Liczba postów: 6 035
    Liczba wątków: 247
	
Dołączył: 16.06.2010
	
Reputacja: 
4
	 
	
	
		Te pojazdy będą oparte na swingach?
	
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 4 536
    Liczba wątków: 165
	
Dołączył: 01.02.2011
	
Reputacja: 
4
	 
	
	
		Raczej nie, skoro będą trójczłonowe.
	
	
	
Jaro
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 2 017
    Liczba wątków: 166
	
Dołączył: 12.08.2010
	
Reputacja: 
0
	 
	
	
		ET40, a Swing czasem nie jest trójczłonowy?
	
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 5 941
    Liczba wątków: 146
	
Dołączył: 20.08.2010
	
Reputacja: 
5
	 
	
	
		Jest to nowy model specjalnie dla Częstochowy.
	
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 6 035
    Liczba wątków: 247
	
Dołączył: 16.06.2010
	
Reputacja: 
4
	 
	
	
		Może będą go oferować dla innych klientów. Tworzenie nowego projektu tramwaju dla jednego miasta i tylko siedmiu sztuk to jednak kosztowny wydatek.
	
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 1 548
    Liczba wątków: 5
	
Dołączył: 18.03.2011
	
Reputacja: 
0
	 
	
	
		Niektóre rozwiązania na pewno będa oparte o Swinga, ale konstrukcja mechanicznie jest inna.
	
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 4 536
    Liczba wątków: 165
	
Dołączył: 01.02.2011
	
Reputacja: 
4
	 
	
	
		Wygląda dużo lepiej, niż Swing. Dzięki oparciu pudła na 4 wózkach a nie 3 tramwaj nie będzie oddziaływał na torowisko w takim stopniu, jak niskopodłogowe tramwaje sześcioosiowe. Dlatego to tramwaj dobry dla miast posiadających torowiska o rozstawie metrowym, które degradują się szybciej, niż te o rozstawie kolejowym. Problem z wąskimi przejściami nie byłby tak uciążliwy, gdyby z przodu i tyłu wagonu podłoga była wysoka, moje zdanie na temat 100% niskiej podłogi jest takie, że to ekstrawagancja na którą nie stać większości polskich miast ;-)
Zobaczymy, jak będą się spisywać Twisty na częstochowskich torach, jeżeli będą w miarę bezawaryjne, to mam nadzieję, że to Twisty zostaną zaoferowane dla bydgoskich MZK po uruchomieniu trasy na dworzec PKP, a nie Swingi.
	
	
	
Jaro
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 1 050
    Liczba wątków: 70
	
Dołączył: 04.06.2010
	
Reputacja: 
0
	 
	
	
		Niezbyt podoba mi się ten tramwaj. Jak widać efekt końcowy jest taki, że Twist ledwo co przypomina ten z wizualizacji. W sumie moim zdaniem bardziej przypomina wariant odrzucony. 
Sam tramwaj stylistyką nie zachwyca, choć zgodzę się z ET40, iż wygląda trochę lepiej niż Swing.
	
	
	
Volenti non fit iniuria