| 
				
	
	
		http://pl.wikipedia.org/wiki/Moderus_Beta_MF_02_AC
Co sądzicie o tym typie tramwaju :?: Poznań ma już dwie sztuki, #415 i #416, stacjonujące na S3 Forteczna i w warunkach nasilonego tłoku sprawują się przynajmniej moim zdaniem nieźle
 
Trochę o technice:
 
Liczba członów 	3 
Długość 	28250 mm 
Szerokość 	2350 mm 
Wysokość 	3350 mm 
Niskopodłogowość 	25% 
Liczba miejsc siedzących 	30+9 
Liczba miejsc stojących 	około 175 
Prędkość maksymalna 	70 km/h 
Miasta 	Poznań
	 
	
	
	
		
	Liczba postów: 2 017 
    Liczba wątków: 166
	 Dołączył: 12.08.2010
 Reputacja: 
0 
	
	
		Co by nie mówić jest to b. dobre rozwiązanie dla tych, którzy wahają się co zrobić z starymi 105Na. Czekam aż takie coś pojawi się na ulicach Szczecina ;-)
	 
	
	
	
		
	Liczba postów: 1 066 
    Liczba wątków: 3
	 Dołączył: 26.03.2011
 Reputacja: 
0 
	
	
		Stare 105Na to możesz wyrzucić. To jest nowy tramwaj wzorowany jedynie na 105Na.
	 
Pozdrawiam ;-)
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 2 017 
    Liczba wątków: 166
	 Dołączył: 12.08.2010
 Reputacja: 
0 
	
	
		Mika i tutaj właśnie wychodzi to, dlaczego nie uważam się za MKM ;-) 
 Rozumiem, że jest to pojazd, który na razie jest tylko w Poznaniu. Ktoś się orientuje czy inne miasta zainteresowały się tym pojazdem?
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 1 066 
    Liczba wątków: 3
	 Dołączył: 26.03.2011
 Reputacja: 
0 
	
	
		Na razie tylko Poznań. Ciekawe ile kosztował i jakie są jego parametry w porównaniu do Tramino.
	 
Pozdrawiam ;-)
 
	
	
		Tramino wyciąga taką samą prędkość i jest niskopodłogowe w całości, a Moderus w części (środkowy człon). Poza tym Tramino, zwłaszcza testowy #451 z S1 Głogowska mocno trzęsie zwłaszcza na odcinkach o nierównej geometrii torów, poza tym jest ciasny. Moderus jedzie bardzo płynnie i jest w nim dużo miejsca  ;-)
	 
	
	
	
		
	Liczba postów: 1 066 
    Liczba wątków: 3
	 Dołączył: 26.03.2011
 Reputacja: 
0 
	
	
		Dobrze wiesz że chodzi mi o konkrety w obu przypadkach, cyfry, liczby itd. ;-)Wszystko musi być czysto czarno na białym :-P
 
Pozdrawiam ;-)
 
	
	
		Cytat:Moderus Beta MF 02 AC jest jednoprzestrzennym i trójczłonowy pojazdem, którego środkowy segment jest niskopodłogowy. Posiada szerokie otwierane odskokowo na zewnątrz drzwi. Tramwaj może pomieścić 207 pasażerów, w tym posiada 30 miejsc siedzących oraz 9 składanych foteli. Długość pojazdu wynosi 28,25 m, szerokość 2,35 m, wysokość 3,35 i może jechać z maksymalną prędkością 70 km/h.
 Tramwaj jest wyposażony w energooszczędną aparaturę z silnikami prądu przemiennego, która ułatwia odzysk i przekazywanie energii do sieci trakcyjnej
 
za Wikipedią
 
Proszę bardzo
	 
	
	
	
		
	Liczba postów: 6 881 
    Liczba wątków: 156
	 Dołączył: 04.06.2010
 Reputacja: 
26 
	
	
		Nie wnikając w cyferki, Moderus nie jest całkowicie niskopodłogowy, co oznacza, że wymaga niższej jakości torowiska niż niskopodłogowy Tramino. Ja bym chętniej zobaczył porównanie Moderusa z Protramem, gdyż są to pojazdy podobnej klasy.
	 
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.PL-KSL
 
	
	
		Cytat:205 WrAs to trójczłonowy, jednostronny i jednokierunkowy tramwaj częściowo niskopodłogowy (22,04% niskiej podłogi – w środkowym członie), wyglądem nawiązujący do typu 204 WrAs. Człony skrajne pojazdu są adaptowane wprost z tramwaju 204 WrAs, przy projektowaniu tramwaju brała udział firma EC Engineering. Napęd stanowi 8 silników prądu przemiennego (asynchroniczne, stąd nazwa "As") zaopatrzonych w układ falownikowy dający napięcie 400 V. Tramwaj posiada połówkowy pantograf, wyświetlacze diodowe, a także piasecznice. Motorniczy  dysponuje klimatyzacją i ergonomicznym  stanowiskiem pracy. 
 Liczba członów 	3
 Długość 	26550 mm
 Szerokość 	2354 mm
 Wysokość 	3279 mm
 Rozstaw wózków 	5200 mm
 Rozstaw osi w wózkach 	1900 mm
 Niskopodłogowość 	20%
 Masa 	35000 kg
 Liczba miejsc siedzących 	37
 Liczba miejsc stojących 	135
 Liczba i moc silników 	8 × 50 kW
 Miasta
 
Za wikipedia.pl
 
Powyżej prezentuję wam nieco informacji o Protramie 205WrAs, odpowiedniku Moderusa Beta MF 02 AC :-P
 
Porównajcie, który lepszy. W moim odczuciu Protram 205 lepszy jest na wąskie tory, gdyż jest węższy w stosunku do Moderusa. Poza tym kwestie estetyczne- Moderus jest całkiem ładny a Protram dość toporny.  ;-)
	 
	
	
	
		
	Liczba postów: 6 
    Liczba wątków: 0
	 Dołączył: 23.06.2011
 Reputacja: 
0 
	
	
		Kwestia gustu-pamiętam jak byłem rok-dwa lata temu we Wrocławiu i byłem zachwycony 205wras  :-P a nawet skartoflonymi stopiątkami  :lol: Ten Moderus jakoś taki neutralny mi się wydaje -dla mnie ani ładny ani brzydki. Będę w Poznaniu niedługo to postaram się zapolować na Pumę i tego Moderusa żeby sprawdzić odczucia z jazdy :-).Oczywiście nie są to dwie połączone członem niskim stopiątki,to tylko oficjalna wersja żeby nie trzeba było robić przetargu :-D
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 280 
    Liczba wątków: 1
	 Dołączył: 23.06.2011
 Reputacja: 
0 
	
	
		Nie wiem jak Wam, ale mi ten tramwaj kojarzy się ze stonogą. Był już film "Ludzka stonoga" a teraz jest tramwaj "stozłom stonoga".
	 
	
	
	
		
	Liczba postów: 1 161 
    Liczba wątków: 74
	 Dołączył: 22.05.2011
 Reputacja: 
0 
	
	
		Ueee tam, lepiej jakiś nowszy niż te rozklekotane 105. ;d
	 
	
	
	
		
	Liczba postów: 4 536 
    Liczba wątków: 165
	 Dołączył: 01.02.2011
 Reputacja: 
4 
	
	
		Czy Beta MF02 AC posiada wózki identyczne jak te w 105Na? Z zewnątrz wyglądają tak samo, dlatego pytam. Co prawda w MF02 AC są one schowane, ale co nieco widać.
 Jeżeli są to wózki tożsame ze 105Na to moje drugie pytanie brzmi: czy możliwa byłaby zmiana wózków w MF02 AC na wózki z 805Na i tym samym powstanie wersji wąskotorowej? Oczywiście jest to teoretyzowanie, ale dla takich miast jak Grudziądz lub Toruń taki tramwaj byłby wprost idealny tym bardziej, że jeżeli Toruń ogłosi jakiś przetarg na nowe tramwaje to wybór Pesy w grę raczej nie wchodzi ;-)
 
Jaro
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 123 
    Liczba wątków: 0
	 Dołączył: 26.03.2011
 Reputacja: 
0 
	
	
		Cytat:Cztery tygodnie będzie trwało testowanie na łódzkich torach tramwaju Moderus Beta MF 02 AC. Jest to jednoprzestrzenny i trójczłonowy pojazd. Środkowy segment tramwaju jest niskopodłogowy. Człon ten ułatwia podróż osobom niepełnosprawnym, starszym i opiekunom z wózkiem dziecięcym. W tramwaju zamontowano nowoczesny oraz wydajny układ wentylacji i ogrzewania. Urządzenia grzewczo-wentylacyjne znajdują się zarówno w suficie jak i pod siedzeniami, co zapewnia lepszy komfort wewnątrz tramwaju. Sterowanie układem pozwala na utrzymanie stałej temperatury. Tramwaj wyposażono w szerokie drzwi otwierane na zewnątrz, dzięki którym wymiana pasażerów jest zdecydowanie sprawniejsza.Więcej na MPK Łódź 
Twoja krew - Darem życia! => <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.krwiodawcy.info">www.krwiodawcy.info</a><!-- w -->Danyeru na YT => <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.youtube.com/user/TheDanyeru">www.youtube.com/user/TheDanyeru</a><!-- w -->
 |