• 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
PKP Intercity zdejmie reklamy z szyb
#1
Zgodnie z uwagami naszych podróżnych będziemy sukcesywnie zdejmować reklamy z szyb – poinformował "Rynek Kolejowy" przewoźnik PKP Intercity. Przyznaje, że zdjęcie reklam ma podnieść komfort podróży.
http://www.rynek-kolejowy.pl/58735/pkp_ ... z_szyb.htm
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.kolejgniezno.cba.pl">www.kolejgniezno.cba.pl</a><!-- w -->
  Odpowiedz
#2
Wreszcie!
Pieniądze z reklam swoją drogą, ale nie kosztem tak dużego pogorszenia komfortu jazdy. Kilka minut patrzenia przez to badziewie powoduje ból oczu, co wie każdy, kto jechał choć raz autobusem lub tramwajem oblepionym taką reklamą, a kilka godzin? Taka folia zmniejsza też przepuszczanie światła, a ciekaw jestem, czy w tych wagonach można było włączyć światło wcześniej niż w wagonach nieobklejonych. Pewnie nie.
Gdyby jeszcze były one puszczane np. tylko na połączenia nocne, to jeszcze byłoby znośnie. Ale widziałem je już kursujące w składach pociągów dziennych i osobiście wkurzyłbym się, gdybym dostał miejscówkę w takim wagonie.
  Odpowiedz
#3
Gdzieś czytałem dyskusje na temat donosu do UTK w tej sprawie argumentując się przepisami pożarowymi, zachowaniem oklejonych szyb przy próbie jej zbicia w celu ewakuacji podróżnych.
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.kolejgniezno.cba.pl">www.kolejgniezno.cba.pl</a><!-- w -->
  Odpowiedz
#4
ET40 napisał(a):dyby jeszcze były one puszczane np. tylko na połączenia nocne, to jeszcze byłoby znośnie.

Traciłoby to sens reklamy Wink
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
  Odpowiedz
#5
Może T-Debile zorientowały się, że reklama była antyreklamą? Tongue
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
  Odpowiedz
#6
Pokażesz mi wyniki, że twierdzisz, że to była antyreklama?
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
  Odpowiedz
#7
Mnie osobiście do tej sieci zniechęciła. Oczywiście powyższy post był napisany nieco żartem.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
  Odpowiedz
#8
Szczerze mówiąc - nie biorę w tym momencie żadnej strony - mnie też zniechęcało ale prawdopodobnie ze względu na kolor. Tak jak na co dzień nie przeszkadza mi kolor T-Mobile - iście kobiecy, tak na wagonach i lokomotywach tak mnie to odpychało jak graffiti. Zresztą miałem co do tego podobne skojarzenia. Natomiast sama reklama była na pewno zauważana i przypuszczam że trafiała do większej ilości odbiorców na dworcach niż billboardy które już się oklepały. Przypuszczam że relatywnie oklejenie wagonów mogło wyjść taniej niż postawienie billboardów na wszystkich stacjach na których zatrzymują się te wagony / lokomotywy. Co za tym idzie przypuszczam że wyszło taniej / per osoba do której dotarła reklama. Ale to są tylko moje przypuszczenia. Niestety do samych raportów na temat rozpoznawalności raczej dostępu mieć nie będziemy więc pozostajemy w sferze dywagacji.

Pozdrawiam
sm31-131
Pełnia mojej miłości? SM31-007 o imieniu Tosia z komputerem w środku :-)
  Odpowiedz
#9
Przeciwko reklamie samej w sobie nic nie mam, tylko wtedy, gdy nieobklejone pozostają okna.
  Odpowiedz
#10
rustsaltz napisał(a):Mnie osobiście do tej sieci zniechęciła. Oczywiście powyższy post był napisany nieco żartem.

Domyslam się, że żartem Smile

Wiesz, to działa tak, że pasażerowi może przeszkadzać, ale i tak utkwi mu w pamięci kolor. Marketing to potężna broń na kupców Smile

ET40 napisał(a):Przeciwko reklamie samej w sobie nic nie mam, tylko wtedy, gdy nieobklejone pozostają okna.

No właśnie, ale czy tylko wtedy będzie ona na tyle widoczna?
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
  Odpowiedz
#11
A czy to moje zmartwienie? Bez obaw, będzie widoczna - same burty poniżej okien są dostatecznie duże, by umieścić na nich oczojebną reklamę. Dlaczego to nie jest regulowane przepisami? Może niech jeszcze lampy obkleją, żeby było bardziej widoczne?
  Odpowiedz
#12
Nie jest uregulowane bo nikomu na tym nie zależy, a wręcz przeszkadza w robieniu pieniędzy - miasta które mają dużo zabytków nie mogą sobie z tym poradzić a co dopiero przewoźnik kolejowy który zabytków się pozbywa :-D. Reklama to naprawdę potężny biznes - a o tym jak potężny mogłem się przekonać jak w 2012 roku podczas sławetnego euro2012 zasłaniali reklamę banku który w pobliżu strefy kibica był od wielu lat ale UEFA / FIFA sobie tak zażyczyła(bank nie miał wykupionej reklamy na euro2012).
A lampy to fajny pomysł, ja będąc na szlaku będę się zastanawiał dlaczego z oddali widzę wielkie "T", albo jak za dziecięcych lat w zabawie z latarką cień psa albo orła w środku nocy :-D.

Pozdrawiam
sm31-131
  Odpowiedz
#13
ET40 napisał(a):Bez obaw, będzie widoczna - same burty poniżej okien są dostatecznie duże, by umieścić na nich oczojebną reklamę.

Najważniejsza jest wysokość usadowienia danej reklamy. To tak jak w hipermarketach. na wysokości oczu dają to, co najbardziej chcą sprzedać. A w lokalnych sklepach za panią sprzedająca układa się takie rzeczy od lewej strony (z perspektywy klienta), bo u nas czyta się od lewej do prawej. nawet nie wiesz jak bardzo jesteś manipulowany marketingowo Wink To samo tyczy się takich reklam.
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
  Odpowiedz
#14
''– Komenda Główna Państwowej Straży Pożarnej wsparła stanowisko Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego, że stosowanie na powierzchni okien wagonów folii reklamowych może zagrażać bezpieczeństwu podróżnych poprzez utrudnianie zbijania szyb i możliwości zlokalizowania z zewnątrz przez służby ratunkowe ewentualnych osób poszkodowanych w trakcie pożaru lub wypadku – pisze w komunikacie Urząd Transportu Kolejowego.
Otrzymane przez Prezesa UTK stanowisko Państwowej Straży Pożarnej jednoznacznie wskazuje, że zasadne jest, aby folie reklamowe nie były stosowane na szybach pociągów. W ocenie Komendy Głównej PSP prowadzenie ewentualnej akcji ratunkowej w wagonie, którego powierzchnia boczna pokryta jest folią reklamową, może utrudniać otwieranie okien, zbijanie szyb, a poprzez ograniczenie widoczności, również wgląd do wnętrza wagonu.
W toku prowadzonej korespondencji z PKP Intercity Prezes Urzędu Transportu Kolejowego wezwał spółkę do zwrócenia uwagi na kwestie związane z bezpieczeństwem podróżnych, których liczne skargi potwierdzają, że siatki reklamowe na oknach wagonów są uciążliwe w trakcie podróży koleją, mogą utrudniać ewakuację, a w trakcie deszczowej pogody całkowicie uniemożliwiają śledzenie trasy pociągu. Ponadto ustalono, że przewoźnik nie informuje na etapie zakupu biletu o przydzieleniu miejsca w wagonie, w którym z powodu tego typu reklamy, jest obniżony standard podróży mimo pobierania pełnej płatności za bilet.
(...)
30 lipca spółka poinformowała, że na wniosek pasazerów, reklamy T-mobile zostaną zdjęte z okien pociągów.
– Liczne komentarze pasażerów na profilu FB i Twitterze utwierdzały nas w przekonaniu, ze te reklamy były nieakceptowalne dla większości pasażerów. Zarząd PKP IC nie wziął pod uwagę, że Polacy mają już serdecznie dosyć wszechobecnych reklam i stosowanie standardów znanych z tanich sklepów spożywczych czy z bankowości (jak np. zaklejenie warszawskiej Rotundy, za którą bank PKO BP otrzymał nagrodę Miastoszpeciciela), spotka się z dużym sprzeciwem społecznym – powiedział Piotr Manowiecki, członek stowarzyszenia Miasto Moje a w Nim.''

http://www.rynek-kolejowy.pl/58963/utk_ ... oznych.htm
  Odpowiedz
#15
Chciałoby się rzec-nareszcie.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
  Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości