Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ile łącznie potrzeba pieniędzy,żeby zostać maszynistą?
#1
Cześć.

Pytanie może troszkę dziwne,ale już wyjaśniam.

Chodzi mi o łączny koszt tych wszystkich "procedur" do pracy jako maszynista.

- Licencję chcę zrobić na swój koszt ( w moim regionie to koszt 5300 zł + około 900 zł na dojazdy)

Czy poza licencją są jeszcze jakieś koszty z którymi muszę się liczyć? Pytam,ponieważ właśnie zacząłem pracę nie związaną z koleją i chciałbym wiedzieć ile potrzebuję pieniędzy na swoje wyszkolenie.

Martwią mnie np warsztaty na kolei - ja chciałbym do PKP IC,a z tego co słyszałem,u nich te warsztaty odbywają się we Wrocławiu,czyli spory kawałek drogi ode mnie.A nie muszę chyba mówić,jak ogromny jest to koszt - coś wynająć na te 2 miesiące i przeżyć.Więc jeszcze takie małe pytanko - kiedy spółka kolejowa zaczyna płacić? I czy jest to przynajmniej minimalne wynagrodzenie,czy jakieś groszowe "uczniowskie stypendium" ?

Nie idę na maszynistę dla kasy,ale trochę się boję że te koszty wyszkolenia są znacznie większe,niż mi się wydaje.

Pozdrawiam.
Odpowiedz

#2
Nie napalaj się na PKP IC tylko idź tam gdzie Cię najszybciej wezmą. Poza tym najpierw zalicz badania, jak się okaże że masz za słaby wzrok to do kosztów dolicz sobie laserową korekcje wzroku. Poza wzrokiem dochodzi cała masa innych rzeczy na których możesz się wyłożyć na badaniach. Jak masz taki ośrodek na miejscu to odpadają Ci koszty dojazdow i zakwaterowania. Co do warsztatu to zależy gdzie jakiejs firmy trafisz, ale z tego co się dowiedziałem na forum to IC zapewnia zakwaterowanie.

W optymistycznej wersji w twoim przypadku to około 6500 zł.

Na warsztacie u większości przewoźników dostajesz coś koło płacy minimalnej.
Odpowiedz

#3
Nie napalam się na IC.Po prostu rozmawiałem z wieloma ludźmi z IC i każdy z nich zgodnie mówi,że przyjmują bez problemu kandydatów,bo więcej osób od nich odchodzi niż przychodzi,bo płacą jedne z najmniejszych pensji w zawodzie maszynisty.Między innymi dlatego chce iść do IC.

Mam jeszcze jedno pytanie,jakbyś był uprzejmy odpowiedzieć kolego: Jestem dopiero co po szkole zawodowej.Zdobyłem uprawnienia elektryka - kwalifikacje E.07 i E.08.Mówi się że papier elektryka to na kolei plus.A uprawnienia pozyskane przez szkołę zawodową ? (Różni się to tym,że w technikum mają 3 kwalifikacje,a nie 2).W razie rekrutacji wspominać że mam uprawnienia elektryka po ZSZ,czy raczej to bezwartościowy papier?

A obecnie oczywiście robię liceum w trybie zaocznym, żeby mieć to preferowane przez spółki kolejowe średnie wykształcenie.A dziennie pracuję.
Odpowiedz

#4
(03.10.2017, 23:41)Mechanik_EP07 napisał(a): Nie napalam się na IC.Po prostu rozmawiałem z wieloma ludźmi z IC i każdy z nich zgodnie mówi,że przyjmują bez problemu kandydatów,bo więcej osób od nich odchodzi niż przychodzi,bo płacą jedne z najmniejszych pensji w zawodzie maszynisty.Między innymi dlatego chce iść do IC.

Mam jeszcze jedno pytanie,jakbyś był uprzejmy odpowiedzieć kolego: Jestem dopiero co po szkole zawodowej.Zdobyłem uprawnienia elektryka - kwalifikacje E.07 i E.08.Mówi się że papier elektryka to na kolei plus.A uprawnienia pozyskane przez szkołę zawodową ? (Różni się to tym,że w technikum mają 3 kwalifikacje,a nie 2).W razie rekrutacji wspominać że mam uprawnienia elektryka po ZSZ,czy raczej to bezwartościowy papier?

A obecnie oczywiście robię liceum w trybie zaocznym, żeby mieć to preferowane przez spółki kolejowe średnie wykształcenie.A dziennie pracuję.

Te twoje wszystkie uprawnienia będą mieć głęboko w d...znajdź przewoźnika który przyjmuje, przejdź badania i dopiero wtedy możesz mówić o konkretach..kasą się nie przejmuj , wpierw się dostań a potem zobaczysz jak będziesz dziadował podczas szkolenia 2 lata za najniższą krajową...jak zdobędziesz uprawnienia będzie lepiej ale nie licz że chwycisz Pana Boga za nogi..wypłata 3 tyś na początku to maks na co możesz liczyć za taką odpowiedzialną pracę...no chyba że należysz do pasjonatów..tacy to i za darmo by jeździli
"Im dłużej żyjemy,tym życie więcej nam odbiera,niż daje"
Odpowiedz

#5
Mechanik Ep07 do kosztów licencji dolicz sobie jeszcze badania w KPM za jakieś 700-800zł. A co do reszty to tak jak napisali koledzy jak zatrudnisz sie w jakieś spółce na szkolenie to normalnie od razu dostajesz etat, umowe o prace i wynagrodzenie zazwyczaj minimalne krajowe. Jeśli bedzie do spółka państwowa albo jakaś większa prywatna to możesz liczyć na dodatki np praca nocna, uciążliwe, dojazdy do pracy, katarzynka, zyski itp, jeśli przy okazji zrobią Ci dodatkowe uprawnienia to też możesz liczyć na jakąś stówke więcej. Czyli na początek na ręke dostaniesz 1700-2100.
Odpowiedz

#6
"Te twoje wszystkie uprawnienia będą mieć głęboko w d..."

Plus za kulturę wypowiedzi Wink

"..wypłata 3 tyś na początku to maks na co możesz liczyć za taką odpowiedzialną pracę...no chyba że należysz do pasjonatów..tacy to i za darmo by jeździli"

Owszem,należę do pasjonatów,ale za darmo bym nie jeździł.Temat wypłat poruszam tylko dlatego,że chcę iść,jak najszybciej się szkolić na mecha i nie zostać w środku szkolenia z ręką w nocniku,bo moje prywatne środki mi się skończyły.

Na nic powyżej 1459zł (najniższa,netto) nie liczę i nie liczyłem na początek.Bo nikt kokosów na początek nie daje.


Dzięki za odp.

"Mechanik Ep07 do kosztów licencji dolicz sobie jeszcze badania w KPM za jakieś 700-800zł."

Można powiedzieć,że doliczyłem.

Bo i tak liczę rezerwę finansową +/- 5 tysięcy zł,tak na wszelki wypadek.Dzięki za odp ! Smile
Odpowiedz

#7
Chęć pójścia do IC to jedna kwestia, a żeby się realnie dostać to druga. Ja mam licencję, robiłem też już serię badań lekarskich i wszystko mam ze zdrowiem ok, od 1,5 roku próbuję się dostać do IC i mają mnie za przeproszeniem w dupie. Oprócz wysyłania aplikacji drogą mailową jeżdżę oczywiście co jakiś czas na Olszynkę i składam papiery osobiście na najwyższym piętrze biurowca czyli u Dyrektora lub zastępcy. To że biorą to nie słuchaj bo to bajki. Biorą ale chyba po znajomościach. Szczerze to nie rozumiem naprawdę polityki przyjmowania ludzi w tej spółce.
Odpowiedz

#8
Od kiedy masz licencję? Poza tym może jest coś nie tak z papierami jakie składasz. Do IC dostaje się cała masa ludzi bez koneksji.
Odpowiedz

#9
(04.10.2017, 15:10)14D40-1 napisał(a): Chęć pójścia do IC to jedna kwestia, a żeby się realnie dostać to druga. Ja mam licencję, robiłem też już serię badań lekarskich i wszystko mam ze zdrowiem ok, od 1,5 roku próbuję się dostać do IC i mają mnie za przeproszeniem w dupie. Oprócz wysyłania aplikacji drogą mailową jeżdżę oczywiście co jakiś czas na Olszynkę i składam papiery osobiście na najwyższym piętrze biurowca czyli u Dyrektora lub zastępcy. To że biorą to nie słuchaj bo to bajki. Biorą ale chyba po znajomościach. Szczerze to nie rozumiem naprawdę polityki przyjmowania ludzi w tej spółce.


Do niedawna na stronie IC były oferty na mecha ze wszystkich regionów w PL,więc ciekawe,że od 1,5 roku nie możesz się dostać.

Bardzo ciekawe ..
Odpowiedz

#10
(04.10.2017, 15:59)Konrad1961 napisał(a): Od kiedy masz licencję? Poza tym może jest coś nie tak z papierami jakie składasz. Do IC dostaje się cała masa ludzi bez koneksji.
Od maja 2016 roku. A co może być nie tak z papierami? Przecież nie napisałem tam że jestem 39 rocznik... więc nie wiem co może być nie tak. Co do tego że dostaje się cała masa to bym nie powiedział.

(04.10.2017, 17:20)Mechanik_EP07 napisał(a): Do niedawna na stronie IC były oferty na mecha ze wszystkich regionów w PL,więc ciekawe,że od 1,5 roku nie możesz się dostać.

Bardzo ciekawe ..
Kolego Mechanik_EP07, to były oferty na mechaników z papierami, źle interpretujesz ogłoszenia. Człowiek do szkolenia na świadectwo to jedno, a IC chce ludzi już z uprawnieniami. Wszystkie ogłoszenia widziałem. Poza tym były też ogłoszenia do szkolenia ale na kurs na licencję, nie na świadectwo. Ja licencję już posiadam. Z tego co wiem to na szkolenia na licencję biorą przez urzędy pracy, ale co mi po kursie na licencję, przecież nie będę robił jej drugi raz. Ogłoszeń typowo do szkolenia na świadectwo w IC nie było.
Odpowiedz

#11
Kolegę z forum co też zrobił licencję we własnym zakresie przypieli do grupy z wiosennego naboru na licencję w IC i za chwilę zaczyna tam świadectwo. Więc można się dostać. Moim zdaniem niepotrzebnie napalasz się na jedną firmę. W tym samym czasie kiedy Ty szturmowaleś zakład centralny IC to ludzi na świadectwo szukali w KD i PMT oraz paru innych firmach.
Odpowiedz

#12
Ale kolego zakład centralny mam najbliżej miejsca zamieszkania, podjęcie pracy na kolei na Dolnym Śląsku wiązało by się z przeprowadzką. W ostateczności tak będzie bo innego wyjścia nie widzę.

PS: w których to jeszcze paru firmach niby szkolili na świadectwo? Bo dziwne że obdzwoniłem wszystkie praktycznie spółki i wszędzie odpowiedź typu że oni nie szkolą, że szukają z papierami itp
Odpowiedz

#13
Kolprem, PKP Cargo Service, Koleje Wielkopolskie czy Przewozy Regionalne. To te mi znane. Wiem że plany na szkolenie miał też Ecco Rail ale nie wiem jak to tam aktualnie wygląda. Lotos też szkoli bo na licencji dziennej razem z IC byli właśnie ludzie z Lotosu. Nie mów wiec że żadna firma nie szkoli oprócz IC.
Odpowiedz

#14
Jeżeli chodzi o IC to zapewniają nocleg i śniadanie na warsztacie we Wrocławiu. Świadectwo zaczyna się 16 października. Niby następne koło grudnia, więc składaj papiery i pytaj.
Odpowiedz

#15
Ok dzięki za info. A ma ktoś namiary telefoniczne do poszczególnych zakładów spółki? Na stronie IC nie mogę nic znaleźć, jest tylko kontakt do biura zarządu.
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Jak zostać rewidentem duzy_777 2 1 851 02.06.2021, 14:47
Ostatni post: pawel199
  jak zostać maszynistą Jurek 1 1 531 26.05.2021, 17:21
Ostatni post: CounterSpace838
  Jak zostać maszynistą w PKP Cargo ET22FAN 5 4 539 06.03.2021, 14:47
Ostatni post: CounterSpace838
  Jak zostać ustawiaczem / manewrowym? Feuer 0 1 842 08.08.2020, 22:30
Ostatni post: Feuer
Lightbulb Jak nie zostać manewrowym. Syn_derektora 14 5 302 24.06.2020, 14:30
Ostatni post: duzy_777

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.