Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
KDP dla mniejszych miast
#16
Ja obawiam się tego właśnie, że jeśli powstanie KDP w moim regionie, to pociągi TLK znikną stąd, bo spółka wyjdzie z założenia, że są niepotrzebne, dlatego też próbują przekazać swoje argumenty dla przystanków pomiędzy wielkimi miastami.
Owszem tylko bogaci będą jeździli tymi składami, ale zauważ, że południowa Wielkopolska, do której zalicza się także Jarocin, jest drugim po Poznaniu najbardziej zurbanizowanym obszarem województwa i tutaj też jakoś przemysł, handel się rozwija i ta klasa business też przyjeżdżają, aby prowadzić swoje firmy. Na naszym terenie także działają specjalne strefy ekonomiczne. Tak więc żeby ułatwić im dojazd i powodować rozwój terenów inwestycyjnych, takie przystanki są konieczne.
Zapraszam na swój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/MrPitagoras1989
Odpowiedz

#17
pitagoras23 napisał(a):Ja obawiam się tego właśnie, że jeśli powstanie KDP w moim regionie, to pociągi TLK znikną stąd, bo spółka wyjdzie z założenia, że są niepotrzebne, dlatego też próbują przekazać swoje argumenty dla przystanków pomiędzy wielkimi miastami.

Mylisz się, nikt nie będzie polegał tylko na tym, co zarobi KDP bo wcale nie jest powiedziane, że zarobi cokolwiek - pewnie będzie deficytowa.

pitagoras23 napisał(a):Owszem tylko bogaci będą jeździli tymi składami, ale zauważ, że południowa Wielkopolska, do której zalicza się także Jarocin, jest drugim po Poznaniu najbardziej zurbanizowanym obszarem województwa i tutaj też jakoś przemysł, handel się rozwija i ta klasa business też przyjeżdżają, aby prowadzić swoje firmy.
A to dojadą sobie do Nowych Skalmierzych - tak się robi choćby we Francji - zapewnia się dobry dojazd do miejsc, skąd jeździ TGV. Owszem - TGV zatrzymuje się częściej, niż analogiczne szybkie pociągi w innych państwach, ale zauważ, w jakich miastach to robi... - na pewno nie są to miasta pokroju Sieradza czy Ostrowa.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

#18
No może się mylę, ale patrzę realistycznie na to, co spółka zrobiła z moim miastem w segmencie połączeń dalekobieżnych.

Dobrze wysiadają w tych Nowych Skalmierzycach skąd także muszą jakoś dojechać dalej, a nie sądzę, aby zaraz na miejscu czekały pociągi osobowe, które rozwiążą wszystkich tam gdzie chcą, no chyba, że wówczas polska kolej naprawdę się zmieni, że połączenia osobowe będą idealnie skomunikowane z przyjazdami i odjazdami pendolino.
Wiesz Ostrów, Kalisz, Sieradz, Jarocin to nie są wiochy pokroju Włoszczowy. Ale weź też pod uwagę, że Francja to zupełnie inny kraj o innej strukturze urbanistycznej. W Polsce to wszystko wygląda inaczej. Samo Leszno też nie jest takie wielkie a np. pociągi EIC tam stają. Dlaczego nie mogą tego robić w wyżej wymienionych miastach?
Zapraszam na swój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/MrPitagoras1989
Odpowiedz

#19
pitagoras23 napisał(a):No może się mylę, ale patrzę realistycznie na to, co spółka zrobiła z moim miastem w segmencie połączeń dalekobieżnych.
Nie patrz tylko przez pryzmat stopniowego degradowania Ostrowa, myślmy rzetelnie i w miarę obiektywnie.

pitagoras23 napisał(a):a nie sądzę, aby zaraz na miejscu czekały pociągi osobowe, które rozwiążą wszystkich tam gdzie chcą
Musimy zakładać, że tak właśnie będzie - ślepo wierzę w to, że KDP pozwoli rozwinąć siatkę połączeń regionalnych albo chociaż pociągi regionalne, które będą tam jeździły będą skomunikowane z KDP.

pitagoras23 napisał(a):. Samo Leszno też nie jest takie wielkie a np. pociągi EIC tam stają. Dlaczego nie mogą tego robić w wyżej wymienionych miastach?
Dlatego, że od zatrzymywania się w takich miastach jest TLK. EIC to pociąg kwalifikowany, który również powinien zatrzymywać się tylko w wielkich miastach. Leszno nie dostarcza zbyt wielu pasażerów, jednak zatrzymanie tam EIC nie jest tak kosztowne - i tak wlecze się przez miasto nie szybciej niż 60-70 km/h.
Po modernizacji 271 nie będę szczególnie popierał zatrzymywania się EIC w Lesznie.

Gdy pojawi się KDP (o ile tego dożyję) to wtedy zasadnym staje się zatrzymanie EIC w miastach pokroju Sieradza itp. Teraz - nie.

pitagoras23 napisał(a):pendolino.
Gwoli ścisłości - skąd wiesz, że Pendolino?
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

#20
No i jeszcze jedna zmiana... Nawet jakieś Expresy będą niższą klasą niż KDP, więc porównanie, że jakiś tam pociąg zatrzymuje się w Zawierciu, a KDP nie będzie w Jarocinie... sami sobie dokończcie. Zamiar KDP to połączenie największych miast praktycznie bez zatrzymania (nie licząc Łodzi - prawie milionowego miasta). Dla tych miast jest PR jest TLK... byłoby bez sensu, gdyby KDP je dublowały.
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
Odpowiedz

#21
Dokładnie, KDP to coś elitarnego, coś ekspresowego, nie ma tu czasu na rozwiązywanie problemów komunikacyjnych regionów - tu trzeba jak najszybciej dowieźć bezpośrednio pasażera a punktu A do punktu B, bez zahaczania nawet o Jarocin.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

#22
pitagoras23 napisał(a):W komentarzach do tego artykułu znalazłem wpisy, że na przykład w Niemczech są miejsca, gdzie jest linia KDP i stacje w polu i jakoś ludzie korzystają. Mowa tu o linii Norymberga - Monachium. Dlaczego w Polsce nie można, skoro u naszych sąsiadów tak.
Zrozum, że stacja w Jarocinie pełniłaby taką samą funkcję jak Sosnowiec, Zawiercie na CMK.

Na trasie KDP Norymberga - Monachium KDP staje tylko w Ingolstadt, dokładnie w połowie linii. Dla mnie 125tyś. miasto to nie jest "stanie w polu". Inna sprawa, że jest to +/- w połowie trasy między oboma miastami, 85km od Monachium i 95km od Norymbergii. Wszyscy z mniejszych miejscowości mają gdzie dojechać i przesiąść się w ICE jeśli jadą do tych miast. Ostatnia sprawa to to, że KDP to tak naprawdę odcinek jedynie z Ingolstadt do Norymbergii. Nietrafione porównanie imho.

Moim zdaniem na igreku (linii czerwonej na zamieszczonej mapce) uzasadniony jest tylko przystanek w Nowych Skalmierzycach czyli de facto w Kaliszu (100+ mieszkańców). Ale to nie liczba mieszkańców a odległość ma największe znaczenie. Ktokolwiek chce z Jarocina jechać do Warszawy ma stację KDP oddaloną o 50km, chyba nie dużo żeby podjechać i wsiąść w KDP. Tak samo mieszkańcy z rejonu Sieradza, w kierunku Poznań/Wrocław również dojazd ok. 50km a do Warszawy, jeśli już się uprą na KDP, mają Łódź.
Te dwa dodatkowe przystanki to generowanie niepotrzebnych kosztów oraz wydłużanie czasu przejazdu. Dla większości podróżnych oznaczać będą jedynie tyle, że muszą zapłacić więcej za coś co jedzie wolniej.
Odpowiedz

#23
mikrobart napisał(a):Musimy zakładać, że tak właśnie będzie - ślepo wierzę w to, że KDP pozwoli rozwinąć siatkę połączeń regionalnych albo chociaż pociągi regionalne, które będą tam jeździły będą skomunikowane z KDP
Było by to dobre rozwiązanie, ale to wszystko zależy od zamiarów spółki regionalnej, o ile jeszcze Przewozy Regionalne w obecnej formie będą istniały. Mam na myśli dalsze rozczłonkowanie spółki na koleje wojewódzkie.

mikrobart napisał(a):Dlatego, że od zatrzymywania się w takich miastach jest TLK. EIC to pociąg kwalifikowany, który również powinien zatrzymywać się tylko w wielkich miastach. Leszno nie dostarcza zbyt wielu pasażerów, jednak zatrzymanie tam EIC nie jest tak kosztowne - i tak wlecze się przez miasto nie szybciej niż 60-70 km/h.
Po modernizacji 271 nie będę szczególnie popierał zatrzymywania się EIC w Lesznie.
No a po remoncie jaka prędkość szlakowa będzie na tej linii? Jeśli około 160 km/h to w sumie też można skład zatrzymać. Ja, jak pisałem wcześniej. Optuję za tym, aby stacje typu Jarocin i Sieradz były, ale żeby nie każdy skład się tam zatrzymywał.

mikrobart napisał(a):Gwoli ścisłości - skąd wiesz, że Pendolino?
No domyślam się, że jeśli Intercity kupi Pendolino to siłą rzeczy te składy będą kursowały tą linią, bo zakup kolejnych składów chyba byłby bezsensu.

Tet napisał(a):Moim zdaniem na igreku (linii czerwonej na zamieszczonej mapce) uzasadniony jest tylko przystanek w Nowych Skalmierzycach czyli de facto w Kaliszu
Tak dla wyjaśnienia Nowe Skalmierzyce należą do powiatu ostrowskiego i to do samorządu Ostrowa będzie należało zorganizowanie komunikacji dla nowo powstałej stacji.

Tet napisał(a):Ktokolwiek chce z Jarocina jechać do Warszawy ma stację KDP oddaloną o 50km, chyba nie dużo żeby podjechać i wsiąść w KDP. Tak samo mieszkańcy z rejonu Sieradza, w kierunku Poznań/Wrocław również dojazd ok. 50km a do Warszawy, jeśli już się uprą na KDP, mają Łódź.
Niby daleko nie jest, ale w chwili obecnej podróż z Jarocina do Nowych Skalmierzyc zajmuje blisko godzinę. Dla kogoś kto chciałby jechać z Jarocina do Warszawy, wydaje mi się, że nie będzie poświęcał tak dużo czasu, dlatego lepszy byłby ten przystanek.
Nie zgodzę się z Tobą, że będzie to wydłużenie czasu i generowanie kosztów. Nie każdy pociąg musi się w tym mieście zatrzymywać to po pierwsze, a po drugie nawet obecne EIC stają w miastach, gdzie nie powinny i niespecjalnie komuś to przeszkadza.
Odpowiedz

#24
pitagoras23 napisał(a):No a po remoncie jaka prędkość szlakowa będzie na tej linii? Jeśli około 160 km/h to w sumie też można skład zatrzymać.
Jakby była 400 km/h to też można zatrzymać, ale sensu w tym nie widzę. Chociaż - jeśli zacznie się budowa KDP to w Lesznie postój jest obowiązkowy.

pitagoras23 napisał(a):No domyślam się, że jeśli Intercity kupi Pendolino to siłą rzeczy te składy będą kursowały tą linią, bo zakup kolejnych składów chyba byłby bezsensu.
Tak? To myślisz, że składy z Vmax= 250 km/h i zasilane napięciem 3000V pojadą 350 km/h, gdzie stosuje się już inne napięcie? Brawo, gratuluję ogromnej wiedzy.

pitagoras23 napisał(a):Nie zgodzę się z Tobą, że będzie to wydłużenie czasu i generowanie kosztów.
Jej, co Ty mówisz? Wydłużenie czasu przy stawaniu w Jarocinie itp. będzie olbrzymie jak na KDP, koszty wzrosną sporo, bo chyba nadal nie rozumiesz, że wyhamowanie i rozpędzenie tylu ton do tak ogromnej prędkości wymaga wielkiej energii.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

#25
Ja uważam, że KDP zatrzymująca się w miejscowościach wielkości Jarocina, to bezsens. Zrobi się z tego zwykłe TLK, tylko, że wiele bardziej kosztowne. A tak w ogóle, to przez jakie miasta ma to jechać? Np. możnaby umiejscowić przystanek KDP w Kaliszu, tam rozchodzi się wiele innych linii we wszytskie strony. I jeszcze jedno pytanie, co do tej mapki, która mówi o prędkości 350 km/h. Pytanie - po co to, skoro Pendolino i tak tyle nie pojedzie?
Odpowiedz

#26
pitagoras23 napisał(a):
Tet napisał(a):Ktokolwiek chce z Jarocina jechać do Warszawy ma stację KDP oddaloną o 50km, chyba nie dużo żeby podjechać i wsiąść w KDP. Tak samo mieszkańcy z rejonu Sieradza, w kierunku Poznań/Wrocław również dojazd ok. 50km a do Warszawy, jeśli już się uprą na KDP, mają Łódź.
Niby daleko nie jest, ale w chwili obecnej podróż z Jarocina do Nowych Skalmierzyc zajmuje blisko godzinę. Dla kogoś kto chciałby jechać z Jarocina do Warszawy, wydaje mi się, że nie będzie poświęcał tak dużo czasu, dlatego lepszy byłby ten przystanek.
Nie będzie? To jaką wybierze alternatywę, przez Poznań tłuc się prawie 6h tak jak to ma miejsce teraz? Czy może jednak zastanowi się, podjedzie te 50km i w Warszawie będzie w niecałe 2h? Nie trzeba budować stacji w każdej dziurze, żeby z KDP skorzystali nie tylko mieszkańcy dużych miast.
pitagoras23 napisał(a):Nie zgodzę się z Tobą, że będzie to wydłużenie czasu i generowanie kosztów. Nie każdy pociąg musi się w tym mieście zatrzymywać to po pierwsze, a po drugie nawet obecne EIC stają w miastach, gdzie nie powinny i niespecjalnie komuś to przeszkadza.
Mówię o pociągach które będą się tam zatrzymywać. Nie powiesz mi, że dojadą do Poznania szybciej od tych, które tam nie staną. Jeśli chodzi o stronę techniczną to nie jestem ekspertem, ale nie muszę być, żeby rozumieć że najwięcej energii potrzeba na rozpędzenie i wyhamowanie składu. Możliwe, że koszty budowy stacji to nic w porównaniu z całą inwestycją, ale tę stację trzeba później utrzymywać, a wątpię aby codziennie na stacji w Jarocinie tłum ludzi ustawiał się w kilkuset metrowe kolejki, żeby kupić bilet na KDP.
Odpowiedz

#27
Koledzy, czy Wy chcecie tymi marnymi 20 składami Pendolino obsłużyć całą Polskę? One nie były kupowane pod KDP, bo nikt nie jeździ ponad 300 km/h na 3kV.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

#28
mikrobart napisał(a):Jakby była 400 km/h to też można zatrzymać, ale sensu w tym nie widzę. Chociaż - jeśli zacznie się budowa KDP to w Lesznie postój jest obowiązkowy.
Jesteś przeciw stacji w Jarocinie, a mówisz o stacji w Lesznie?

mikrobart napisał(a):Tak? To myślisz, że składy z Vmax= 250 km/h i zasilane napięciem 3000V pojadą 350 km/h, gdzie stosuje się już inne napięcie? Brawo, gratuluję ogromnej wiedzy.
A teraz jakoś Husarze tak mogą i są przystosowane do kursowania po liniach dwunapięciowych. Jestem przyszłym inżynierem elektrykiem, więc wiem, że można bo widać już to na przykładzie Taurusów.

mikrobart napisał(a):Jej, co Ty mówisz? Wydłużenie czasu przy stawaniu w Jarocinie itp. będzie olbrzymie jak na KDP, koszty wzrosną sporo, bo chyba nadal nie rozumiesz, że wyhamowanie i rozpędzenie tylu ton do tak ogromnej prędkości wymaga wielkiej energii.
Przecież istnieją systemy gromadzenie energii w kondensatorach i późniejsze jej użycie przy rozruchu. Nie trzeba wcale oddawać wszystkiego w próżnię podczas hamowania. Skoro w samochodach mamy do czynienia z silnikami hybrydowymi, to dlaczego nie można tego zastosować w pociągach. Zresztą ta linia ma powstać za kilka lat, zatem technicznie wszystko się jeszcze rozwinie.
A o ile wydłuży się ten czas? 5 minut może 8 do 10?

Maciej napisał(a):Np. możnaby umiejscowić przystanek KDP w Kaliszu, tam rozchodzi się wiele innych linii we wszytskie strony.
W Kaliszu jest tylko i wyłącznie stacja przelotowa. Żaden węzeł. To w Ostrowie jest węzeł i to tu schodzą się linie z 5 kierunków.
Odpowiedz

#29
pitagoras23 napisał(a):Jesteś przeciw stacji w Jarocinie, a mówisz o stacji w Lesznie?
Oj, mogłeś mnie źle zrozumieć, bo napisałem niejasno - jeśli ruszy KDP to w Lesznie obowiązkowy jest postój EIC - o to mi chodziło.

pitagoras23 napisał(a):Jestem przyszłym inżynierem elektrykiem
Obyś nigdy nie dotykał się niczego związanego z koleją. Pendolino jest jednosystemowe - zasilanie napięciem 3000 V prądu stałego. ES64U4 są dwusystemowe.

pitagoras23 napisał(a):Skoro w samochodach mamy do czynienia z silnikami hybrydowymi, to dlaczego nie można tego zastosować w pociągach.

Pociąg dużych prędkości to jednak trochę inna maszyna niż nawet najszybsze auto - nie znam się aż tak na technice, żeby dalej ciągnąć ten wątek, proszę o wypowiedź specjalistów.

Cytat:A o ile wydłuży się ten czas? 5 minut może 8 do 10?
Jeśli mówimy o KDP to 10 minut to bardzo dużo.

pitagoras23 napisał(a):To w Ostrowie jest węzeł i to tu schodzą się linie z 5 kierunków.
Może by tak w końcu skończyć to ciągłe gloryfikowanie Ostrowa? Ja nie staram się o KDP w Lesznie, choć mam do Leszna blisko i pasowałoby mi śmignąć do Poznania w pół godziny.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

#30
pitagoras23 napisał(a):A teraz jakoś Husarze tak mogą i są przystosowane do kursowania po liniach dwunapięciowych.
Poczytaj o lokomotywach wielosystemowych i zasadzie działania... Potem poczytaj o kosztach takiej imprezy. W ogóle te pendolina dla IC mają być wielosystemowe?
Cytat:Jestem przyszłym inżynierem elektrykiem
Wszyscy się tego obawiamy...

Cytat:więc wiem, że można bo widać już to na przykładzie Taurusów.
My też wiemy, że można, ale po co?

Cytat:Przecież istnieją systemy gromadzenie energii w kondensatorach i późniejsze jej użycie przy rozruchu.
Tak, przy to swoje kosztuje, waży, a w dodatku i tak straty są.
Cytat:Nie trzeba wcale oddawać wszystkiego w próżnię podczas hamowania.
Ale dużo i tak nam ucieka.
Cytat:Skoro w samochodach mamy do czynienia z silnikami hybrydowymi, to dlaczego nie można tego zastosować w pociągach.
Nie te moce, poza tym w samochodzie to nieco inna bajka, bo tam masz silnik spalinowy i tak.
Cytat:Zresztą ta linia ma powstać za kilka lat, zatem technicznie wszystko się jeszcze rozwinie.
Fizyki nie przeskoczysz, Einsteinem nie jesteś Wink
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
2 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.