| 
				
	
	
	
		
	Liczba postów: 453 
    Liczba wątków: 16
	 Dołączył: 22.06.2011
 Reputacja: 
0 
	
	
		PKP Intercity z rekordowym przetargiem 
Nowoczesne wagony zapewniające wysoki komfort jazdy, już niedługo pojawią się w składach TLK, kursujących pomiędzy Szczecinem a Przemyślem. Będzie to efekt modernizacji taboru kolejowego PKP Intercity, na który właśnie ogłoszono przetarg.
 
Dzięki modernizacji do dyspozycji pasażerów oddanych zostanie w sumie:
 
30 przedziałowych wagonów 1 klasy;
10 wagonów sypialnych, przystosowanych do potrzeb osób niepełnosprawnych;
43 przedziałowe wagony 2 klasy;
17 bezprzedziałowych wagonów 2 klasy, przystosowanych do potrzeb osób niepełnosprawnych;
18 bezprzedziałowych wagonów 2 klasy z przystosowaniem do przewozu rowerów;
20 bezprzedziałowych wagonów gastronomicznych;
12 pasażerskich wagonów z miejscami do leżenia (kuszetka), z czego 10 będzie przystosowanych do potrzeb osób niepełnosprawnych.
 
źródło: Kurier Kolejowy
ScottyRail
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 8 026 
    Liczba wątków: 365
	 Dołączył: 04.06.2010
 Reputacja: 
2 
	
	
		Miło słyszeć, że część wagonów przeznaczy się na korytarz E59. Potrzeba takiego skoku jakości - tym bardziej po obecnych, remontowych utrudnieniach, gdzie ludzie trochę od kolei się odwracają i wiecznie narzekają.
 Ktoś wie jakie typy wagonów będą modernizowane? O ile z gastronomicznymi nie ma większego problemu - barowe 113A i restauracyjne Bautzen '89 to z resztą nie mam takiej pewności.
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 453 
    Liczba wątków: 16
	 Dołączył: 22.06.2011
 Reputacja: 
0 
	
	
		mikrobart, zakładam że będą to wagony:ad. 1) 112A -> 112ALux
 ad. 2) WL Görlitz lub Bautzen /WLABd -> WLABouz/
 ad. 3) 111A -> 111ALux (B10nouz)
 ad. 4) 111A lub 110Ac -> 111Ainw (typu SPOT) lub 111Ainw (typu Stodoła)
 ad. 5) 111A lub 110Ac -> 111Arow (typu stodoła)
 ad. 6) 113A -> tu mogą zaskoczyć i stworzyć coś na zasadzie 2/Bar jak zamówienie dla PR (RegioCafe)
 ad. 7) Bc9o/Bc9no -> Bc9nouz (na pewno wymiana wózków, mogliby zamontować drzwi jednoskrzydłowe odskokowo-przesuwne, wymiana okien na opływowe, zabudowa toalet).
 
 Jeżeli gdzieś popełniłem błąd proszę o sprostowanie, zaznaczam że są to założenia.
 
ScottyRail
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 1 830 
    Liczba wątków: 27
	 Dołączył: 13.06.2010
 Reputacja: 
0 
	
	
		Cytat:1) 50 (pięćdziesięciu) przedziałowych pasażerskich wagonów kolejowych 1 klasy typu 112A,2) 35 (trzydziestu pięciu) przedziałowych pasażerskich wagonów kolejowych 2 klasy typu XB,
 3) 8 (ośmiu) przedziałowych pasażerskich wagonów kolejowych 2 klasy typu 136A,
 4) 45 (czterdziestu pięciu) przedziałowych pasażerskich wagonów kolejowych 2 klasy typu 111A,
 5) 10 (dziecięciu) pasażerskich wagonów kolejowych sypialnych typu WL,
 6) 2 (dwóch) pasażerskich wagonów kolejowych z miejscami do leżenia typu 134Ab.
 
 - Wykonanie modernizacji 30 przedziałowych pasażerskich wagonów kolejowych 1 klasy typu 112A,
 - Wykonanie modernizacji 35 przedziałowych pasażerskich wagonów kolejowych 2 klasy typu XB oraz 8 przedziałowych pasażerskich wagonów kolejowych 2 klasy typu 136A
 - Przedmiotem zamówienia jest wykonanie modernizacji 17 przedziałowych pasażerskich wagonów kolejowych 2 klasy typu 111A. Po wykonanej modernizacji wagony będą wagonami bezprzedziałowymi 2 klasy z przystosowaniem do przewozu osób niepełnosprawnych,
 - Wykonanie modernizacji 18 przedziałowych pasażerskich wagonów kolejowych 2 klasy typu 111A
 - Wykonanie modernizacji 20 przedziałowych pasażerskich wagonów kolejowych 1 klasy typu 112A
 - Wykonanie modernizacji 10 pasażerskich wagonów kolejowych sypialnych typu WL
 - Wykonanie modernizacji 2 pasażerskich wagonów kolejowych z miejscami do leżenia typu 134Ab oraz 10 przedziałowych pasażerskich wagonów kolejowych 2 klasy typu 111A
 
Wszystko jest tutaj:
http://intercity.pl/pl/dokumenty/przeta ... %C5%84.pdf 
	
	
	
		
	Liczba postów: 453 
    Liczba wątków: 16
	 Dołączył: 22.06.2011
 Reputacja: 
0 
	
	
		Lutek, dzięki za info. 
Doczytałem i znalazłem ciekawy opis:
 Cytat:Część nr: 7 Nazwa: Wykonanie modernizacji 2 pasażerskich wagonów kolejowych z miejscami do leżenia typu 134Ab oraz 10 przedziałowych pasażerskich wagonów kolejowych 2 klasy typu 111A
 1)Krótki opis:
 Przedmiotem zamówienia jest wykonanie modernizacji  2 pasażerskich wagonów kolejowych z
 miejscami do leżenia typu 134Ab oraz 10 przedziałowych pasażerskich wagonów kolejowych 2 klasy
 typu 111A. Po wykonanej modernizacji wagony będą wagonami z miejscami do leżenia (kuszetka) w
 tym 10 wagonów z przystosowaniem do przewozu osób niepełnosprawnych.
 2)Wspólny Słownik Zamówień (CPV) 50222000
 3)Wielkość lub zakres:
 Modernizacja 2 pasażerskich wagonów kolejowych z miejscami do leżenia typu 134Ab oraz 10
 przedziałowych pasażerskich wagonów kolejowych 2 klasy typu 111A.
 Szacunkowa wartość bez VAT: 37 000 000,00 PLN
 
Jestem już teraz ciekaw jak te wagony będą wyglądać od środka i od zewnątrz i czy będą kursowały w TLK czy wylecą na obsługę Silesii i Chopina
	 
ScottyRail
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 267 
    Liczba wątków: 6
	 Dołączył: 04.09.2011
 Reputacja: 
0 
	
	
		Odnośnie wagonów z miejscami do leżenia, zapis z SIWZ:
 "Przedziały 4 miejscowe, z możliwości
 przestawienia górnej leżanki i ich złożenia. Leżanki winny posiadać zabezpieczenie przez niekontrolowanym
 opadnięciem, oraz zabezpieczenie przed zsunięciem leżącego pasażera. Dolna leżanka powinna posiadać dwa rodzaje
 ustawienia, tj. do leżenia i siedzenia.  "
 
 Nie za mało (leżanek w przedziale oczywiście)?
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 453 
    Liczba wątków: 16
	 Dołączył: 22.06.2011
 Reputacja: 
0 
	
	
		endrju, podeślij link do SIWZ, co do kuszet standardowo jest 6 leżanek z możliwością zmiany na 4, ale że tylko 4 leżanki to coś nowego, może spółka planuje podział WL i Bc na zasadzie:WL - 1, 2, 3 osobowe przedziały All inclusive
 Ac - 4 osobowe przedziały z pościelą i obsługą
 Bc - tylko 6 osobowe przedziały typu Tania Kuszetka
 
ScottyRail
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 267 
    Liczba wątków: 6
	 Dołączył: 04.09.2011
 Reputacja: 
0 
	
	
		Załącznik nr 7.7.1  i 7.7.2 do SIWZhttp://intercity.pl/pl/site/o-firmie/pr ... gonow.html 
W obu załącznikach odnosi się do tego pkt 2.
	 
	
	
	
		
	Liczba postów: 8 026 
    Liczba wątków: 365
	 Dołączył: 04.06.2010
 Reputacja: 
2 
	
	
		Scotty napisał(a):ad. 6) 113A -> tu mogą zaskoczyć i stworzyć coś na zasadzie 2/Bar jak zamówienie dla PR (RegioCafe) Czyli pewnie 155A.
	 
	
	
	
		
	Liczba postów: 267 
    Liczba wątków: 6
	 Dołączył: 04.09.2011
 Reputacja: 
0 
	
	
		Scotty napisał(a):ad. 6) 113A -> tu mogą zaskoczyć i stworzyć coś na zasadzie 2/Bar jak zamówienie dla PR (RegioCafe) 
No niestety wszystko jest w SIWZ i nic o części pasażerskiej w wagonach gastronomicznych nie ma.  
Tutaj zakres modernizacji wagonów gastronomicznych (KLIK )
	 
	
	
	
		
	Liczba postów: 453 
    Liczba wątków: 16
	 Dołączył: 22.06.2011
 Reputacja: 
0 
	
	
		mikrobart, ad. 6:
 Cytat:Część nr: 5 Nazwa: Wykonanie modernizacji 20 przedziałowych pasażerskich wagonów kolejowych 1 klasy typu 112A
 1)Krótki opis:
 Przedmiotem zamówienia jest wykonanie modernizacji  20 przedziałowych pasażerskich wagonów
 kolejowych 1 klasy typu 112A. Po wykonanej modernizacji wagony będą wagonami
 bezprzedziałowymi z przystosowaniem do celów gastronomicznych.
 2)Wspólny Słownik Zamówień (CPV) 50222000
 3)Wielkość lub zakres:
 Modernizacja 20 przedziałowych pasażerskich wagonów kolejowych 1 klasy typu 112A.
 Szacunkowa wartość bez VAT: 52 000 000,00 PLN
 
ScottyRail
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 8 026 
    Liczba wątków: 365
	 Dołączył: 04.06.2010
 Reputacja: 
2 
	
	
	
		
	Liczba postów: 453 
    Liczba wątków: 16
	 Dołączył: 22.06.2011
 Reputacja: 
0 
	
	
		Cytat:zał. nr 7.7.1, pkt. 11 Montaż nowego wyposażenia przedziałów sypialnych (umywalki, półki i wnęki na bagaż, wnęka na drabinkę). Drzwi do przedziałów zamykane na indywidualne klucze Yale a klucz uniwersalny do wszystkich zamków dla obsługi WARS.
 
Zastanawia mnie również ten fakt jak wspomniał endrju  o przedziałach 4 miejscowych ale jakim cudem chcą w przedziale zamontować umywalki?
	 
ScottyRail
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 8 026 
    Liczba wątków: 365
	 Dołączył: 04.06.2010
 Reputacja: 
2 
	
	
		Cytat:Montaż urządzenia wzmacniającego sygnał telefonii komórkowej. Cytat:Przystosowanie do montażu urządzeń WiFi. 
To jeśli chodzi o 112A. Zadowalające, mowa o tym zarówno jeśli chodzi o wagony 1. jak i 2. klasy.
	 
	
	
	
		
	Liczba postów: 41 
    Liczba wątków: 12
	 Dołączył: 07.11.2012
 Reputacja: 
0 
	
	
		http://www.rynek-kolejowy.pl/38844/_Mod ... otowe_.htm
Jak dla mnie wagony wyglądają bardzo dobrze, widać że są elektryczne-odskokowo przesuwane drzwi i nie ma już "pechowych miejsc" zastanawiam się tylko jakie mają oznaczenia 111arow?
 
Boli tylko to że jadąc EIC możesz trafić na wagon 111arow z ręcznymi drzwiami, a zapłacisz 2 razy tyle i jaka w tym sprawiedliwość?
 
Według mnie wagony typu 144a, 145a, 154a, 152a oraz 111arow powinny przejść na TLk-i, a te nowe powinny iść na EIC. 
Pomijam fakt że 154a i 152a to z1. 
Nie wiem jakie jest wasze zdanie, ale to moja opinia.
	 |