• 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Bombardier] TRAXX AC3 Last Mile Diesel
#1
Na targach w Monachium Bombardier przedstawił nową lokomotywę o nazwie Traxx AC Last Mile Diesel. To lokomotywa elektryczna posiadająca silnik spalinowy, który pozwoli na manewry na torach niezelektyfikowanych bez konieczności udziału lokomotywy manewrowej.

http://www.rynek-kolejowy.pl/23966/Nowy ... rdiera.htm

W Polsce raczej nabywców nie znajdzie - bo i komu jest taka lokomotywa potrzebna, w dobie nadwyżki SM42?
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
  Odpowiedz
#2
Prywaciarze mogli by siê skusiæ. Czasem widaæ jak jedzie sk³ad ci±gniêty przez elektryka z dieslem na haku, a ten diesel jest w³a¶nie do manewrów na bezdruciu.
  Odpowiedz
#3
A może jakiś przewoźnik prywatny by takie cudo kupił? Czytałem, ze wielu prywaciarzy wlecze na doprzęgu loka manewrowego, żeby móc samodzielnie zrobić manewry na bocznicy klienta... Mając Traxxa AC Last Mile Diesla -wystarczy tylko odpalić silnik spalinowy, nie trzeba rozpinać żadnego sprzęgu - i już manewrujemy.
Romek_L
  Odpowiedz
#4
W zależności jakiej mocy jest silnik który jest tam zainstalowany. Wydaje mi się że służy do manewrów samej lokomotywy. Druga sprawa to wygląd, szkoda gadać nawet zachód nie ma już wyczucia.
  Odpowiedz
#5
przem710, bo to ma przede wszystkim jeździć, a nie wyglądać. Nie wiem, nigdzie nie podano, czy silnik będzie tylko do manewrów lokomotywy, czy będzie można przepychać co nieco wagonów - może będzie coś na stronie Bombardiera?
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
  Odpowiedz
#6
Do manewrów lokomotywy, 3x mniejsza moc niż w SM42 raczej nie pozwoli na więcej.
  Odpowiedz
#7
Czyli raczej nikt nie będzie w Polsce skłonny do jej zakupu - chyba, że pojawi się wersja z mocnym silnikiem spalinowym.
http://666kb.com/i/btcgbrrdv1mkgi2wv.jpg
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
  Odpowiedz
#8
Lokomotywa jest przedstawicielem nowej serii "Traxx AC3" Na wygląd nie narzekam, bo traxom potrzebne było odświeżenie.
Jest to rozwinięcie serii Traxx 2E, więc większość parametrów jest zbliżona. Mimo iż jest to wariant do pociągów towarowych, to jego prędkość maksymalna wzrosła do 160km/h Największą zmianą jest zainstalowanie dodatkowego silnika spalinowego, który o dziwo
będzie w stanie zapewnić lokomotywie wystarczającą ilość mocy aby pracować ze składami o masie 2000t przez 8-10 godzin. Silnik będzie w stanie zapewnić moc 180kW, maksymalną siłę pociągową w wysokości 300kN oraz oraz prędkość maksymalną 50km/h

Pierwsze zamówienie w liczbie 5 sztuk złożył railpool w któregoch barwach została zaprezentowana lokomotywa.
Lokomotywa zaprezentowana na targach w Monachium jest niekompletna, do końca roku ma zostać ona ukończona. W 2012 roku ma przechodzić procesy związane z homologacją, a w 2013 pierwszy egzemplarz ma trafić do odbiorcy. Pierwszym operatorem lokomotyw (3 sztuki) będzie szwajcarski BLS Cargo, w przypadku którego umowa z Railpool została podpisana.

Różne artykuły/fora na temat owej lokomotywy.
Po angielsku:
http://www.railcolor.net/index.php?nav=1408878&lang=1
http://www.bombardier.com/en/transporta ... 0d80173a1d

Po niemiecku:
http://www.drehscheibe-foren.de/foren/r ... ?4,5375800
http://www.eisenbahn-kurier.de/startsei ... generation
Volenti non fit iniuria
  Odpowiedz
#9
Kika zdań na temat tej lokomotywy.

http://inforail.pl/text.php?from=main&id=40195
  Odpowiedz
#10
Dobry pomysł z lokomotywą elektryczno-spalinową.
Ale racje ma mikrobart. SM42 i SM48 mamy za dużo.
U mnie w mieście stoi kilka SM42 i jeden SM48. Ruszają się tylko jak na towarowej stacji coś się dzieje(przyjedzie Gagarin z węglarkami), a SM42-001 i SM30-002, LS 60067 niszczeją Sad Co zrobić ze stonkami, przez nie nie będzie jak ustawić lokomotyw nowych.
http://www.vagonweb.cz/razeni/index.php?rok=2014 Zestawienia składów, m. in. w Polsce. Potwierdzam zgodność z rzeczywistością
  Odpowiedz
#11
Jak to co zrobić ze starymi lokomotywami?
Kupując nowe stare się potnie, zamiast stać bezczynnie przyniosą zysk.
Volenti non fit iniuria
  Odpowiedz
#12
TOMEKKOT
Sprzedanie da chyba więcej zysku. Do takiego Maroka.
http://www.vagonweb.cz/razeni/index.php?rok=2014 Zestawienia składów, m. in. w Polsce. Potwierdzam zgodność z rzeczywistością
  Odpowiedz
#13
Naprawdę nie pisz głupot, koleje Marokańskie mają lepszy sprzęt niż ten w Polsce.

http://inforail.pl/text.php?id=13806
  Odpowiedz
#14
Na tegorocznych targach Innotrans w Berlinie pojawi się druga lokomotywa z tej serii.
[Obrazek: bomb_187002_54.jpg]
Volenti non fit iniuria
  Odpowiedz
#15
Nowy Traxx może być sterowany drogą radiową.
[Obrazek: bomb_34936_04.jpg]
Volenti non fit iniuria
  Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  BR285 Bombardier Traxx od środka mirmur2 0 231 10.07.2019, 13:42
Ostatni post: mirmur2
  TRAXX-y Akiem w Polsce pitagoras23 22 5 859 24.06.2016, 15:40
Ostatni post: pasqudek
  Szacunkowe zużycie energii elektrycznej dla Traxx MS 140 spikie 10 1 699 13.04.2016, 11:24
Ostatni post: przewoz
  Nowa dostawa TRAXX-ów do Polski TOMEKKOT 104 22 018 18.05.2014, 11:23
Ostatni post: jarząbek019
  TRAXX/EU44 i SHP/CA maszynista 23 4 344 02.04.2013, 20:06
Ostatni post: przewoz

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości