Liczba postów: 60
    Liczba wątków: 2
	
Dołączył: 25.07.2012
	
Reputacja: 
0
	 
 
	
	
		Przykładowo wciągając skład 41 próżnych węglarek z Katowic Ligoty do KWK Wujek,
czyli w moim przypadku skład o masie 823 tony + masa lokomotywy prowadzącej serii SM31
nr. 45 zużyłem - wg. przepływomierza paliwa - równe 20 litrów ON na przejechanie 2900 metrów
(wg. zapisu GPS-a). Profil tam jest bardzo trudny, bo aby wjechać tam z tak lekkim składem
trzeba rozpędzić się do 40 km/h, a po kilkuset metrach mamy już prędkość w okolicach 10 km/h -
przy pełnej mocy tego typu lokomotywy (na zaciskach prądnicy głównej ok. 700 kW).
	
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 6 035
    Liczba wątków: 247
	
Dołączył: 16.06.2010
	
Reputacja: 
4
	 
 
	
	
		Silnik spalinowy zapewne będzie małych rozmiarów a co za tym idzie małej mocy. Nie możliwe więc będzie manewrowanie całym składem tylko jego fragmentami. Ciekawe ile to będzie ważyć. Zbyt duża masa wykluczy ją z polskich torów.
	
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 1 548
    Liczba wątków: 5
	
Dołączył: 18.03.2011
	
Reputacja: 
0
	 
 
	
	
		Też jestem ciekaw tego rozwiązania.
Masa może być problemem. Zwykły 4-osiowy jednosystemowy elektryk potrafi ważyć 70 - 80 ton bez balastu. Dowalenie silnika spalinowego z prądnicą to kolejne tony i miejsce. Zmieścić - zmieszczą. Ale jak z masą - jestem ciekawy. No i zapas paliwa....
	
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 6 035
    Liczba wątków: 247
	
Dołączył: 16.06.2010
	
Reputacja: 
4
	 
 
	
	
		Więc nie spodziewajmy się fajerwerków, bez druta manewry samym lokiem lub ewentualnie z max kilkoma wagonami na haku, i to z niską prędkością. Chociaż i tak uważam to za dobre rozwiązanie, nawet same manewry lokiem bez druta w wielu miejscach ułatwi życie niejednej firmie.
	
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 2 555
    Liczba wątków: 134
	
Dołączył: 15.03.2011
	
Reputacja: 
0
	 
 
	
	
		Ładnie nam się luka wypełniła w oznaczeniach typu.
Dotychczas było 110E (niedoszła EP11), a potem 112E (niewprowadzona EU43 i włoska E412). Skoro PESA nową lokomotywę oznaczyła jako 111E, to nieco bardziej rozwiane są wątpliwości – żaden wcześniejszy projekt nie był w ten typ wpisany.
	
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 2 555
    Liczba wątków: 134
	
Dołączył: 15.03.2011
	
Reputacja: 
0
	 
 
	
	
		111Ed?
To oznacza, że są w planach 111Ea, 111Eb, 111Ec oraz być może 111E.
	
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 6 035
    Liczba wątków: 247
	
Dołączył: 16.06.2010
	
Reputacja: 
4
	 
 
	
	
		Albo były i nie wypaliły.
	
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 5 941
    Liczba wątków: 146
	
Dołączył: 20.08.2010
	
Reputacja: 
5
	 
 
	
	
		czoło lekko podobne do Elfa. Szczególnie jego górna część. Ogólnie nie wygląda źle.
	
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 291
    Liczba wątków: 14
	
Dołączył: 15.12.2011
	
Reputacja: 
0
	 
 
	
	
		Jakie potwooooooooorne są te kratki wentylacyjne na pudle :<
	
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 896
    Liczba wątków: 17
	
Dołączył: 06.06.2010
	
Reputacja: 
0
	 
 
	
	
		Czoło raczej przypomina Linka. Ale ogólnie nie jest zbyt urodziwe, taki wyoblony Vectron.
	
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 267
    Liczba wątków: 6
	
Dołączył: 04.09.2011
	
Reputacja: 
0
	 
 
	
	
		Dla mnie całkiem przyjemna z wyglądu. Ładnie by się prezentowała w husarskim ubranku  :-D  
Ale nie wygląd jest najważniejszy. Jeśli loki z tej rodziny Gama będą niezawodne to wróżę im spory sukces rynkowy. Zarówno IC, jak i Cargo nie będą w nieskończoność eksploatować starych trupów, a to jest spory rynek do wzięcia. A i weźmy rynek zagraniczny pod uwagę. Ładnie nam się rozwinął przemysł kolejowy w kraju  :-D
	
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 896
    Liczba wątków: 17
	
Dołączył: 06.06.2010
	
Reputacja: 
0
	 
 
	
	
		Zarówno w Polsce (ZNLE), jak i za granicą konkurencja będzie bardzo silna.
PS. Ponoć Maraton dostał naklejkę Lotosu.