Liczba postów: 278
    Liczba wątków: 23
	
Dołączył: 27.12.2011
	
Reputacja: 
0
	 
	
	
		Witam.
Chciałbym poruszyć problem utrzymania taboru kolejowego w czystości-mycie zewnętrzne i wewnętrzne sprzątanie. 
Okna wagonów są brudne w rogach, brud narasta. Wagony myje się obrotową szczotką-myjnia wagonowa lub w przypadku jej braków szczotka+wąż. Oba rodzaje mycia nie są dokładne.
Czy nie lepiej iść w nowoczesne rozwiązania?
Myjka wysokociśnieniowa-mało wody, pozbywa się brudu natychmiastowo z każdego zakamarka. Praca myjkami, nawet jedna na cały skład byłaby szybsza, tańsza i dokładniejsza.
Dlaczego jesteśmy przy starych rozwiązaniach?
	
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 278
    Liczba wątków: 23
	
Dołączył: 27.12.2011
	
Reputacja: 
0
	 
	
	
		Umyj sobie auto na myjni bezdotykowej (do 5 minut) i umyj auto z wiadrem i gąbką w łapie. To zobaczymy co Ci wyjdzie szybciej i taniej, a przede wszystkim dokładniej.... Chyba, że auta nigdy nie myłeś to leć zobaczyć na myjnie.
Szczotą nie wszędzie domyjesz-szczeliny, rogi okien, drzwi. Myjką przejedziesz okno w kilka sekund i jest dobrze.
	
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 6 035
    Liczba wątków: 247
	
Dołączył: 16.06.2010
	
Reputacja: 
4
	 
	
	
		Samą myjką samochodu nie umyjesz, chyba że tak aby było. Od kilku lat korzystam z myjek ciśnieniowych których wszędzie pełno. Fakt zmyć brud można, ale nigdy nie przebije to prawdziwej myjni z której również czasem korzystam.
Obecne mycie szczotką obrotową również byłby dobre o ile wykonywane rzetelnie, nie na sztukę. Poza tym problem który opisujesz tyczy się głównie starszego taboru który już trochę przeszedł. Zresztą cofnijmy się parę lat wstecz i porównajmy z tym co mamy obecnie. Jest coraz lepiej.
	
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 756
    Liczba wątków: 4
	
Dołączył: 28.06.2010
	
Reputacja: 
0
	 
	
	
		Ja tu widzę problem nie w metodzie bo kiedyś myło się szczotką i wężem i było dobrze, ale w czasie.
Przecież teraz wagonów jest mało i nie mogą stać w myciu.
Przykład: Pociąg Warta z Poznania Głównego do Lublina melduje się w Lublinie o 12;10 (jeżeli jest planowo) a już o 14:30 odjeżdża z powrotem do Poznania. No i jak tu w takim czasie obrządzić porządnie skład ?
	
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 899
    Liczba wątków: 6
	
Dołączył: 25.09.2011
	
Reputacja: 
0
	 
	
	
		MichałŁ, Wiesz w środku jeszcze można w miarę sensownie skład ogarnąć. Dla mnie najistotniejsze jest to czy skład ma uzupełnione zapasy wody, mydła i ręczników w wc i czy przedział nie wygląda tragicznie pod względem brudu i wymiany worków na śmieci w koszu. Najbardziej rozbraja mnie czyszczenie składów PR. Jedną szmatą reflektor, poręcze i stoliki.