Liczba postów: 461 
    Liczba wątków: 4
	  Dołączył: 02.03.2012
	
Reputacja: 
 0
	 
 
	
	
		To chyba taka forma odwetu na NEWAGu bo to właśnie firma z Nowego Sącza jako pierwsza robiła z tego powodu raban (słynne odchudzanie ELFów dla KŚ). Szkoda że dwie największe firmy w tej branży muszą zachowywać się jak dzieci w podstawówce.
	 
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 896 
    Liczba wątków: 17
	  Dołączył: 06.06.2010
	
Reputacja: 
 0
	 
 
	
	
		Z dowołania nici, Pesa zapomniała wysłać je do KIO... 
http://lka.lodz.pl/images/przetarg16_03 ... olanie.jpg
	 
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 896 
    Liczba wątków: 17
	  Dołączył: 06.06.2010
	
Reputacja: 
 0
	 
 
	
	
		Termin otwarcia ofert został przesunięty na 31 maja z powodu dużej ilości pytań od wykonawców. Innymi słowy niebawem powinna pojawić się duża ilość odpowiedzi i ew. zmian SIWZ. 
http://lka.lodz.pl/images/przetarg16_03/zmiana2.pdf
	 
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 160 
    Liczba wątków: 1
	  Dołączył: 19.08.2011
	
Reputacja: 
 0
	 
 
	
	
		Opublikowane zostały pytania i odpowiedzi. 
http://www.lka.lodz.pl/images/przetarg2 ... 20wykonawców%2025.05.2012.pdf
	  
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 160 
    Liczba wątków: 1
	  Dołączył: 19.08.2011
	
Reputacja: 
 0
	 
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 896 
    Liczba wątków: 17
	  Dołączył: 06.06.2010
	
Reputacja: 
 0
	 
 
	
	
		Cytat:W O K A N D A 
na dzień : Wtorek, 19.06.2012 
 
sala: 507 - ul. Postępu 17A 
godz. 13:00 
 
Sygn. akt: KIO/ 1157/12 
Strony: 
Odwołujący: Stadler Polska Sp. z o.o. Siedlce 
Zamawiający: "Łódzka Kolej Aglomeracyjna" Sp. z o.o. Łódź  
KIO
	  
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 896 
    Liczba wątków: 17
	  Dołączył: 06.06.2010
	
Reputacja: 
 0
	 
 
	
	
		Cytat: W części "taborowej" oferty złożyły Stadler i Pesa. Oferta Pesy opiewa na 256 mln złotych netto. Masa służbowa pojazdu ma wynosić 84,5 tony, a długość przedziału pasażerskiego - 31 metrów. Pesa nie zaoferowała zwiększenia liczby miejsc siedzących powyżej wymaganych 80-ciu. Utrzymanie pojazdów ma wynosić 5,31 zł brutto za 1 km, a w sumie - 309 960 534,24 mln złotych. 
 
Stadler zaoferował pojazdy o masie 90 ton za cenę 382,6 mln złotych brutto. Oferowane pojazdy mają długość przedziału pasażerskiego wynoszącą 34 metry i 96 miejsc siedzących. Dużo tańsze niż w ofercie Pesy. ma być utrzymanie pojazdów - 2,1964 złotego za kilometr i 128 125 146,43 złotych brutto w sumie. 
Cały artykuł:  http://www.rynek-kolejowy.pl/34254/Tylk ... cyjnej.htm
Jeśli obie oferty będą ważne, na punkty wyraźnie powinien zwyciężyć Stadler. Jego oferta była też wyraźnie tańsza: ok. 510 mln zł za całość podczas gdy Pesa swoje pojazdy (i usługi) wyceniła na ponad 620 mln zł. Biorąc pod uwagę, że zamawiający na tabor przeznaczył "zaledwie" ok. 440 mln zł w Łodzi mają niezłą zagwozdkę.
	  
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 483 
    Liczba wątków: 11
	  Dołączył: 24.01.2012
	
Reputacja: 
 0
	 
 
	
	
		Przeliczyłem, że dziennie jeden skład przejeżdża 533 km, natomiast kosztu utrzymania w przypadku Pesy przekraczają wartość pojazdów przez tych 15 lat  :-O
	 
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 5 941 
    Liczba wątków: 146
	  Dołączył: 20.08.2010
	
Reputacja: 
 5
	 
 
	
	
		sphinx napisał(a):na punkty wyraźnie powinien zwyciężyć Stadler 
To możemy spodziewać się protestu od PESY?   
	 
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 896 
    Liczba wątków: 17
	  Dołączył: 06.06.2010
	
Reputacja: 
 0
	 
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 1 548 
    Liczba wątków: 5
	  Dołączył: 18.03.2011
	
Reputacja: 
 0
	 
 
	
	
		hutterdm napisał(a):natomiast kosztu utrzymania w przypadku Pesy przekraczają wartość pojazdów przez tych 15 lat 
Cóż... jakoś nikt nigdy nie liczył, jak to jest w praktyce bez takich przetargów, bo to chyba pierwszy przetarg, gdzie koszty utrzymania w ogóle były punktowane   
	 
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 1 050 
    Liczba wątków: 70
	  Dołączył: 04.06.2010
	
Reputacja: 
 0
	 
 
	
	
		Dobra wiadomość- przyjadą flirty. 
Cytat:Łódzka Kolej Aglomeracyjna wybrała model pociągów, które będą wozić łodzian po województwie. 20 nowoczesnych składów z Łodzi codziennie rozjedzie się do Sieradza, Koluszek, Łowicza i Kutna. W godzinach szczytu mają kursować nawet co pół godziny. 
http://m.lodz.gazeta.pl/lodz/1,106512,1 ... 0#poolMobi
Coś wątpię, żeby Pesa po złożeniu odwołania wygrała ostatecznie przetarg.
	  
	
	
Volenti non fit iniuria
 
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 1 050 
    Liczba wątków: 70
	  Dołączył: 04.06.2010
	
Reputacja: 
 0
	 
 
	
	
		Pesa odpuściła sobie złożenie odwołania.  
Cytat:ŁKA wybrało ofertę Stadlera i to właśnie ten producent dostarczy łódzkiemu przewoźnikowi nowe składy. – Pesa nie odwołała się od wyniku postępowania – powiedziała nam Joanna Blewąska-Kołodziejczak, rzecznik prasowa UMWŁ. – Czas na złożenie odwołania minął o północy w zeszły piątek, a do dziś odwołanie do nas nie wpłynęło – tłumaczy. 
http://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/10 ... a-LKA.html
	 
	
	
Volenti non fit iniuria
 
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 361 
    Liczba wątków: 7
	  Dołączył: 21.11.2011
	
Reputacja: 
 1
	 
 
	
	
		Cytat:Podpisano umowę na 20 FLIRT-ów dla ŁKA 
 
W dniu dzisiejszym Stadler podpisał z Łódzką Koleją Aglomeracyjną umowę na dostawę 20 elektrycznych zespołów trakcyjnych FLIRT. Łączna wartość kontraktu to ponad 510 milionów złotych brutto. 
 
Podpisana umowa obejmuje również świadczenie przez producenta usług serwisowania zamówionych pociągów przez 15 lat od momentu ich dostarczenia. 
 
Stadler dostarczy łódzkiemu przewoźnikowi najnowszą generację pociągów FLIRT, które wyróżniają się niskimi kosztami eksploatacji, zwłaszcza zużycia energii. Pociągi dla ŁKA zostaną wyprodukowane w zakładzie Stadler Polska, który mieści się w Siedlcach na Mazowszu. 
 
Pierwsze 6 pociągów FLIRT zostanie dostarczonych do ŁKA pod koniec kwietnia 2014 roku. Kolejnych 10 pojazdów trafi do Łodzi pod koniec października 2014 roku, a pozostałe 4 pociągi zostaną przekazane przewoźnikowi w ostatnich dniach lutego 2015 roku. 
Więcej:  http://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/11 ... a-LKA.html
	 
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 158 
    Liczba wątków: 1
	  Dołączył: 22.05.2014
	
Reputacja: 
 0
	 
 
	
	
		''Cztery ostatnie pociągi FLIRT z dwudziestu zamówionych dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnych w firmie Stadler odebrał w sobotę Witold Stępień, marszałek województwa łódzkiego, oraz Andrzej Wasilewski, prezes ŁKA.(...) 
Swój "fajerwerk" przygotował także jeden z gości sobotniej uroczystości - Cezary Grabarczyk, minister sprawiedliwości, a wcześniej - transportu. Poinformował zebranych, że Jean-Claude Juncker, przewodniczący Komisji Europejskiej, uważa projekt linii kolei dużych prędkości "Y" (z Warszawy przez Łódź do Wrocławia i Poznania) za kluczową inwestycję transportową w UE.(...) 
Marszałek Stępień przypomniał, że w czerwcu 2015 r. ruszają połączenia do Kutna, co zamknie budowę sieci ŁKA. Są jednak plany jej dalszej rozbudowy z pieniędzy unijnych z perspektywy 2014-2020.''
 
Czytaj więcej:  http://www.dzienniklodzki.pl/artykul/37 ... ,id,t.html
	 
	
	
	
 
 
			 
		 |