08.02.2019, 14:27
Witaj uvimpaler.
Parowóz stylistycznie przypomina radzieckie parowozy konstruowane w latach 1930-ych.
Z całą pewnością w Rosji ani ZSRR nie stosowano na duża skalę lokomotyw systemu Malleta (czyli część osi napędnych pracuje w głównej ostoi parowozu, a część w przeogromnym wózku obrotowym - tak jak np. w węgierskich 601, czy w serii 4000 Union Pacific zwanej Big Boy - o węgierskich Malletach w Czechosłowacji napisałem kiedyś na www.parowozy.net), jak ten na podlinkowanych przez Ciebie zdjęciach. Kojarzę jedynie jakieś prototypy chyba z lat 1940-ych, są o nich wzmianki w książce Rakowa.
Przegubowe parowozy serii F pracowały na linii prowadzącej przez Góry Lichskie (obecnie w Gruzji, łączy Tbilisi i całą Gruzję Wschodnią z portem czarnomorskim Poti , kurortem Batumi...), ale złomowano je ok. 1933 r. po elektryfikacji odcinka Chaszuri - Zestafoni (za cara: Michajłowo - Kwiriły), ale to były niewielkie XIX-wieczne loki systemu Fairliego.
Wracając do Twojego pytania: Nie mam dobrego oka do szczegółó parowozych, więc nie wiem, czy te zdjęcia to bajka, czy też fajktyzne zdjęcia radzieckich proototypów.
Może Kolega MichałŁ poratuje?
Parowóz stylistycznie przypomina radzieckie parowozy konstruowane w latach 1930-ych.
Z całą pewnością w Rosji ani ZSRR nie stosowano na duża skalę lokomotyw systemu Malleta (czyli część osi napędnych pracuje w głównej ostoi parowozu, a część w przeogromnym wózku obrotowym - tak jak np. w węgierskich 601, czy w serii 4000 Union Pacific zwanej Big Boy - o węgierskich Malletach w Czechosłowacji napisałem kiedyś na www.parowozy.net), jak ten na podlinkowanych przez Ciebie zdjęciach. Kojarzę jedynie jakieś prototypy chyba z lat 1940-ych, są o nich wzmianki w książce Rakowa.
Przegubowe parowozy serii F pracowały na linii prowadzącej przez Góry Lichskie (obecnie w Gruzji, łączy Tbilisi i całą Gruzję Wschodnią z portem czarnomorskim Poti , kurortem Batumi...), ale złomowano je ok. 1933 r. po elektryfikacji odcinka Chaszuri - Zestafoni (za cara: Michajłowo - Kwiriły), ale to były niewielkie XIX-wieczne loki systemu Fairliego.
Wracając do Twojego pytania: Nie mam dobrego oka do szczegółó parowozych, więc nie wiem, czy te zdjęcia to bajka, czy też fajktyzne zdjęcia radzieckich proototypów.
Może Kolega MichałŁ poratuje?
Romek_L