19.03.2014, 18:15 
	
	
	
		Kolejny pociąg , który zdjęli to TLK Ślązak relacja Zielona Góra - Przemyśl, został skrócony do Wrocławia
	
	
	
Pozdrawiam Wszystkich Miłośników Kolei
	
| 
					POCIĄGI - LEGENDY
				 | 
| 
		
		
		19.03.2014, 18:15 
	
	 
		Kolejny pociąg , który zdjęli to TLK Ślązak relacja Zielona Góra - Przemyśl, został skrócony do Wrocławia
	 
Pozdrawiam Wszystkich Miłośników Kolei
 
		
		
		19.03.2014, 19:41 
	
	 
		Sam Ślązak jest legendą ale napewno nie gdy kursował jako TLK. W latach 2001/02 - 2003/04 kursował jako pospieszny Przemyśl Gł. - Rzeszów Gł. - Kraków Gł. - Strzelce Opolskie - Zielona Góra.
	 
Niech nas łączy honor i więź zawodowa! Kiedyś zawód maszynisty to był szacunek, teraz wstyd. Zestawienia pociągów 
		
		
		22.03.2014, 14:45 
	
	 
		Kolejnym który wyleciał jest TLK "Hetman" relacji Poznań - Zamość został skrócony do Rzeszowa przez co Zamość straciło jedyne połączenie dalekobieżne.
	 
Kolejowe Jaworzno Lubisz To ?
 
		
		
		24.05.2014, 19:47 
	
	 
		Kiedyś był taki pociąg relacji Zielona Góra-Warszawa Wschodnia przez Głogów, Leszno, Ostrów Jedyny pospiech na szlaku spalinowym Głogów-Krotoszyn  A teraz tylko szynobusy tam śmigają-żal 
in vita vermis, post vitam pulvis
 
		
		
		24.05.2014, 20:20 
	
	 
		MarcinB, ten pociąg prowadził nawet grupę do Żagania wyłączaną w Zielonej Górze i Legnicy wyłączaną w Głogowie ;-)
	 
		
		
		24.05.2014, 20:30 
	
	 Adams napisał(a):MarcinB, ten pociąg prowadził nawet grupę do Żagania wyłączaną w Zielonej Górze i Legnicy wyłączaną w Głogowie ;-) tak masz rację Rzeczywiście relacja była taka :-) 
in vita vermis, post vitam pulvis
 
		
		
		25.05.2014, 01:13 
	
	 MarcinB napisał(a):Kiedyś był taki pociąg relacji Zielona Góra-Warszawa Wschodnia przez Głogów, Leszno, Ostrów Jedyny pospiech na szlaku spalinowym Głogów-KrotoszynO ile dobrze wiem, prowadził też wagon pocztowy. 
		
		
		25.05.2014, 10:42 
	
	 
		W tamtych czasach to wagony pocztowe jeździły nawet na byle osobówkach (np. Katowice - Legnica przez Podsudecką), więc to żadna sensacja  :-P
	 
		
		
		25.05.2014, 18:41 
	
	 
		Tak, ale był to ostatni wagon pocztowy z Zielonej Góry.
	 
		
		
		29.06.2016, 01:59 
	
	 Adams napisał(a):MarcinB, ten pociąg prowadził nawet grupę do Żagania wyłączaną w Zielonej Górze i Legnicy wyłączaną w Głogowie ;-) Były lata, że posiadał wagony do Lipska/Frankfurtu n. Menem Rok 1991 Pospieszny Olsztyn - Berlin p. Iławę, Toruń, Bydgoszcz, Wierzchucin, Chojnice , Szczecinek , Złocieniec, Szcz. Gumieńce - Eberswalde. Nie pamiętam ile miał wagonów, ale to była mieszanka wagonów PKP i DR Olsztyn - Bydgoszcz - EU07 z Torunia od Bydgoszczy SP45 lub latem tak jak w moim przypadku ST44 od Gumieniec ! BR130 (dziś BR232) Były też osobówki W-wa Zachodnia - Kołobrzeg zatrzymujące się na każdej stacji z kuszetkami, pocztowym i Warsem trasa to W-wa Gdańska - Nasielsk - Sierpc - Toruń - Bydgoszcz - Piła - Szczecinek lokomotywa na całej trasie SP45 Kolejna legenda to posp. 56200 (Hel) - Gdynia - Szklarska - Kudowa okresowo nawet miał 19 wagonów w tym wagon typu Gbkks. Na wielu stacjach nie mieścił się w peronach. 
		
		
		29.06.2016, 05:37 
	
	 vulcan napisał(a):Były też osobówki W-wa Zachodnia - Kołobrzeg zatrzymujące się na każdej stacji z kuszetkami, pocztowym i Warsem trasa to W-wa Gdańska - Nasielsk - Sierpc - Toruń - Bydgoszcz - Piła - Szczecinek W PRL było parę osobowych nocnych wynalazków. Chyba jednak na każdej stacji sie nie zatrzymywały. Największe dziury jednak omijały. Ale jazda nimi to było bite kilkanaście godzin. 
		
		
		29.06.2016, 05:47 
	
	 
		Witam, czytając wasze wspomnienia przypomniały mi się 2 pociągi  ( lata 75-79 ) pierwszy o nazwie Noord Sud Express przepraszam jeżeli przekręciłem nazwę relacja Warszawa , Szczecin Wrocław Warna , przez Czechy, Węgry, Rumunię 2,5 dnia w kuszetkach maksymalnie miał 20 wagonów co pięknie wyglądało przy pokonywaniu górskich zakrętów ( Rodopy ) wagony PL  MAV  CFR  a na początku składu restauracyjny do którego dojście było nie lada wyzwaniem.  drugi pociąg krajowy tzw. turystyczny tak tak były takie z Piły do Olsztyna przez Tczew ja do Elbląga. Skład składał się z 2 czteroczłonowych Bip oraz 3-4 wagonów klasy 2 Pozdrawiam 
		
		
		29.06.2016, 10:28 
	
	 masovian napisał(a):W PRL było parę osobowych nocnych wynalazków. Chyba jednak na każdej stacji sie nie zatrzymywały. Największe dziury jednak omijały. Ale jazda nimi to było bite kilkanaście godzin.Mysłowice-Gdynia (prowadził wagon do Ciechocinka!), Kraków-Szczecin (przez Zieloną Górę)... 
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze. PL-KSL 
		
		
		29.06.2016, 12:00 
	
	 
		przypomniałem sobie inne wspaniałe pociągi o nazwie kolonijne  :lol:  zwłaszcza te nocne  ;-D ja jechałem 4 razy do Władysławowa ( kolonia w Karwi ), miały po kilkanaście wagonów, ryflaków ! przepuszczały nawet pociągi towarowe. Spokojne nawet smutne w stronę na -  kolonie,  za to w drodze powrotnej do domu rozśpiewane,  wesołe, ..... podchmielone  ach wspomnienia .....   :-P
	 
		
		
		29.06.2016, 16:52 
	
	 
		Pociągami kolonijnymi nie miałem przyjemności jechać, ale widzieć to i owszem. Ale to co mnie doprowadzało do szału to rezerwowane przedziały na kolonie. W PRL przejazd pociągiem oznaczał często i gęsto tłok. Jesteś już obryty i wsiadasz na stacji początkowej, a a tu wywieszki, że przedział zarezerwowany..  ]->
	 | 
| Użytkownicy przeglądający ten wątek: | 
| 4 gości |