Liczba postów: 29
    Liczba wątków: 9
	
Dołączył: 08.08.2013
	
Reputacja: 
0
	 
	
	
		witam,
no i znowu śmieszno-straszno czyli realia polskich kolei...
http://tech.wp.pl/kat,100...wiadomosc.html
Czy naprawdę jest tak tragicznie ze średnią prędkością na trasach towarowych???
pzdr
monorail
	
ferras - wielbiciel monorail
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 6 881
    Liczba wątków: 156
	
Dołączył: 04.06.2010
	
Reputacja: 
26
	 
	
	
		W wielu miejscach jest 10 km/h przez dłuższy odcinek, do tego dochodzą długie postoje, więc jest tragicznie.
	
	
	
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 29
    Liczba wątków: 9
	
Dołączył: 08.08.2013
	
Reputacja: 
0
	 
	
	
		zupełnie się na tym nie znam ale brzmi to tak niesamowicie, że aż trudno w to uwierzyć... przy tej prędkości podanej przez Ciebie to 60km/h brzmi prawie jak kosmos :-(
	
	
	
ferras - wielbiciel monorail
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 6 035
    Liczba wątków: 247
	
Dołączył: 16.06.2010
	
Reputacja: 
4
	 
	
	
		Powiedział bym że transport towarów ma większe znaczenie niż przewozy pasażerskie. Generuje większe wpływy, a także pomaga gospodarce i wielu firmą. Natomiast artykuł to kolejne dno w wykonaniu WP, większość czytelników tego "serwisu" nawet nie wie co to jest średnia prędkość, i na prawdę uwierzy że pociągi towarowe jeżdżą 23km/h ;-D
	
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 6 881
    Liczba wątków: 156
	
Dołączył: 04.06.2010
	
Reputacja: 
26
	 
	
	
		ferras napisał(a):zupełnie się na tym nie znam ale brzmi to tak niesamowicie, że aż trudno w to uwierzyć...
W wiele rzeczy na kolei trudno uwierzyć, a są 
 
Cytat:Nie ma większego znaczenia. Przynosi jedynie większe zyski. 
Nie. Bo dzięki temu, że transport towarów odbywa się torem, nie odbywa się drogą. A tu już masz ograniczenie kosztów społecznych transportu. Podejrzewam, że drogowy transport towarów też przynosi większe zyski. 
Cytat:Pamiętaj, że istnieje również tzw. służba publiczna, której głównym celem nie jest generowanie zysków.
I jest nią np. utrzymanie infrastruktury kolejowej. Tej dla towarów również. 
Tak swoją drogą widzę, że co niektórym mikolom żal d*pę ściska, że po ich linii osobówka jedzie 40 km/h, a gdzieś będzie remontowana linia towarowa, której nie mają możliwości zaliczyć.
	
 
	
	
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 6 881
    Liczba wątków: 156
	
Dołączył: 04.06.2010
	
Reputacja: 
26
	 
	
	
		http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosc ... kolej.html
Z niezwykle ciekawych: prace na odcinkach: Brzezinka-Dorota, Brzezinka-Mysłowice-Chorzów Stary-Byom-Gliwice, Trzebinia-Oświęcim-Czechowice oraz Bukowno-Sosnowiec. Pytanie tylko, czy "prace" nie ograniczą się do pomalowania semaforów. Jest jeszcze "Rewitalizacja linii kolejowej nr 182 Tarnowskie Góry – Pyrzowice (dojazd do lotniska).". Rzecz o tyle ciekawa, że z Łaz/Zawiercia jest bliżej i nie trzeba przepychać się przez rozlatujący się odcinek od Bytomia do Tarnowskich Gór.
	
 
	
	
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 182
    Liczba wątków: 5
	
Dołączył: 24.12.2012
	
Reputacja: 
0
	 
	
	
		Nic nowego----I tak z tego 1mld co nie wydaja na bezesns do Pyrzowic szlo by zrobic inne linie z listy startegicznej jak Bielsko_Cieszyn czy linia do Wisly.