• 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Modernizacja EU07 dla PKP IC
#1
No dobrze zatem informacja z FB

Cytat:PKP InterCity ogłosiły dziś kilka przetargów na modernizację wagonów i lokomotyw. Wśród nich znajduje się podzielony na dwie części przetarg na "Wykonanie napraw okresowych na 5 - tym poziomie utrzymania wraz z modernizacją 7 lokomotyw elektrycznych serii EU/EP07". Co bardzo ciekawe modernizacja ta NIE zakłada gruntownej modernizacji tych lokomotyw (w stylu EU07A) i dostosowania ich do prędkości 160 km/h lecz... de facto przeróbkę maszyn na serię EP08!

"Zmiana przekładni głównej na typ 102E (z lok
serii EP08 – przełożenie 77:24). Przystosowanie
do prędkości 140 km/h" (Zał. nr.5 do SIWZ)
Również ogólny SIWZ zdaje się potwierdzać to założenie modernizacji : "zmianę przekładni głównej celem podwyższenia prędkości do 140 km/h na okres 60 miesięcy
lub 600 tys. km" (IV "Opis Przedmiotu Zamówienia", Pkt. 8.3)

Link do dokumentacji:
http://intercity.pl/pl/site/o-nas/przet ... motyw.html
  Odpowiedz
#2
Czyli co? Nowe ósemki?
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
  Odpowiedz
#3
Na to wygląda.
  Odpowiedz
#4
A jeszcze niedawno czytało się o wycofywaniu tej serii.
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
  Odpowiedz
#5
To fakt, uwierz że przecierałem oczy ze zdumienia gdy dowiedziałem się o ich trzeciej NG. Co do tego projektu, tu minimalnym kosztem chce się uzyskać jak najwięcej. Mam nadzieję że nikt nie będzie bawił się w jakieś eksperymenty i postawi na rozwiązania znane z serii EP08. Mnie osobiście projekt ten nieco rozczarowuje, w dobie kiedy modernizuje się wagony i trasy pod 160 km/h prędkość 140 km/h jest co najmniej rozczarowująca. Tym bardziej że mamy dość udaną modernizację EU07A, a lokomotyw o prędkości 160 km/h brakuje najbardziej. Tym samym 140 km/h nie jest żadnym krokiem w przód, a jedynie doraźnym łataniem dziur, i nieco archaicznym już tworem Wink
  Odpowiedz
#6
Alternatywą było pozostawienie ich Vmax 125km/h płacąc niemal takie same pieniądze...
Moim zdaniem to dobre rozwiązanie. PKP IC wyda niewiele wiecej, bo na NG lokomotywe trzeba i tak wywrócić do góry nogami, ale przy okazji zwiększy się ich wszechstronność (jak np. zabraknie któregoś dnia dziewiątki, to dzięki większej prędkości opóźnienie na ekspressie będzie mniejsze itp.).
  Odpowiedz
#7
Oczywiście że tak, lecz nie można mówić o jakiejś innowacji, a tak jak pisałem "a jedynie doraźnym łataniem dziur".
  Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  EU07 – trochę historii i współczesność mirmur2 1 394 05.12.2019, 20:06
Ostatni post: zeus04
  Klimatyzacja do EU07 - koszty MegaTVHD 0 550 27.01.2019, 14:40
Ostatni post: MegaTVHD
  Modernizacja 20 lokomotyw EP/EU07 wołodyjowskiIC 0 889 15.02.2017, 10:11
Ostatni post: wołodyjowskiIC
  EU07 w Czechach przem710 2 1 509 25.01.2016, 20:28
Ostatni post: pitagoras23
  Naprawy rewizyjne EU07 i EP07 przem710 404 63 408 18.10.2015, 11:38
Ostatni post: JarekMK

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości