15.06.2010, 17:48 
	
	
	
	
	
	
| 
					Artykuł w Forbesie na temat kolei
				 | 
| 
		
		
		15.06.2010, 18:05 
	
	 
		Fajnie na tej mapie wygląda Polska ;D Linie szybkiej Kolei PLANOWANE
	 
		
		
		15.06.2010, 21:59 
	
	 
		Planowane, ale również coraz bardziej prawdopodobne    
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
 
		
		
		15.06.2010, 22:06 
	
	 
		ale to chyba w 2020 roku....   
		
		
		15.06.2010, 22:17 
	
	 
		Ewa24, oooj, nie czepiajmy się aż takich szczegółów :-D
	 
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
 
		
		
		15.06.2010, 22:45 
	
	 Ewa24 napisał(a):http://www.forbes.pl/artykuly/sekcje/str...pyl,4422,1 z tego jest dość ciekawy wniosek: żeby kolej nie przegrywała coraz bardziej z transportem drogowym, musi oferować to czego na drogach nie da się osiągnąć, czyli bardzo duże prędkości u nas na razie 160km/h jest bardzo konkurencyjne, ale jak powstające autostrady będą się łączyć w bardziej spójną sieć, to będzie to coraz mniej atrakcyjne ze względu np. na większą elastyczność transportu drogowego idealnie by było z jednej strony budować KDP z ok 300 km/h, które powstanie powiedzmy do 2020/25 roku, ale też na innych głównych trasach podwyższać prędkość handlową jak najbliżej 200 km/h, ciekawe tylko czy na to wszystko znajdą się środki... 
Tomasz Dąbski "CzarnyZajaczek" http://www.itlublin.pl - Lubelski Portal Informatyczny 
		
		
		15.06.2010, 22:53 
	
	 CzarnyZajaczek napisał(a):ale też na innych głównych trasach podwyższać prędkość handlową jak najbliżej 200 km/hJak widzisz, wszystkie trasy są modernizowane pod 160 km/h z "elementami infrastruktury" na 200 km/h. A prawda jest taka, że nigdy do tych 200 km/h linie nie dojdą, bo to "tylko 40 km/h więcej, więc się nie opłaca". Tylko po co teraz wyrzucać kasę na te zacne elementy infrastruktury? Nie lepiej zmodernizować więcej pod 160 km/h? Pytanie retoryczne do PLK, odpowiedź znamy. 
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
 
		
		
		16.06.2010, 18:53 
	
	 
		A biorąc pod uwagę jeszcze jeden czynnik- a mianowicie to, ze lotnicze polaczenia krajowe nie sa w Polsce (przeciez dosc duzym kraju) dobrze rozwiniete- perspektywy kolei sa naprawde dobre. Wystarczy wykorzystac ogromny potencjal jaki za soba ten transport niesie.
	 
		
		
		16.06.2010, 21:21 
	
	 
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
 
		
		
		16.06.2010, 21:37 
	
	 mikrobart napisał(a):Ewa24, przeczytaj to: Chyba taniej niż pociągiem PKP Intercity.. Bo chyba nie taniej niż podróż pociągiem Przewozów Regionalnych 
		
		
		16.06.2010, 21:43 
	
	 
		mikrobart, czytalam juz te informacje, na infokolej w temacie wlasnie lini lotniczych i kolei jest najwieksza klotnia ostatnio. Ale nadal trzymam sie mojej wersji- nie mamy dobrej komunikacji lotniczej, a zreszta patrzac na straty jakie przynosi LOT zastanawiam sie ile jeszcze pociagnie... A poza tym wracajac na ziemie... nie sadze aby student leciał samolotem za 200 zlotych jak moze jechac Interregio za 46... zostaje 150 na browary :mrgreen: 
		
		
		16.06.2010, 21:45 
	
	 Ewa24 napisał(a):nie sadze aby student leciał samolotem za 200 zlotych jak moze jechac Interregio za 46... zostaje 150 na browaryCzytasz w myślach! A do tego czas przelotu wcale nie jest taki konkurencyjny. No może samego przelotu jest, ale trzeba doliczyć odprawy na lotniskach, dojazd do lotniska na obrzeżach miasta, potem dojazd do centrum miasta w którym się wylądowało. Pociąg ma tu przewagę, bo dowozi zawsze do ścisłego centrum miasta. 
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
 
		
		
		16.06.2010, 21:59 
	
	 
		O potencjale kolei może świadczyć przykład kolei francuskich (SNCF) i moich ulubionych pociągów dużych prędkości (HST)- TGV (a szczególnie odmiany Reseau i rekordzista świata-V150). Przykład: rok 2007, zostaje zakończona budowa linii LGV EST (Paryż-Strasbourg), w niedługim czasie obsługujące tą relację linie lotnicze Air France tracą aż 30% pasażerów. Oczywiście to tylko jeden z wielu przykładów. Na LGV EST Vmax=320 km/h (choć Chińczycy jeżdzą szybciej -350km/h).
	 
		
		
		16.06.2010, 22:34 
	
	 
		kolejoman5,  ma absolutna racje, potencjal jest duzy. Tylko ze w Polsce nie mamy takich kolei jak we Francji niestety... i predko nie bedziemy miec.... Mam nadzieje ze sie doczekamy, ale ja bylabym bardzo zadowolona gdybysmy osiagneli chodziazby poziom kolei czeskich. Bylam w ostatnie wakacje pociagiem w Czechach (z przesiadka w Cieszynie) i jestem pod wrazeniem. :->
	 
		
		
		17.06.2010, 18:20 
	
	 
		Nie zapominajmy że oprócz dobrej infrastruktury potrzebny jest jeszcze tabor, a 10 "taurusów" pod 200 km/h to tylko kropelka w szklance wody. Oj czuje że czeka nas jeszcze długa droga do KDP.
	 | 
| Użytkownicy przeglądający ten wątek: | 
| 1 gości | 


 





