Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Seria SP32
#31
Napisz całą historię SP32 i do naszej encyklopedii. Chętnie przeczytam.
Odpowiedz

#32
O ciekawe informacje. Czegoś się dowiedziałem. Z góry dzięki. Być może SP32-149 za nie długo przyjedzie do Wałbrzycha. Oczywiście, nie na fizyczną kasację, lecz na remont.
Maszynista Instruktor w PKP Cargo.
PL-PKP Cargo
Odpowiedz

#33
Ja bym się bardzo ucieszył jak ktoś by wrzucił jakąś DTR SP32
Odpowiedz

#34
Cytat:Napisz całą historię SP32 i do naszej encyklopedii. Chętnie przeczytam.
Niestety dawniejszych losów tych lokomotyw nie znam za dokładnie. Nie mniej jednak poszukuję informacji na temat narodzin tej serii i wczesnych lat ich eksploatacji. Ciekawi mnie też co konkretnie psuło się w tych lokach, bo "silnik" to pojęcie względne. Poszukuję też informacji o pierwowzorach SP32, czyli lokomotywach SP49. Jak będę miał komplet informacji to postaram się napisać o nich w encyklopedii.
Cytat:Być może SP32-149 za nie długo przyjedzie do Wałbrzycha. Oczywiście, nie na fizyczną kasację, lecz na remont.
Wątpię. Gdyby Cargo potrzebowało sprawnego odkurzacza to uruchomiliby sprawną SP32-148 a nie remontowali przerdzewiały, nieczynny od lat wrak 149. Z drugiej strony to w tym chorym kraju nic już mnie nie zaskoczy.
Już kilka lat temu mówiło się o remoncie SP32-147 w Chojnicach. Miał dostać nowe malowanie PR. Nic z tego jednak nie wyszło i lok obecnie gnije z zaspawanymi oknami.
Odpowiedz

#35
Co do awarii to ten regulator mocy był chyba trochę niepewny. Często bywało tak że 147 stawała na stacji i gasła. Wypalało jej też uszczelkę pod głowicą. W końcu się zapaliła i została odstawiona. 148 długo czekała na regulator mocy w Zamościu potem pojeździła trochę i została odstawiona.
Odpowiedz

#36
Cytat:Niestety dawniejszych losów tych lokomotyw nie znam za dokładnie. Nie mniej jednak poszukuję informacji na temat narodzin tej serii i wczesnych lat ich eksploatacji. Ciekawi mnie też co konkretnie psuło się w tych lokach, bo "silnik" to pojęcie względne. Poszukuję też informacji o pierwowzorach SP32, czyli lokomotywach SP49. Jak będę miał komplet informacji to postaram się napisać o nich w encyklopedii.

Informacje na temat serii SP32 znajdziesz w gazecie Świat Kolei 5/99, tego numeru akurat nie mam.

Natomiast garstkę informacji o SP49 masz tutaj
http://www.bluefish.foxnet.pl/Tabor/Spa ... /SP49.html

lecz pewnie już to masz Wink
Odpowiedz

#37
Cytat:Natomiast garstkę informacji o SP49 masz tutaj
http://www.bluefish.foxne.../SP49/SP49.html

lecz pewnie już to masz Wink
Tak, to już mam. Nie mniej jednak dzięki ;-) .
Cytat:Informacje na temat serii SP32 znajdziesz w gazecie Świat Kolei 5/99, tego numeru akurat nie mam.
Też jej niestety nie mam.
Odpowiedz

#38
gornik357 napisał(a):Wątpię. Gdyby Cargo potrzebowało sprawnego odkurzacza to uruchomiliby sprawną SP32-148 a nie remontowali przerdzewiały, nieczynny od lat wrak 149. Z drugiej strony to w tym chorym kraju nic już mnie nie zaskoczy.
Już kilka lat temu mówiło się o remoncie SP32-147 w Chojnicach. Miał dostać nowe malowanie PR. Nic z tego jednak nie wyszło i lok obecnie gnije z zaspawanymi oknami.

Wiesz, z tego co się orientuję to 148 nie jest w 100% sprawna. Ja chciałbym, żeby 149 była sprawna, bo jest to ostatnia Dolnośląska lokomotywa tej serii i ostatnia z Wałbrzyskiej szopy. Fajnie by było gdyby jeszcze jeździła na szlaku. A co to 147 to PR-y nie chcą jej remontować bo za duży koszt. Myśleli, że za kilka złotych zrobią remont, a ich to przerosło. Szkoda, może kiedyś się coś zmieni. I będzie więcej czynnych lokomotyw tej serii.
Odpowiedz

#39
Cytat:Napisz całą historię SP32 i do naszej encyklopedii.
Coś tam napisałem. Tyle ile wiedziałem. Jak będę wiedział coś więcej to dopiszę.
Cytat:Wiesz, z tego co się orientuję to 148 nie jest w 100% sprawna.
Podobno miała jakąś usterkę, ale usunięto ją w Lublinie.
Cytat:Ja chciałbym, żeby 149 była sprawna, bo jest to ostatnia Dolnośląska lokomotywa tej serii i ostatnia z Wałbrzyskiej szopy.
Chyba każdy miłośnik by tego chciał. Niestety patrząc realnie to raczej do tego nie dojdzie.
Cytat:Co do awarii to ten regulator mocy był chyba trochę niepewny. Często bywało tak że 147 stawała na stacji i gasła. Wypalało jej też uszczelkę pod głowicą. W końcu się zapaliła i została odstawiona. 148 długo czekała na regulator mocy w Zamościu potem pojeździła trochę i została odstawiona.
Jakimś cudem przeoczyłem wcześniej tego posta. Dzięki za info. Jak będę edytował artykuł w encyklopedii to dodam też te informacje.
Odpowiedz

#40
gornik357 napisał(a):
Cytat:Napisz całą historię SP32 i do naszej encyklopedii.
Coś tam napisałem. Tyle ile wiedziałem. Jak będę wiedział coś więcej to dopiszę.
Cytat:Wiesz, z tego co się orientuję to 148 nie jest w 100% sprawna.
Podobno miała jakąś usterkę, ale usunięto ją w Lublinie.
Cytat:Ja chciałbym, żeby 149 była sprawna, bo jest to ostatnia Dolnośląska lokomotywa tej serii i ostatnia z Wałbrzyskiej szopy.
Chyba każdy miłośnik by tego chciał. Niestety patrząc realnie to raczej do tego nie dojdzie.
Cytat:Co do awarii to ten regulator mocy był chyba trochę niepewny. Często bywało tak że 147 stawała na stacji i gasła. Wypalało jej też uszczelkę pod głowicą. W końcu się zapaliła i została odstawiona. 148 długo czekała na regulator mocy w Zamościu potem pojeździła trochę i została odstawiona.
Jakimś cudem przeoczyłem wcześniej tego posta. Dzięki za info. Jak będę edytował artykuł w encyklopedii to dodam też te informacje.

Cześć. Aha, czyli jest już sprawna. Cieszę się, że jest jakaś zemsta czynna w Parku Taborowym PKP Cargo. Ja nie jestem tylko miłośnikiem, lecz także pracownikiem właśnie Wałbrzyskiej szopy. Zobaczymy co z tego wszystkiego wyjdzie. Mam na szopie dokumenty i opisy zemsty, jak coś to będę mógł Ci je przesłać, tylko podaj e-maila.
Odpowiedz

#41
Cytat:Aha, czyli jest już sprawna. Cieszę się, że jest jakaś zemsta czynna w Parku Taborowym PKP Cargo.
Niby jest sprawna, ale cóż z tego, gdy i tak nie jeździ tylko stoi odstawiona między starymi Tamarami niestety. Na dodatek nawet jej nie zamknęli. Gdy byłem tak w ostatni wtorek to drzwi do kabiny były lekko uchylone... Jak jej nie zabezpieczą to zaraz zostanie rozkradziona.
Cytat:Mam na szopie dokumenty i opisy zemsty, jak coś to będę mógł Ci je przesłać, tylko podaj e-maila.
Nie ukrywam, że byłbym bardzo wdzięczny ;-) . Wszystkie informacje się przydadzą. Dzięki nim rozszerzę opis tej serii na naszej forumowej encyklopedii. Mój mail to <!-- e --><a href="mailto:gornik357@o2.pl">gornik357@o2.pl</a><!-- e --> . Z góry dzięki ;-) . A czy pracowałeś już tam przed 2004r., czyli w czasach, gdy ta szopa miała czynne odkurzacze z silnikami M820SR? Jeśli tak, to czy nie pamiętasz co konkretnie padało w tych silnikach?
Odpowiedz

#42
gornik357 napisał(a):Niby jest sprawna, ale cóż z tego, gdy i tak nie jeździ tylko stoi odstawiona między starymi Tamarami niestety. Na dodatek nawet jej nie zamknęli. Gdy byłem tak w ostatni wtorek to drzwi do kabiny były lekko uchylone... Jak jej nie zabezpieczą to zaraz zostanie rozkradziona.

No, niestety, szkoda, że ona stoi i niszczeje. Kurde, to każdy sobie wejdzie i może coś ukraść. Szkoda, że nie zamknąłeś drzwi zemsty. Jutro tam zadzwonię, by ją zamknęli. Niech, ktoś z Chełma ją co jakiś czas dogląda.

gornik357 napisał(a):Nie ukrywam, że byłbym bardzo wdzięczny ;-) . Wszystkie informacje się przydadzą. Dzięki nim rozszerzę opis tej serii na naszej forumowej encyklopedii. Mój mail to <!-- e --><a href="mailto:gornik357@o2.pl">gornik357@o2.pl</a><!-- e --> . Z góry dzięki ;-) . A czy pracowałeś już tam przed 2004r., czyli w czasach, gdy ta szopa miała czynne odkurzacze z silnikami M820SR? Jeśli tak, to czy nie pamiętasz co konkretnie padało w tych silnikach?

Oki, jak nie zapomnę to jutro wezmę. Jak coś to podeślę skany. W 2004r. jeszcze nie pracowałem, ale jeździłem na nich z maszynistami. Okres nauki obsługi lokomotyw. W opisie chyba były wymienione usterki, więc wszystko będziesz miał. Zapytam instruktora co często padało on będzie lepiej pamiętał.
Odpowiedz

#43
Mam nadzieję że podzielicie się szczegółami na forum.
Odpowiedz

#44
Spokojnie Chełm to nie Śląsk tu tak masowo nie kradną złomu. Zresztą w tamtym miejscu jest w miarę bezpieczna nie ma bezpośredniego dojścia z drogi.
Odpowiedz

#45
MichałŁ napisał(a):Spokojnie Chełm to nie Śląsk tu tak masowo nie kradną złomu. Zresztą w tamtym miejscu jest w miarę bezpieczna nie ma bezpośredniego dojścia z drogi.

Dobra, dobra ja wiem swoje, a ty swoje. Być może już jakieś części są rozkradzione lub zapożyczone, dlatego jest otwarta. Zawsze da radę obejść. Proszę pilnować tą lokomotywę. Proszę o monitoring i zdjęcia świeże tej lokomotywy przez ludzi z Chełma.

[ Dodano: 2012-02-19, 22:54 ]
przem710 napisał(a):Mam nadzieję że podzielicie się szczegółami na forum.


Podzielimy, podzielimy.
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
Smile Odstawione SP32 Paweł Abcdef 0 1 525 04.05.2021, 14:33
Ostatni post: Paweł Abcdef
  Seria BR233 w Polsce KazET21224142 0 1 757 17.06.2020, 14:13
Ostatni post: KazET21224142
  Seria PKP ET-40 (Skoda 77E) przem710 103 43 746 10.07.2017, 19:00
Ostatni post: DamianT
  Czeska seria 754 w Polsce pitagoras23 23 16 709 13.01.2015, 22:37
Ostatni post: pitagoras23
  Pociągi obsługiwane serią EU44 przem710 103 33 596 24.08.2013, 21:29
Ostatni post: przem710

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.