrawiam kolejowo z Opola!
*ARTUR*
Liczba postów: 449
Liczba wątków: 7
Dołączył: 10.06.2010
Reputacja:
0
Szkoda że nie dowiemy się ile naprawdę spalały te jednostki.
Pozdrawiam kolejowo z Opola!
*ARTUR*
Liczba postów: 8 026
Liczba wątków: 365
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
2
No teraz już niestety się o tym nie dowiemy. Oglądając film na YT odnosi się wrażenie, jakby było się na USA, gdzie przecież takich SZT jest od groma. Ciekawie musiał taki "smok" wyglądać zatrzymując się na maleńkich stacyjkach.
Możliwe, że ktoś z forumowiczów z Zielonej Góry czy okolic posiada zdjęcia czy materiały na temat LKR - poszukajcie koledzy ;-)
Liczba postów: 2 287
Liczba wątków: 45
Dołączył: 07.06.2010
Reputacja:
0
Szuka³em nawet na stronach duñskich, choæ nie znam tego jêzyka kompletnie, ale nic co by wygl±da³o na ilo¶æ spalanego paliwa nie znalaz³em.
Liczba postów: 756
Liczba wątków: 4
Dołączył: 28.06.2010
Reputacja:
0
A ile mocy miały i ile ważyły te SZT ?