Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei
Modernizacja EU07 dla PKP IC - Wersja do druku

+- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl)
+-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html)
+--- Dział: TABOR KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-8.html)
+---- Dział: LOKOMOTYWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-87.html)
+---- Wątek: Modernizacja EU07 dla PKP IC (/thread-5316.html)



Modernizacja EU07 dla PKP IC - przem710 - 05.01.2016

No dobrze zatem informacja z FB

Cytat:PKP InterCity ogłosiły dziś kilka przetargów na modernizację wagonów i lokomotyw. Wśród nich znajduje się podzielony na dwie części przetarg na "Wykonanie napraw okresowych na 5 - tym poziomie utrzymania wraz z modernizacją 7 lokomotyw elektrycznych serii EU/EP07". Co bardzo ciekawe modernizacja ta NIE zakłada gruntownej modernizacji tych lokomotyw (w stylu EU07A) i dostosowania ich do prędkości 160 km/h lecz... de facto przeróbkę maszyn na serię EP08!

"Zmiana przekładni głównej na typ 102E (z lok
serii EP08 – przełożenie 77:24). Przystosowanie
do prędkości 140 km/h" (Zał. nr.5 do SIWZ)
Również ogólny SIWZ zdaje się potwierdzać to założenie modernizacji : "zmianę przekładni głównej celem podwyższenia prędkości do 140 km/h na okres 60 miesięcy
lub 600 tys. km" (IV "Opis Przedmiotu Zamówienia", Pkt. 8.3)

Link do dokumentacji:
http://intercity.pl/pl/site/o-nas/przet ... motyw.html


- DamianT - 07.01.2016

Czyli co? Nowe ósemki?


- przem710 - 07.01.2016

Na to wygląda.


- DamianT - 08.01.2016

A jeszcze niedawno czytało się o wycofywaniu tej serii.


- przem710 - 09.01.2016

To fakt, uwierz że przecierałem oczy ze zdumienia gdy dowiedziałem się o ich trzeciej NG. Co do tego projektu, tu minimalnym kosztem chce się uzyskać jak najwięcej. Mam nadzieję że nikt nie będzie bawił się w jakieś eksperymenty i postawi na rozwiązania znane z serii EP08. Mnie osobiście projekt ten nieco rozczarowuje, w dobie kiedy modernizuje się wagony i trasy pod 160 km/h prędkość 140 km/h jest co najmniej rozczarowująca. Tym bardziej że mamy dość udaną modernizację EU07A, a lokomotyw o prędkości 160 km/h brakuje najbardziej. Tym samym 140 km/h nie jest żadnym krokiem w przód, a jedynie doraźnym łataniem dziur, i nieco archaicznym już tworem Wink


- Dudzio - 11.01.2016

Alternatywą było pozostawienie ich Vmax 125km/h płacąc niemal takie same pieniądze...
Moim zdaniem to dobre rozwiązanie. PKP IC wyda niewiele wiecej, bo na NG lokomotywe trzeba i tak wywrócić do góry nogami, ale przy okazji zwiększy się ich wszechstronność (jak np. zabraknie któregoś dnia dziewiątki, to dzięki większej prędkości opóźnienie na ekspressie będzie mniejsze itp.).


- przem710 - 11.01.2016

Oczywiście że tak, lecz nie można mówić o jakiejś innowacji, a tak jak pisałem "a jedynie doraźnym łataniem dziur".