Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wagony typu 161A/162A/163A
#1
Cytat:Dwa trabanty z klimą - Marlboro, jeden pseudo Marlboro i jedna jedynka.

Co to jest TRABANT Z KLIMĄ?
PL-PKPIC | Zapraszam - *Baza Wagonów Kolejowych*
Odpowiedz

#2
A co to znaczy TRABANT i stąd to się nagle wzięło? Co ma wspólnego 161A/162A/163A z trabantem?
PL-PKPIC | Zapraszam - *Baza Wagonów Kolejowych*
Odpowiedz

#3
Uwielbiam nowości Mikolskie, zaraz się dowiem, że ST44 to jest Porsche, bo miał zmieniony silnik, codziennie mnie zaskakujecie Smile

Zmiana wózków na inny typ to jest ingerencja w układ jezdny, tak samo jak ingerencja w hamulce. Fabrycznie 4ANc miały 160. Zamontowane wózki 4ANcS to nic innego jak zmiana konstrukcyjna wózka. Zmianie uległo wzmocnienie wsporników prądnicy oraz jej ułożyskowania, a także zmian mających na celu poprawę spokojnego biegu, poprzez zawężenie tolerancji wymiarów geometrycznych prowadzenia wózka. To się kwalifikuje do ingerencji, jakby nie patrzeć Wink

Cytat:Miały tylko dodane różne cuda potrzebne owszem w większości, ale częściowo zbędne.

Konkrety.

Można wydzielić.
PL-PKPIC | Zapraszam - *Baza Wagonów Kolejowych*
Odpowiedz

#4
Lepiej "trabanty z klimą" jak to nazwałeś niż zdezelowane dwójki, jak widać miłośnikom nigdy nie dogodzisz.
Odpowiedz

#5
Mam wrażenie, że w ogóle nie wiecie na czym polegała modernizacja serii 111A do typów 161/2/3A.

- Przebudowa wózków z 4ANc na 4ANc/S (Vmax jak pisał Lutek bez zmian)
- Modernizacja układu hamulcowego
- Przebudowa toalet (w 161A toaleta większa, przeznaczona do osób niepełnosprawnych)
- Zabudowa zamkniętego obiegu nieczystości z WC.
- Montaż okien wklejanych
- Montaż monitoringu i systemu informacji pasażerskiej (komputer , z tego co mi wiadomo stojący na systemie UNIXowym) +montaż punktów dostępowych/routerów sieci bezprzewodowego internetu (obiór sygnału z sieci GSM/UMTS)
- Montaż klimatyzacji -> przetwornica statyczna (Tranzystory IGBT)
- Montaż elektropneumatycznych drzwi zarówno prowadzących na zewnątrz pojazdu (między-wagonowe czy odskowo-przesuwne wejściowe) jak i wewnętrz.

Nadal uważacie, że porównanie 161/2/3A do "Wiejskiej modernizacji" jest właściwe?
Amator wagoniarstwa
Odpowiedz

#6
Kryniczanin napisał(a):To takie wiejski tuning. Znając życie w IC po ostatnich modernach mogę spotkać podobne cuda...

Wiejski tuning to jest odmalowywanie EN57 bez większych modernizacji. TO jest wiejski tuning... Zwiększenie komfortu podróżujących poprzez tak kompleksową modernizację jaką jest omawiany wagon trudno nazwać tuningiem czy jakimś trabantem...

Cytat:Lepiej "trabanty z klimą" jak to nazwałeś niż zdezelowane dwójki, jak widać miłośnikom nigdy nie dogodzisz.
Jak widać MK zaskakują zwykłych pasjonatów swoją kreatywnością, choć kreatywność to w tym przypadku za dużo powiedziane.
PL-PKPIC | Zapraszam - *Baza Wagonów Kolejowych*
Odpowiedz

#7
Wózki 4ANc ja lubię bo kolejowe dżwięki umilają mi podróż. Wózki wagonów EIC są za ciche, zero klimatu.

Dodatkowo chciałbym zaznaczyć, że wagony "Marlboro" to właściwie prawie to samo co 111Arow od IC a nawet lepsze bo z wymienionymi drzwiami na odskokowe. Jakoś 111Arowów nikt nie nazywa obraźliwie Trabantem. Myślę, że wymyślili to jacyś przeciwnicy PR-ów.

Cytat:Lepiej "trabanty z klimą" jak to nazwałeś niż zdezelowane dwójki, jak widać miłośnikom nigdy nie dogodzisz.

Ja najbardziej lubie stare dwójki i jedynki najlepiej te najstarsze z kwadratowymi oknami. Akurat P-ry do Malborasów dokładają zwykle jednego przedziałowego więc można sobie wybrać przedziały z otwieranym oknem by powyglądać na stacjach, czy PKS-em z klimą. Każdy bierze to co lubi.
Mám rád Českých Drah.
Odpowiedz

#8
Kryniczanin napisał(a):Wyświetlacz LED obok każdego siedzenia z napisem o ile pamiętam Dzień Dobry w 2010 to niezbędna rzecz?

Wyświetlacze miały być stosowane do rezerwacji fakultatywnej, tak jak na świecie w krajach rozwiniętych, ale okazało się to za skomplikowane do ogarnięcia. :-P
Bahnfahren ist unser Business
Odpowiedz

#9
Nie narzekaj Pawełku, w piątkowym EC Praha też nie udało się ogarnąć wyświetlania Tongue.

Cytat:Ja najbardziej lubie stare dwójki i jedynki najlepiej te najstarsze z kwadratowymi oknami.
Serdecznie zapraszam na jazdy po kilka godzin dwa razy w tygodniu Smile. Apeluję, jeżeli ktoś lubi historię to niech sobie modele buduje, zapisze się do jakiegoś stowarzyszenia, zatrudni w muzeum itp., a nie wypisuje takich tekstów na forum, bo różni ludzie je czytają.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#10
rustsaltz napisał(a):w piątkowym EC Praha też nie udało się ogarnąć wyświetlania Tongue.

Zgoda, tyle, że tam nie ma RF, tylko pełna. A w REGIOekspresach przez długi czas była RF. Aż w końcu PRy przyznały same przed sobą, że nie są w stanie tego ogarnąć, i rezerwację całkiem zniosły (ku rozpaczy wielu osób).

rustsaltz napisał(a):Apeluję

Popieram... Chociaż akurat przeciwników klimatyzacji oraz zwolenników wagonów przedziałowych (z przyczyn epidemiologicznych) znajdziemy nie tylko wśród miłośników muzealnego kolejnictwa, więc pointa jest dobra: REGIOekspres zazwyczaj daje wybór, i wszyscy mogą być szczęśliwi (chyba że foteli jest 300, a chętnych na przejazd - 500, co też się przytrafia)
Bahnfahren ist unser Business
Odpowiedz

#11
psim napisał(a):Zgoda, tyle, że tam nie ma RF, tylko pełna.
Owszem, były nawet ładne kartki włożone, co nie przeszkodziło IC sprzedać dwóch biletów na jedno miejsce. Swoją drogą podziwiam przezorność-mimo, że jest wyświetlacz są też uchwyty na kartki.

Cytat:Chociaż akurat przeciwników klimatyzacji
Ciekaw jestem, czy ci przeciwnicy w autach też klimy nie mają...

Cytat: i wszyscy mogą być szczęśliwi
wsiądź, usiądź i licz, że konduktor nie napisze ci dopłaty na pierwszą klasę-za moment pójdzie miłe pismo Smile
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#12
A ja cieszę się, że jest pełna rezerwacja miejsc w przedziałówkach IC. Przynajmniej żaden leniwy i skąpy koleś, któremu nie chciało się wyłożyć 25 zł na kuszetkę, nie będzie zajmował miejsca innej osobie, która mogłaby jechać. Fakt faktem, przy 8 osobach w przedziale jest ciasno, ale przynajmniej się siedzi.
Odpowiedz

#13
Nigdy nie orzekniemy, który rodzaj wagonów jest lepszy - to już zależy od upodobań. Śmieszą mnie tylko zdania, że najlepsze jest to, co najstarsze i niedopasowane do dzisiejszych wymagań.

Jeśli działa klimatyzacja, śmiga WiFi to całkiem obojętne jest dla mnie jakim wagonem jadę. Wydaje mi się, że w bezprzedziałowych jest nawet bezpieczniej - istnieje jakaś wspólna kontrola otoczenia ;-)

Powstaną jeszcze jakieś 161/162/163A?
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

#14
A tam WiFi, ważne, że spać się da! I tutaj trzeba niestety zauważyć, że po spaniu w kiblu kark nie boli, a po spaniu w szynobusie-tak.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#15
W sierpniu 2012 roku Przewozy Regionalne ogłosiły przetarg na modernizację dwóch wagonów, termin realizacji przewidziany był na czerwiec roku 2013.
PL-PKPIC | Zapraszam - *Baza Wagonów Kolejowych*
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Zaglądamy do wagonu krytego typu specjalnego mirmur2 0 7 280 17.03.2019, 16:39
Ostatni post: mirmur2
  Pochodzenie wagonów 161A / 162A / 163A mikrobart 1 3 476 30.03.2013, 17:32
Ostatni post: Lutek
  Automatyczne otwieranie drzwi w wagonach starego typu norbert 2 4 827 14.04.2012, 13:32
Ostatni post: norbert
  wagon Falns na wózkach typu WAP dunga99 0 3 837 25.08.2011, 18:49
Ostatni post: dunga99

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.