• 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
"Rewitalizacja" linii towarowych do roku 2020
#1
witam,

no i znowu śmieszno-straszno czyli realia polskich kolei...

http://tech.wp.pl/kat,100...wiadomosc.html

Czy naprawdę jest tak tragicznie ze średnią prędkością na trasach towarowych???

pzdr
monorail
ferras - wielbiciel monorail
  Odpowiedz
#2
W wielu miejscach jest 10 km/h przez dłuższy odcinek, do tego dochodzą długie postoje, więc jest tragicznie.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
  Odpowiedz
#3
zupełnie się na tym nie znam ale brzmi to tak niesamowicie, że aż trudno w to uwierzyć... przy tej prędkości podanej przez Ciebie to 60km/h brzmi prawie jak kosmos :-(
ferras - wielbiciel monorail
  Odpowiedz
#4
Powiedział bym że transport towarów ma większe znaczenie niż przewozy pasażerskie. Generuje większe wpływy, a także pomaga gospodarce i wielu firmą. Natomiast artykuł to kolejne dno w wykonaniu WP, większość czytelników tego "serwisu" nawet nie wie co to jest średnia prędkość, i na prawdę uwierzy że pociągi towarowe jeżdżą 23km/h ;-D
  Odpowiedz
#5
przem710 napisał(a):Powiedział bym że transport towarów ma większe znaczenie niż przewozy pasażerskie. Generuje większe wpływy, a także pomaga gospodarce i wielu firmom.
Nie ma większego znaczenia. Przynosi jedynie większe zyski. A to nie jest to samo. Pamiętaj, że istnieje również tzw. służba publiczna, której głównym celem nie jest generowanie zysków.
  Odpowiedz
#6
ferras napisał(a):zupełnie się na tym nie znam ale brzmi to tak niesamowicie, że aż trudno w to uwierzyć...
W wiele rzeczy na kolei trudno uwierzyć, a są Big Grin

Cytat:Nie ma większego znaczenia. Przynosi jedynie większe zyski.
Nie. Bo dzięki temu, że transport towarów odbywa się torem, nie odbywa się drogą. A tu już masz ograniczenie kosztów społecznych transportu. Podejrzewam, że drogowy transport towarów też przynosi większe zyski.

Cytat:Pamiętaj, że istnieje również tzw. służba publiczna, której głównym celem nie jest generowanie zysków.
I jest nią np. utrzymanie infrastruktury kolejowej. Tej dla towarów również.

Tak swoją drogą widzę, że co niektórym mikolom żal d*pę ściska, że po ich linii osobówka jedzie 40 km/h, a gdzieś będzie remontowana linia towarowa, której nie mają możliwości zaliczyć.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
  Odpowiedz
#7
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosc ... kolej.html

Z niezwykle ciekawych: prace na odcinkach: Brzezinka-Dorota, Brzezinka-Mysłowice-Chorzów Stary-Byom-Gliwice, Trzebinia-Oświęcim-Czechowice oraz Bukowno-Sosnowiec. Pytanie tylko, czy "prace" nie ograniczą się do pomalowania semaforów. Jest jeszcze "Rewitalizacja linii kolejowej nr 182 Tarnowskie Góry – Pyrzowice (dojazd do lotniska).". Rzecz o tyle ciekawa, że z Łaz/Zawiercia jest bliżej i nie trzeba przepychać się przez rozlatujący się odcinek od Bytomia do Tarnowskich Gór.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
  Odpowiedz
#8
Nic nowego----I tak z tego 1mld co nie wydaja na bezesns do Pyrzowic szlo by zrobic inne linie z listy startegicznej jak Bielsko_Cieszyn czy linia do Wisly.
  Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Rewitalizacja linii 61 Kielce - Fosowskie Adams 88 16 727 03.06.2016, 15:25
Ostatni post: SCZ
  Likwidacja linii Bojanowo - Góra. Ruch drezynowy szansą na uratowanie linii? mikrobart 82 17 016 14.04.2015, 21:14
Ostatni post: sm31-131
  Praca dyplomowa - rewitalizacja nieczynnej linii kolejowej Jarocin-Czempiń Joanna Siebert 2 2 106 29.07.2013, 20:04
Ostatni post: Joanna Siebert
  Linia 140 - kiedy rewitalizacja/modernizacja? Pezet 5 2 065 23.06.2013, 19:26
Ostatni post: sarna
  Rewitalizacja linii z Wrocławia Głównego do Świdnicy mikrobart 6 1 789 14.05.2011, 14:13
Ostatni post: Emil Sawicki

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości