• 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wiskol kupuje ST43 od PKP Cargo
#16
Skąd się wzięło te myślenie o gagarach? Może ze względu na archaiczne prowadzenie zestawów kołowych, niezapewniające podatności poprzecznej.
Ale czy to prawda - nie wiem :->
  Odpowiedz
#17
To masz złe informacje. Gagarin ma przesuwne zewnętrze zestawy w wózkach. Tamara mająca praktycznie takie same wózki przechodzi przez łuki lepiej niż SM42.
  Odpowiedz
#18
No ale jednak nie raz się przekonałem jak te wózki potrafią "szlifować" choćby igilicę Sad
  Odpowiedz
#19
To Ty chyba nigdy nie wjechałeś ET22 na krzywo Big Grin. Każdy wózek szlifuje łuki. Takie są prawa fizyki i Zarządca nasz najukochańszy bierze ciężkie pieniądze za to, by szyny na łukach wymieniać systematycznie.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
  Odpowiedz
#20
MichałŁ mam książkę o ST44. Tam nie wspominają nic o przesuwnych zestawach. Może jednak masz rację, nie mówię, że nie.

Jednak wiem, że Byki i Gagary (Tamary) mają niekorzystne oddziaływanie na tor.

Ciekawostką jest taki Class 66, ma wózki tzw. radialne. Tam zestawy mogą się delikatnie obracać względem siebie, dzięki czemu lokomotywa ta bardzo dobrze wpisuje się w łuki.

Najbardziej na szlifowanie narażone są rozjazdy, gdyż mają zazwyczaj małe promienie łuków.

Rust do do zarządcy masz rację. Za te ich stawki dostępu to szyny powinny być co 1o lat wymieniane Big Grin Big Grin
  Odpowiedz
#21
Na ST44 środkowe zestawy II i V są przesuwne poprzecznie o jak dobrze pamiętam o ok. 35 mm. Z tym że środkowe zestawy z tego powodu mają pełny profil 28UIC. Na ET22 podcina się środkowe zestawy. Pozostałe skrajne mają luzy maźnicze w zakresie kilku milimetrów ale to każda tekie ma, nawet SM42.
Im większy rozstaw osi skranjych wózka tym większe siły oddziaływują na szyny.
  Odpowiedz
#22
Na Gagarze, Tamarze przesuwne są zewnętrze zestawy w wózkach. Nie wiem Jaszczur skąd masz te informacje ale raczej od kogoś kto gagara widział tylko z perspektywy peronu i też powtarza stereotypy o niszczeniu toru. Proponuję przyjść na warsztat rozebrać i złożyć parę wózków, wtedy wszystko się wyjaśni.

Cytat:MichałŁ mam książkę o ST44. Tam nie wspominają nic o przesuwnych zestawach. Może jednak masz rację, nie mówię, że nie.

Jednak wiem, że Byki i Gagary (Tamary) mają niekorzystne oddziaływanie na tor.

Ciekawostką jest taki Class 66, ma wózki tzw. radialne. Tam zestawy mogą się delikatnie obracać względem siebie, dzięki czemu lokomotywa ta bardzo dobrze wpisuje się w łuki.
W książce o gagarze jest napisane o przesuwności osi trzeba się lepiej wczytać. Ale zaraz też to pokaże.
Co do wózków z class66 one nie tylko potrafią się obracać względem siebie (to potrafią wózki w każdej lokomotywie) one mogą ustawiać się także po promieniu łuku tak jak oś toczna w półwózku na parowozie. Ale nie tylko class to potrafi np br232 też tak ma.

Teraz wracając do ruskiego widłowego wózka gagara czy to tamary
http://www.autosoft.ru/online/acat/data/bz/tem2/32.gif
Widzimy że pokrywa maźnicy środkowej osi jest płaska a na zewnętrznych są takie noski.
A po co te noski ? No właśnie dlatego że to są osie przesuwne a pod nimi są sprężyny trzymające oś w środkowym położeniu
http://www.myswitcher.ru/tem1_2/images/tem1_203.jpg
Tu właśnie widać tą sprężynę. A ponad to widać że wewnętrzna bieżnia łożysk jest szersza niż wałeczki łożyska, właśnie o tą różnicę szerokości oś może przesuwać się w łożysku.

I na tym chciałbym zakończyć tą odbiegającą od tematu głównego dyskusję ale nie jest mi dobrze z tym jak to ludzie co gdzieś tam coś tam usłyszeli i potem tworzą taki obraz ze po przejechaniu tamary trzeba tor podbijać. Nie twierdze że to idealne konstrukcje nie działające na tor ( wiadomo masa i siły robią swoje) ale są maszyny ( tak jak tu i rustsaltz napisał) dużo mocniej niszczące tor a jednak o tym się nie mówi.
  Odpowiedz
#23
MichałŁ, masz zadanie, idź na warsztat, rozbierz wszystkie zestawy kołowe od Gagara lub Tamary wróć na forum i napisz jeszcze raz.
Wiesz że biją w jakimś kościele ale nie wiesz którym albo nie zrozumiałeś o czym napisałem. II i V przesuwa się poprzecznie, pozostałe w granicach luzów maźniczych, tyle w temacie.
Chyba że chcesz dyskutować z DTR i DSU.

Z ciekawości, z jakiej literatury korzystałeś ? Podaj autora i nr strony.
  Odpowiedz
#24
Suma wszystkich przesuwów poosiowych skrajnych zestawów kołowych w ramie wózka nie może przekraczać 3+1mm, środkowego zaś zestawu 28+1mm. Dzięki tak dużym przesuwom wszystkie zestawy mają jednakowy zarys obręczy. Nie stosuje się podcinania obrzeży w obręczach na środkowych zestawach kołowych wózków.

Lokomotywy spalinowe serii ST44
Emilian Domański, Zdzisław Ożóg
WKiŁ 1984


Z tekstu wynika, że przesuwny jest środkowy zestaw.


Sprężyny służą do amortyzacji uderzeń skrajnych zestawów.
  Odpowiedz
#25
Otóż właśnie to ! Jakby "pływały" skrajne zestawy to nawet nie chcę wsiadać na taką lokomotywę.
  Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Gdzie można spotkać ST43 (ST43-R/060DA) tzw. Rumuna? 123p456 5 447 11.01.2020, 20:29
Ostatni post: sopelsky
  Czy zna ktoś miejsce postoju ST43-218? 123p456 4 794 24.11.2019, 15:18
Ostatni post: 123p456
  Ostatnie ST43 przem710 82 21 336 22.02.2018, 09:08
Ostatni post: codizwierzak
  Malejąca liczba ST43 i SU46 w Dolnośląskim Zakładzie Cargo we Wrocławiu Jakubix96 1 1 223 15.10.2017, 01:34
Ostatni post: Jakubix96
  Silnik ST43 plmnb 1 1 756 29.03.2015, 12:38
Ostatni post: rustsaltz

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości