Liczba postów: 8 026 
    Liczba wątków: 365
	  Dołączył: 04.06.2010
	
Reputacja: 
 2
	 
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 7 986 
    Liczba wątków: 232
	  Dołączył: 20.04.2011
	
Reputacja: 
 0
	 
 
	
	
		Nowe pendolino przekroczy granicę z Czechami w położonym na Dolnym Śląsku Międzylesiu. Do Wrocławia ma dotrzeć już około północy w nocy z niedzieli na poniedziałek.  
Z naszych informacji wynika, że pociąg przekroczy polsko-czeską granicę już w niedzielę ok. godz. 22. Po około dwóch-trzech godzinach jazdy - przez Kłodzko, Kamieniec Ząbkowicki, Henryków, Strzelin i Żórawinę - dojedzie do Wrocławia.
 
Wcześniej przedstawialiśmy rozkład jazdy, który zakładał, że Pendolino przekroczy granicę w Międzylesiu ok. godz. 9 rano w poniedziałek. Ten rozkład jednak został zmieniony.
 
źródło:  www.wroclaw.gazeta.pl
	 
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 6 035 
    Liczba wątków: 247
	  Dołączył: 16.06.2010
	
Reputacja: 
 4
	 
 
	
	
		Uwaga! Oficjalnie pierwszy Pendolino będzie nosił oznaczenie ED250-001 oraz seria EVN to 237.
	 
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 5 941 
    Liczba wątków: 146
	  Dołączył: 20.08.2010
	
Reputacja: 
 5
	 
 
	
	
		Janusz Malinowski na swoim profilu na Twitterze przed chwilą umieścił taki filmik:  
http://www.dropbox.com/s/s3b2z0naf2ij3m1/IMG_0502.MOV
i napisał jeszcze:
 Cytat:49 zł – to minimalna cena biletów na polskie Pendolino. W najbliższy poniedziałek - pociąg pojawi się we Wrocławiu. Przyjeżdża na testy. 
	 
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 771 
    Liczba wątków: 22
	  Dołączył: 26.02.2013
	
Reputacja: 
 0
	 
 
	
	
		DamianT napisał(a):Janusz Malinowski na swoim profilu na Twitterze przed chwilą umieścił taki filmik:  
 
http://www.dropbox.com/s/s3b2z0naf2ij3m1/IMG_0502.MOV Dla mnie wnętrze tego pojazdu wygląda po prostu jak wnętrze wagonów 161/162/163A, tylko siedzenia inne, dla mnie to tylko bezsensownie wydana kasa.  ]->
	  
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 7 986 
    Liczba wątków: 232
	  Dołączył: 20.04.2011
	
Reputacja: 
 0
	 
 
	
	
		To już niemieckie stare typy ICE mają lepsze wizualnie siedzenia niż nasze Pendolino.
	 
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 6 035 
    Liczba wątków: 247
	  Dołączył: 16.06.2010
	
Reputacja: 
 4
	 
 
	
	
		To tylko ocena wizualna, może wstrzymajcie się z krytyką. Jak dla mnie nie wygląda to bardzo źle.
	 
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 7 986 
    Liczba wątków: 232
	  Dołączył: 20.04.2011
	
Reputacja: 
 0
	 
 
	
	
		Za 3 dni wielu z nas na własne oczy się przekona jak to jest. A ja ze swojej strony wykonam porównawczy film z wnętrza naszego Pendolino, niemieckiego ICE, francuskiego TGV i wtedy każdy będzie mógł porównać jak jest u nas, a jak jest u innych.  
Krytyczne głosy i tak się będą pojawiały, bo zawsze kasę można było wydać w inny, bardziej racjonalny sposób.
	 
	
	
	
 
 
	
	
		Ja również uważam, że to było wywalenie forsy w błoto. Pendolino bez pendolino, czyli brak wychylnego pudła co w przyszłości przełoży się na to, że nie będą mogły hulać z większymi prędkościami po CMK i innych magistralach, bo 160km/h to żaden "hajspid".  
 
Patrząc na nasz klimat, tragiczny stan infrastruktury i jej marne bieżące utrzymanie mam wrażenie, że będą one częściej na serwisie niż w ruchu, a zimą to już będzie wręcz nagminne zjawisko.  
 
Wydano masę kasy na skład który i tak jest bez wychylnego pudła i tym samym nie rozwinie w pełni swoich możliwości, a można było za to kupić jakieś rodzime EZTy z lepszym wyposażeniem i tym samym zaoszczędzić dużo pieniędzy. To co udało by się zaoszczędzić można by wydać na modernizacje kolejnych wagonów TLK, bo to właśnie to jest teraz najbardziej potrzebne, by zwykły pasażer nie jechał w zasyfiałych dwójkach, a nie abstrakcje typu Pendolino.  
 
Podsumowując czas pokaże, a historia oceni czy był to mądry zakup. Ja uważam tak jak napisałem wyżej, że było to po prostu zmarnowanie pieniędzy i PICowi te ambicje odbiją się czkawką.
	 
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 6 035 
    Liczba wątków: 247
	  Dołączył: 16.06.2010
	
Reputacja: 
 4
	 
 
	
	
		Cytat:że nie będą mogły hulać z większymi prędkościami po CMK i innych magistralach, bo 160km/h to żaden "hajspid".  
Dlaczego nie będą mogły? Pendolino nie potrzebuje "wahadełka" by osiągnąć prędkość np 200 km/h. "Wahadełko" jest potrzebne tylko i wyłącznie by móc pokonywać łuki z większymi prędkościami, na CMK nie ma łuków więc jest mu zbędne. Natomiast na innych trasach owszem przydało by się bardzo. Z tego co pamiętam na odcinku Gdynia - Warszawa "wahadełko" pomogło by zaoszczędzić kilka minut.
 
Dla pasażera nie jest ważne  jak wygląda jego fotel lub jaki ma kolor, lecz to by był wygodny. Zatem pozorne dyskusje na temat foteli radze sobie darować dopóki nikt tego nie przetestuje. Już teraz mogę stwierdzić że komfort podróży na pewno będzie o wiele lepszy niż w przeciętnym "elfie lub "impulsie". 
 
Czy wam się to podoba czy też nie, Pendolino do pewien krok do przodu, bardzo drogi ale do przodu. Czy prawidłowy, trudno powiedzieć, to już zależy od władz PKP Intercity co zrobią dalej z takim potencjałem. Jeżeli stworzą odpowiednie oferty, dopasują się do potrzeb pasażerów Pendolino może okazać się wcale nie takie złe. To na prawdę zależy od wielu czynników.
 
Zatem skoro już mamy takie "cudo", to dobrze go zagospodarujmy i trochę więcej optymizmu, bo nasza krytyka już nieco na siłę nic tu nie zmieni.
	  
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 7 986 
    Liczba wątków: 232
	  Dołączył: 20.04.2011
	
Reputacja: 
 0
	 
 
	
	
		Owszem mogę się zgodzić z Twoim argumentem, co do potencjału jaki drzemie w pendolino pod kątem ekonomicznym. Bardzo dobrym przykładem są tutaj niemieckie ICE. Kiedy zaczynałem swoje podróże po zachodniej Europie to w ICE widziałem osoby klasy wyżej, dużo zarabiające, ubrane w modne markowe ubrania. Teraz, jak nimi jechałem, czyli w sumie po 2 - 3 latach od pierwszego przejazdu ICE zauważyłem, że teraz sporo osób nimi podróżujących to osoby młode, studenci, rodziny z dziećmi. W pociągach już teraz nie ma przerażającej ciszy, a jest wesoło. Ludzie oglądają filmy, śmieją się, piją legalnie alkohol. Tak więc na tym przykładzie widać, że Niemcy i spółka DB zmieniła politykę dostępności pociągów ICE.  
A czy to samo będzie w Polsce? Niestety jestem sceptycznie nastawiony. Polska kolej jest bardziej zarzynana niż się rozwija. Owszem IC modernizuje tabor, ale tak czy siak liczba przewożonych pasażerów spada.
	 
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 6 881 
    Liczba wątków: 156
	  Dołączył: 04.06.2010
	
Reputacja: 
 26
	 
 
	
	
		pitagoras23 napisał(a):Owszem IC modernizuje tabor, ale tak czy siak liczba przewożonych pasażerów spada. Przykład IR na kiblach pokazał, że jak umiejętnie ułożysz rozkład to ludzie i węglarką pojadą.
	  
	
	
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze. 
PL-KSL
 
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 715 
    Liczba wątków: 13
	  Dołączył: 03.07.2012
	
Reputacja: 
 0
	 
 
	
	
		W teleexpresie od 03:55 min. jest kilka ujęć pendolino. No całkiem nieźle wygląda na wideo. 
http://teleexpress.tvp.pl/11828073/09082013-1700
	 
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 17 
    Liczba wątków: 4
	  Dołączył: 07.08.2013
	
Reputacja: 
 0
	 
 
	
	
		Panowie: co tam fotele, co tam prędkość, żeby internet był stabilny i szybki, to jest najważniejsze
	 
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 6 881 
    Liczba wątków: 156
	  Dołączył: 04.06.2010
	
Reputacja: 
 26
	 
 
	
	
		Fotele są ważniejsze, bo można spać!
	 
	
	
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze. 
PL-KSL
 
	
 
 
			 
		 |