"Wielkopolska reaktywacja". 
W związku z awaryjnym zamknięciem mostu na Warcie w Nowym Mieście (w ciągu drogi krajowej nr 11 na trasie Poznań – Jarocin) Przewozy Regionalne w porozumieniu z Urzędem Marszałkowskim Województwa Wielkopolskiego i PKP Polskie Linie Kolejowe, od 13.05.2013 uruchomiły dwie pary pociągów na trasie Jarocin – Września – Gniezno. Dało to możliwość zaliczenia tej trasy, z czego skorzystałem.  
Na początku Maja kupiłem REGIOkarnet, który leżał nieużywany, więc wykorzystałem go w tej podróży. 
W Środę 15 Maja około godziny 6:40 zjawiłem się na dworcu w Chorzowie Batorym. W razie czego wyjeżdżając obrałem godzinna rezerwę, żeby nie ryzykować 5-minutowej przesiadki w Lublińcu. 
Mój pociąg zjawił się +10, oczywiście zero zapowiedzi o opóźnieniu...  Skład ET22-1007+2 ĆD+2 ĆD, fotka:
![[Obrazek: SDC17942.JPG]](http://2.bp.blogspot.com/-WnHaMLI-0qU/UZSt_l05xRI/AAAAAAAAHYU/rvElg9VFxaw/s320/SDC17942.JPG) 
 
W drugim wagonie bez problemu znalazłem wolny przedział.  Przed Chorzowem Miasto zjechaliśmy na niewłaściwy tor i jechaliśmy nim do Chorzowa Starego (właściwy jest zamknięty), gdzie na zwolnienie szlaku oczekiwał kibel Lubliniec-Katowice. Daleko jednak nie ujechaliśmy, bowiem zaraz po odjeździe z Bytomia Karbia stanęliśmy na semaforze. Mija 5 minut-nic, 10, 15, a my nadal stoimy. Od kierownika dowiedziałem się, że przed nami wlecze się towar i nie może dojechać do Radzionkowa. Po trwającym pół godziny postoju w końcu ruszyliśmy, mając jakieś +40. Z nudów wykonałem 3 foty:
![[Obrazek: SDC17943.JPG]](http://3.bp.blogspot.com/-n3RZ9i33SAk/UZS2PhpH9TI/AAAAAAAAHYk/B9oA7nQa39Y/s1600/SDC17943.JPG) 
 
![[Obrazek: SDC17946.JPG]](http://1.bp.blogspot.com/-Qn-mWPMa6QE/UZS2u_tfdoI/AAAAAAAAHYs/lfIzLAKTEk0/s1600/SDC17946.JPG) 
 
![[Obrazek: SDC17949.JPG]](http://1.bp.blogspot.com/-dIFlrm_PbRM/UZS2x_lyGDI/AAAAAAAAHY0/FUGCt3hGkeY/s1600/SDC17949.JPG) 
 
Nawet po odjeździe z Tarnowskich Gór frekwencja mizerna. Następnie minęliśmy największą rozrządową stację w Polsce, która kończy się praktycznie dopiero w Miasteczku Śląskim.  Na bocznicy stoi pełno odstawionych loków m.in. ET40, ET22. Odcinkiem Kalety-Lubliniec jechałem sporo razy, jednak jeszcze nigdy składem wagonowym. Z Koszęcina ruszaliśmy na raty, bowiem jakiś chłopak widząc pociąg zaczął biec (pewnie szedł na ten co jedzie godzinę po nas).
W Lublińcu pociąg zameldował się z 35-minutowym opóźnieniem, oczekiwał na nas kibelek do Częstochowy.
![[Obrazek: SDC17958.JPG]](http://3.bp.blogspot.com/-ny2t87Q_zu0/UZS7c3pGCSI/AAAAAAAAHZE/Q3P3B4NgfMs/s1600/SDC17958.JPG) 
 
![[Obrazek: SDC17957.JPG]](http://1.bp.blogspot.com/-e5p2_GPopiI/UZS7xtDinkI/AAAAAAAAHZM/mk35uh5ZzPQ/s1600/SDC17957.JPG) 
 
![[Obrazek: SDC17959.JPG]](http://1.bp.blogspot.com/--ybs7IyLpNU/UZS70v4YukI/AAAAAAAAHZU/WcdzfojdFPo/s1600/SDC17959.JPG) 
 
REGIO do Wrocławia p. Kluczbork stało już podstawione. Na początek PR-y zafundowały mi plastik. Przed zajęciem miejsca cyknąłem fote:
![[Obrazek: SDC17960.JPG]](http://1.bp.blogspot.com/-EJH0Eu9kSpI/UZS8uoVlYDI/AAAAAAAAHZg/ooLsNMneSQw/s1600/SDC17960.JPG) 
 
Odkąd jechałem ostatnio tą trasą zmieniło się kilka rzeczy. Czas jazdy wydłużył się o około 15 minut. Na torze numer 1 w kilku miejscach trwają prace. Pociąg wówczas jedzie torem nr 2 (wolniejszym), więc pewnie stąd to wydłużenie. Jednak te 4-5 minut dałoby się urwać, bo zarówno w Ciasnej, jak i Sierakowie byliśmy przed czasem. Na większości stacji mijaliśmy/wyprzedzaliśmy jakiegoś towara. Jeden z nich załapał się na zdjęcie:
![[Obrazek: SDC17963.JPG]](http://4.bp.blogspot.com/-mtTtlEHyviA/UZS_a8qm9hI/AAAAAAAAHZ0/Y2TYTQ_MFkA/s1600/SDC17963.JPG) 
 
Podczas kontroli kierownik wziął mnie za kolejarza 

 (miałem na sobie krawat z interREGIO), wywiązała się krótka rozmowa:
Kierownik: Kolejarz?
Ja: Nie, miłośnik.
Kierownik:A to skąd pan ma taki krawat?
Ja: Kupiłem na allegro.
Kierownik: To są złodzieje, swoją matkę żywicielkę okradają 

W Bąkowie mijanka z TLK WIKING Szczecin-Katowice, fota:
![[Obrazek: SDC17974.JPG]](http://2.bp.blogspot.com/-Vrd8uq72gqs/UZTBEWujGqI/AAAAAAAAHaA/_0DcVOTUEy4/s1600/SDC17974.JPG) 
 
EU07-360 z TLK WIKING
Od Bąkowa znów jednotor, z tym że na części trasy nowy tor już jest położony. 2 foty:
![[Obrazek: SDC17982.JPG]](http://2.bp.blogspot.com/-trlJy6kL5Y4/UZTBtSPqFKI/AAAAAAAAHaM/QKsSzl_e98g/s1600/SDC17982.JPG) 
 
![[Obrazek: SDC17984.JPG]](http://3.bp.blogspot.com/-p_ptGxN9fT8/UZTByvIa-2I/AAAAAAAAHaU/HdueTyOeSIA/s1600/SDC17984.JPG) 
 
 Przed Kluczborkiem na zwolnienie szlaku oczekiwał kolejny towar, na czele ET41-141+ET22. Zdjęcie:
![[Obrazek: SDC17989.JPG]](http://4.bp.blogspot.com/-f-JS8LMbHVY/UZTCa1DeEII/AAAAAAAAHac/43i9xISDXbk/s1600/SDC17989.JPG) 
 
 W Kluczborku kolejna przesiadka, podczas której wykonałem 3 foty:
![[Obrazek: SDC17991.JPG]](http://4.bp.blogspot.com/-gJ_fAoV0ArA/UZTDcr406wI/AAAAAAAAHas/V0hulC3YjUk/s1600/SDC17991.JPG) 
 
![[Obrazek: SDC17992.JPG]](http://2.bp.blogspot.com/-gqOQrDpr_VU/UZTDmTCViZI/AAAAAAAAHa0/jJFXRyaCjCQ/s1600/SDC17992.JPG) 
 
![[Obrazek: SDC17993.JPG]](http://1.bp.blogspot.com/-FMNbI1Q95jo/UZTDs-6wqsI/AAAAAAAAHbI/q6SG9FdC2Ko/s1600/SDC17993.JPG) 
 
Budynek dworca w Kluczborku jest w trakcie remontu.
Po wykonaniu fot  zająłem miejsce w zmodernizowanym kibelku do Ostrowa. W pociągu pustawo, no ale o tej porze to tłumów się nie spodziewałem. Na wyjeździe z Kluczborka fota kibelka:
![[Obrazek: SDC17995.JPG]](http://3.bp.blogspot.com/-ZFTEWymNJtQ/UZTOflvoRBI/AAAAAAAAHbQ/7K9j-cyca34/s1600/SDC17995.JPG) 
 
W Kępnie największa wymiana, wsiadło kilkanaście osób.
Trasa Kluczbork-Ostrów to jedna wielka masakra, raz pociąg jedzie 100, raz 20.... Po drodze byliśmy już 12 minut po czasie, by w Ostrowie zameldować się punktualnie. Po drodze cyknąłem kilka fot. Na początek Łęka Opatowska i towar:
![[Obrazek: SDC18001.JPG]](http://2.bp.blogspot.com/-Egkifx5IGJU/UZTPSuYFHLI/AAAAAAAAHbc/KP1cedgf3KE/s1600/SDC18001.JPG) 
 
![[Obrazek: SDC18016.JPG]](http://3.bp.blogspot.com/-ZZ8wVWwu0ik/UZTPvDS3DtI/AAAAAAAAHbg/U6-cS0JXYNI/s1600/SDC18016.JPG) 
 
![[Obrazek: SDC18020.JPG]](http://4.bp.blogspot.com/-1oT6Ji0C4uo/UZTQJYGXcUI/AAAAAAAAHbo/LwTcl2NICt4/s1600/SDC18020.JPG) 
 
![[Obrazek: SDC18024.JPG]](http://1.bp.blogspot.com/-MwtScbZ7XFk/UZTQfBZhHHI/AAAAAAAAHbw/g7OqIM4q9kE/s1600/SDC18024.JPG) 
 
![[Obrazek: SDC18025.JPG]](http://4.bp.blogspot.com/-Znqja3iZeEo/UZTQ8DRGMlI/AAAAAAAAHb4/QdZYwR8IsGo/s1600/SDC18025.JPG) 
 
![[Obrazek: SDC18026.JPG]](http://4.bp.blogspot.com/-yTFoBrsRvE0/UZTRBL1KtKI/AAAAAAAAHcE/o2E2wZcoK6A/s1600/SDC18026.JPG) 
 
![[Obrazek: SDC18028.JPG]](http://4.bp.blogspot.com/-MYzT3q84qbM/UZTRPinEj9I/AAAAAAAAHcM/UN3sJvQJ4pI/s1600/SDC18028.JPG) 
 
![[Obrazek: SDC18034.JPG]](http://1.bp.blogspot.com/-aNMs9bacWiQ/UZTRfaXejyI/AAAAAAAAHcQ/pZhjHLbz0XI/s1600/SDC18034.JPG) 
 
Janków Przygodzki
Ostrów Wielkopolski osiągnięty, więc czas na kolejną przesiadkę. Tym razem trafił się SPOT 2034, jako REGIO Łódź Kaliska-Poznań Gł. Obydwa składy załapały się na zdjęcie:
![[Obrazek: SDC18040.JPG]](http://1.bp.blogspot.com/-qpqAHsgj8wo/UZTRuwnR_2I/AAAAAAAAHcc/cQ4zxbgnYjI/s1600/SDC18040.JPG) 
 
![[Obrazek: SDC18042.JPG]](http://2.bp.blogspot.com/-TKlm3mrUChg/UZTR3qEXceI/AAAAAAAAHck/WBK99ERLsg8/s1600/SDC18042.JPG) 
 
 Frekwencja w tym pociągu już lepsza, z rozmów usłyszałem, że są ludzie jadący osobówkami z Łodzi do Szczecina. Pociąg miał w Ostrowie ponad 20-minutowy postój.
Zgodnie z rozkładem jazdy, czyli o 13:20 ruszyliśmy przemierzając kolejne stacje linii D29-272. Na odcinku Ostrów-Jarocin nie fociłem, żeby oszczędzać baterie na najważniejszą część, czyli Jarocin-Gniezno..
 W Jarocinie przesiadałem się pierwszy raz, więc najpierw spacerek po peronach 

 Dworzec jest wyspowy, pierwsza część to trasa Kluczbork-Poznań, druga to Oleśnica-Chojnice. Jednak mimo to, pociągi jadące do/z Gniezna i Krotoszyna (Wrocławia; mam na myśli tylko te podstawiane/kończące w Jarocinie) korzystają z części "poznańskiej"  Być może jest to spowodowane trwającym remontem dworca.
Przy peronie drugim stał sobie kibelek, który jak podejrzewałem pojedzie do Gniezna...
Cała relacja, wszystkie zdjęcia, wraz z opisami na 
moim blogu