Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
DB Schenker Rail Polska sprzedaje lokomotywy
#1
DB Schenker ostatnio dość intensywnie pozbywa się lokomotyw. DB chce jak najbardziej ujednolicić swoją flotę. Całkiem niedawno służbę w DB zakończyła cześć lokomotyw serii 181 która została przejęta przez STK a obecnie pracuje dla Lotos Kolej. DLA pozyskała LS1000-001 która jest bardzo ciekawym pojazdem. Niestety spora cześć pojazdów z floty DB trafia pod palnik

http://rail.phototrans.eu/14,86080,0,__ ... _109_.html
http://rail.phototrans.eu/14,86060,0,__ ... _M62_.html

Co ciekawe pod palnik trafiły również lokomotywy serii 1822 które pochodzą z Austrii.

http://www.railcolor.net/index.php?nav= ... tion=dview

Szkoda że te w miarę nowoczesne lokomotywy w dodatku całkiem młode ponieważ wyprodukowano je w 1996 roku trafiają na złom. Czyżby DB przyjęło strategię PKP Cargo?
Odpowiedz

#2
przem710 napisał(a):Szkoda że te w miarę nowoczesne lokomotywy w dodatku całkiem młode ponieważ wyprodukowano je w 1996 roku trafiają na złom. Czyżby DB przyjęło strategię PKP Cargo?

Przepraszam cię, ale nie pisz głupot. DB wystawiało te pojazdy na sprzedaż lecz nikt ich nie chciał gdyż nie ma do nich części, to czego nie udało im się sprzedać to kasują. W PKP Cargo sytuacja wygląda zupełnie inaczej, to znaczy jak to w Polsce "Mi się nie przyda to wyrzucę inni też nie będą mieli" ot to. Najlepszym przykładem są ET41 i ET40 które chciano wykupić i wyremontować, oczywiście srargo w odpowiedzi je kasuje.
Odpowiedz

#3
Szukałem przetargu na stronie DB niestety nic nie znalazłem. A po za tym tylko zapytałem nie stwierdzałem :-P
Odpowiedz

#4
http://www.railcolor.net/index.php?nav=1411289&lang=1

Niestety.

Raz w życiu na żywo miałem okazję zobaczyć jedną z tych lokomotyw.
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
Odpowiedz

#5
Px48-28 napisał(a):
przem710 napisał(a):Szkoda że te w miarę nowoczesne lokomotywy w dodatku całkiem młode ponieważ wyprodukowano je w 1996 roku trafiają na złom. Czyżby DB przyjęło strategię PKP Cargo?

Przepraszam cię, ale nie pisz głupot. DB wystawiało te pojazdy na sprzedaż lecz nikt ich nie chciał gdyż nie ma do nich części, to czego nie udało im się sprzedać to kasują. W PKP Cargo sytuacja wygląda zupełnie inaczej, to znaczy jak to w Polsce "Mi się nie przyda to wyrzucę inni też nie będą mieli" ot to. Najlepszym przykładem są ET41 i ET40 które chciano wykupić i wyremontować, oczywiście srargo w odpowiedzi je kasuje.

DB swego czasu próbował bojkotować pewnego producenta taboru, który sprowadził z Norwegi kilka używanych (kilka lat wcześniej przez tą firmę wyprodukowanych, ale niestety ze względu na awaryjność zwrócone przez tamtejsze koleje narodowe) z zamiarem ich wypożyczenia prywatnym firmom. Proszę nie porównywać państwa, które ma sprecyzowaną politykę transportową itp do Polski. Ktoś wie jakie są zamiary rządzących i jaka będzie przyszłość tej gałęzi transportu u nas? Mam już szukać nowego zajęcia?
Odpowiedz

#6
zeus04 napisał(a):
Px48-28 napisał(a):
przem710 napisał(a):Szkoda że te w miarę nowoczesne lokomotywy w dodatku całkiem młode ponieważ wyprodukowano je w 1996 roku trafiają na złom. Czyżby DB przyjęło strategię PKP Cargo?

Przepraszam cię, ale nie pisz głupot. DB wystawiało te pojazdy na sprzedaż lecz nikt ich nie chciał gdyż nie ma do nich części, to czego nie udało im się sprzedać to kasują. W PKP Cargo sytuacja wygląda zupełnie inaczej, to znaczy jak to w Polsce "Mi się nie przyda to wyrzucę inni też nie będą mieli" ot to. Najlepszym przykładem są ET41 i ET40 które chciano wykupić i wyremontować, oczywiście srargo w odpowiedzi je kasuje.

DB swego czasu próbował bojkotować pewnego producenta taboru, który sprowadził z Norwegi kilka używanych (kilka lat wcześniej przez tą firmę wyprodukowanych, ale niestety ze względu na awaryjność zwrócone przez tamtejsze koleje narodowe) z zamiarem ich wypożyczenia prywatnym firmom. Proszę nie porównywać państwa, które ma sprecyzowaną politykę transportową itp do Polski. Ktoś wie jakie są zamiary rządzących i jaka będzie przyszłość tej gałęzi transportu u nas? Mam już szukać nowego zajęcia?

No to napisałem, że polityka jest inna niż na PKP C. nawet nieśmiał bym porównywać, bo sam chciałem zwrócić uwagę na to że Niemcy to naród myślący.
Odpowiedz

#7
DB Schenker ożywia serię ET21. Ponoć stwierdzili że koszty utrzymania są niskie. Widziałem ze kilka sztuk trafiło na NG do Newagu w Gliwicach.
Odpowiedz

#8
Px48-28 napisał(a):No to napisałem, że polityka jest inna niż na PKP C. nawet nieśmiał bym porównywać, bo sam chciałem zwrócić uwagę na to że Niemcy to naród myślący.

Ja jestem Polakiem i myślenie wszędzie ma przyszłość w Niemczech też Smile
Ważnym mecenasem sztuki Wink oraz DB jest państwo niemieckie. DB jeszcze niedawno jedna z najbardziej zadłużonych firm na świecie - nagle długi ma darowane, DB później stać na wielkie zakupy innych firm np. wielkiego Schenkera itp. itd. Stary tabor głównie wypożycza, czy sprzedaje swoim spółkom zależnym, czy innym córom Wink oraz małym "jastrzębiom" gotowym do destabilizacji innych rynków, poprzez wojny cenowe, osłabianie głównych graczy i taniego ich późniejszego przejęcia przez DB (ich oraz ich rywali). Najważniejsza różnica, to jest taka, że tamto państwo chce rozwijać kolej i przewozy mają tam wzrosnąć i rosną. W Polsce są tworzone plany transportowe, ale tylko na papierze, a Wy się pozabijajcie. Przewozy kolejowe systematycznie spadają. Spadają nominalnie, a jeszcze gorzej widać ten spadek/marginalizacje w ogólnym udziale w transporcie.
Drogowy szybko rośnie wraz z rozwojem Polskiej gospodarki. Czy może być jeszcze gorzej?
Patrząc na udziały kolei w transporcie ogółem innych krajów, można powiedzieć, że może.
Odpowiedz

#9
Jaszczur napisał(a):DB Schenker ożywia serię ET21. Ponoć stwierdzili że koszty utrzymania są niskie. Widziałem ze kilka sztuk trafiło na NG do Newagu w Gliwicach.

O ciekawe info, jak byś coś wiedział daj znać.
Odpowiedz

#10
8 szt. ET21 w Newagu Gliwickim (numerów nie znam) naprawa okresowa wraz z modernizacją niektórych podzespołów, prawdopodobnie będzie to bardzo zbliżone do ET21 - 100.
Odpowiedz

#11
2 szt. ET21 DB już na ukończeniu. W tych barwach prezentują się wyśmienicie. Cieszy mnie że ta seria przeżywa swój kolejny renesans. Fotka uchwycona w Gliwicach.


Załączone pliki Miniatury
   
Odpowiedz

#12
Rewizja z jaką datą?
Zapraszam na swój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/MrPitagoras1989
Odpowiedz

#13
Nie wiem, czy nie lepiej byłoby stare na złom, a kupować nowe. Choć DBSRP i tak już Vectronów nabrało ponad 20...
Żeby było śmieszniej, te stare poczciwe kanty czasem lepiej dają radę Wink
Odpowiedz

#14
Kanty są bardziej odporne na wahania napięcia w sieci. Nie zbuntują się tak od razu jak im prąd czy napięcie będzie skakało jak głupie. A vectrony mające full elektroniki staną dęba i nie pojadą.
Zapraszam na swój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/MrPitagoras1989
Odpowiedz

#15
Z tego co udało mi się ustalić naprawiono jeszcze

3E-100-005 (ex 3E/1-005)
3E-100-030 (ex 3E/1-030)
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  PKP IC sprzedaje 120 EU07 pitagoras23 58 28 815 23.07.2021, 22:05
Ostatni post: KazET21224142
  [Rail Polska] "Nowy" byk 201Eo D29-7 60 23 903 15.04.2015, 05:23
Ostatni post: pitagoras23
  Nowe Eurosprintery E189 dla Freighliner Polska pitagoras23 2 2 626 26.06.2014, 12:52
Ostatni post: pitagoras23
  Lokomotywy DB Schenker Valcyte 18 8 472 28.07.2012, 20:45
Ostatni post: Dozer
  Lokomotywy Class 66 dla DB Schenker Tomasz Smukała 19 8 484 12.06.2011, 11:34
Ostatni post: mikrobart

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.