Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Oznaczenia taboru trakcyjnego - wykaz
#1
Jak pewnie niektórzy z Was wiedzą, staram się usystematyzować oznaczenia nadawane lokomotywom i zespołom trakcyjnym.

http://mariusz.1990.fm.interia.pl/oznaczenia.xls

Pod powyższym adresem znajduje się lista oznaczeń, zarówno tych nadanych według normy BN-69/3500-07 (czyli EU07, EN57 itd.) jak i wg normy ZN-02/PKP-3500-16 (201E, 303D itd.) oraz ich wzajemne powiązania, które czasem bywają dosyć zawiłe. Lista dotyczy również projektów niezrealizowanych, dla których zarezerwowano oznaczenia (np. ET24).

To chyba jedyne takie zestawienie.

Staram się na bieżąco to aktualizować. Jeśli ktoś ma jakieś pytania, opinie, sugestie o tym, to oczywiście zapraszam.
Odpowiedz

#2
Nie wiedziałem o tym zestawieniu, świetna robota, dobrze, że dałeś o nim znać na forum, na pewno wielu z nas - a tym ja, się z nim zapozna. Link do tematu podałem na naszym fanpage na Facebooku.

Z ciekawości: skąd czerpiesz informacje na temat wycofanych projektów, przebudowy konkretnych modeli? Nie wszystko można chyba znaleźć w internecie.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

#3
Dwie sugestie:
- przy w±skotorowych warto dopisaæ jakie dok³adnie szeroko¶ci toru
- wyra¿enie "model modelarski" brzmi co najmniej dziwnie Wink
Odpowiedz

#4
Większość z internetu. W archiwum pl.misc.kolej są konkretne artykuły na ten temat, tylko trzeba trochę pogrzebać. W małym stopniu dane o tych projektach pochodzą od osób prywatnych, które interesują się podobną tematyką i/lub mają dostęp do konkretnych materiałów (albumy z OBRPS Poznań lub materiały konferencyjne). Często są to również dane i rysunki techniczne, czy nawet rysunkowe wizualizacje.

Wiele wniosła strona Bluefisha oraz MD Kolejowa Klatka. Sporo informacji można wywnioskować z Wykaz świadectw dopuszczenia do eksploatacji
Wykaz świadectw dopuszczenia do eksploatacji
, który przy okazji informuje o miejscach stacjonowania rzadkiego taboru na kolejach przemysłowych.

Kwestie przebudowy – umownie tak to nazwałem, nie rozdzielając tego na modernizację, dodanie członu, czy inne zabiegi powodujące zmianę oznaczenia – trzeba po prostu śledzić na bieżąco, bo bardzo szybko się to zmienia. Wiedza o starszych modelach jest łatwo dostępna, trzeba tylko umieć weryfikować źródła jako wiarygodne mniej lub bardziej.
Obleśny Szczur napisał(a):- przy wąskotorowych warto dopisać jakie dokładnie szerokości toru
Tabor wąskotorowy nie jest moją mocną stroną. O ile dobrze wiem, część taboru w przeszłości mogła być nawet kilkukrotnie zmieniana na różne rozstawy. Nie chciałem się w to bawić, bo mogłem podać błędnie, dlatego też wrzuciłem wszystko do jednego worka.
Obleśny Szczur napisał(a):- wyrażenie "model modelarski" brzmi co najmniej dziwnie Wink
Racja, chyba byłem niespełna rozumu późną nocą, kiedy to wprowadzałem.
Odpowiedz

#5
Skąd jest info o numerkach przebudowywanych kibli (EN57)?
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#6
Numerki o które pytasz pochodzą głównie z MD Kolejowa Klatka.
Odpowiedz

#7
Brak typu fabrycznych przy lokomotywach Lyd2 i Lxd2.

SA136 mamy 12.

http://www.smkznin.pl/PESA_SZT.html
PL-PKPIC | Zapraszam - *Baza Wagonów Kolejowych*
Odpowiedz

#8
Lutek napisał(a):Brak typu fabrycznych przy lokomotywach Lyd2 i Lxd2.
Oznaczenia fabryczne podaję tylko dla lokomotyw polskiej produkcji.
Odpowiedz

#9
Aha, chyba że.
PL-PKPIC | Zapraszam - *Baza Wagonów Kolejowych*
Odpowiedz

#10
Mariusz W. Proponuję dawać oznaczenia fabryczne także zagraniczne, będzie więcej danych. Przygotowuj też te ''unijne''.
http://www.vagonweb.cz/razeni/index.php?rok=2014 Zestawienia składów, m. in. w Polsce. Potwierdzam zgodność z rzeczywistością
Odpowiedz

#11
Zagraniczne oznaczenia nigdy mnie nie pociągały, głównie ze względu na brak usystematyzowania. Co kraj to obyczaj.
Odpowiedz

#12
Wczoraj zauważyłem jednego ET22 bez napisu ET22. Był jedynie ten długi numer...
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
Odpowiedz

#13
DamianT, nie miał wcale napisu ET22? Ani na czołach, ani na bokach lokomotywy?
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

#14
Nie miał. Tylko ten nowy numer. Był w niebieskich barwach PKP Cargo. Wyglądał na tyle co po rewizji.
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
Odpowiedz

#15
Co najmniej dziwne - zapewniano przecież, że oznaczenia PKP nie znikną, jedynie zmienią miejsce na mniej wyeksponowane.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Oznaczenia poziomów utrzymania taboru kolejowego? qwe878 2 5 040 28.11.2014, 19:33
Ostatni post: qwe878
  Oznaczenia taboru trakcyjnego i ich normy DamianT 30 12 741 27.10.2014, 12:07
Ostatni post: rustsaltz
  Oznaczenia rodzaju napraw taboru przem710 2 3 676 02.10.2011, 11:18
Ostatni post: mikrobart
  Ile docelowo miały liczyć serie taboru trakcyjnego Mariusz W. 1 3 168 20.09.2011, 08:38
Ostatni post: przem710
  Struktura sieci komputerowej pojazdu trakcyjnego? dannn23 3 4 047 25.11.2010, 22:09
Ostatni post: Obleśny Szczur

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.