• 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wyjazd pociągu roboczego na szlak z przejazdu kolejowego
#1
Dzień dobry. Jestem tu nowy. Czy ktoś mógłby podzielić się wiedzą, co należy zrobić krok po kroku, aby prawidłowo wyprawić pociąg roboczy z przejazdu kolejowego. Chodzi tu o pojazdy typu unistar/atlas?
  Odpowiedz
#2
Wyprawia się je na postawie rozkazu pisemnego S.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
  Odpowiedz
#3
Wszystko się zgadza, art. 57 ust. 4 pkt. 10 instrukcji Ir-1.
Maszynista Instruktor w PKP Cargo.
PL-PKP Cargo
  Odpowiedz
#4
To i ja wiem. Chodzi mi o głębsze szczegóły. Smile Niektórzy dyżurni przez całe życie czegoś takiego nie robili, więc ciężko to wiedzieć dokładnie. Co wpisać w treści rozkazu?

[ Dodano: 2013-06-01, 19:15 ]
Ale dzięki i za to. Wink
  Odpowiedz
#5
Art. 81 ust. 13. Wyciąg z Ir-1. Kierującemu pojazdem przystosowanym do jazdy po drodze i po szynach, w razie jazdy po torze, obowiązują wszystkie postanowienia odnoszące się do prowadzenia pojazdów pomocniczych. Pojazd ten jadący do miejsca wypadku lub do miejsca robót w razie potrzeby może być wstawiony na tor szlakowy i jechać po nim, po otrzymaniu na to pozwolenia (rozkazu pisemnego "S" doręczonego lub przekazanego za pomocą urządzeń łączności) od dyżurnego ruchu. Pozwolenie to dyżurny ruchu może dać, jeżeli:
1) tor szlakowy został zamknięty,
2) w kierunku tego pojazdu nie jedzie żaden inny pojazd kolejowy, nie zawiadomiony o miejscu wstawienia i kierunku jazdy tego pojazdu,
3) otrzymał od dyżurnego ruchu sąsiedniego posterunku zapowiadawczego pozwolenie na wstawienie i jazdę tego pojazdu,
4) kierowcę pojazdu zawiadomił o sytuacji na torze, po którym ma jechać,
5) o jeździe tej zawiadomił dróżników przejazdowych.

Tu jest wszystko wyjaśnione. Poszukać to się nie chce, a wszystko jest opisane.
Maszynista Instruktor w PKP Cargo.
PL-PKP Cargo
  Odpowiedz
#6
Mnie konkretnie interesuje, jak powinna wyglądać prawidłowo treść pozwolenia na jazdę. Wydaje mi się, że ciężko by było wszystko zmieścić na jednym rozkazie.

[ Dodano: 2013-06-01, 22:42 ]
W sumie to nie przedstawiłem dostatecznie jasno, o co mi chodzi w pytaniu. A konkretnie chodzi mi o treść rozkazu pisemnego.

[ Dodano: 2013-06-01, 22:50 ]
W instrukcji to są różne rzeczy napisane, a jak przychodzi co do czego, to okazuje się, że to co tam jest, jest nieścisłe niestety. Różne są przypadki, o których instrukcja nie mówi.
  Odpowiedz
#7
Coś mi tu w ogóle nie pasuje. Jak z przejazdu kolejowego? Nie znam się dość dobrze na prowadzeniu ruchu, aczkolwiek na chłopski rozum wydaje mi się że jeżeli przejazd jest na szlaku i są prowadzone na nim jakieś prace następuje czasowe zamknięcie, a pociąg roboczy wyprawiany jest na rozkaz pisemny S aby pominął semafor czyli działka pierwsza. Natomiast powrót ze szlaku czyli pominięcie semafora wjazdowego odbywa się na rozkaz pisemny z uzupełnioną działką drugą.
jakby ktoś nie wiedział jak wygląda druczek rozkazu "S"
http://eu07.pl/forum/index.php?action=dl...9601;image
Łowcy Rp1 team fan.
  Odpowiedz
#8
ISDR12 napisał(a):Mnie konkretnie interesuje, jak powinna wyglądać prawidłowo treść pozwolenia na jazdę. Wydaje mi się, że ciężko by było wszystko zmieścić na jednym rozkazie.
Wszystko się da :-P Najwyżej trzeba pisać drobniutkimi literkami.

Działka 4 rozkazu S.
"Zezwalam wstawić się na zamknięty tor szlakowy nr X w kilometrze X i kontynuować jazdę w kierunku X do kilometra X. (...)" Taki przykład. Wszystko zależy od okoliczności.
Pozdrawiam ;-)
  Odpowiedz
#9
puma2091 mało w życiu widziałeś. Po to ktoś wymyślił pojazdy dwudrogowe żeby mogły operować właśnie tam gdzie jest miejsce robót, a nie jeździć do stacji która czasami może być 10 czy 15 km dalej.
Tu akurat działanie w przeciwnym kierunku.
http://www.youtube.com/watch?v=VB-Bch1lnps
  Odpowiedz
#10
Mika napisał(a):
ISDR12 napisał(a):Mnie konkretnie interesuje, jak powinna wyglądać prawidłowo treść pozwolenia na jazdę. Wydaje mi się, że ciężko by było wszystko zmieścić na jednym rozkazie.
Wszystko się da :-P Najwyżej trzeba pisać drobniutkimi literkami.

Działka 4 rozkazu S.
"Zezwalam wstawić się na zamknięty tor szlakowy nr X w kilometrze X i kontynuować jazdę w kierunku X do kilometra X. (...)" Taki przykład. Wszystko zależy od okoliczności.
Ok, a co w takim razie z wystawieniem/zjazdem? Jesteś dyżurnym ruchu?
  Odpowiedz
#11
Nie jestem.
Zależnie od tego gdzie dalej ma jechać.
Czy do następnej stacji czy do ciebie na stację czy znów do kilometra.
Pozdrawiam ;-)
  Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Wyjazd na tor szlakowy przeciwny do kierunku zasadniczego MarK60 74 23 381 03.08.2017, 16:21
Ostatni post: damkon93
  szlak z urz. srk przystosowanymi do ruchu zmiennokierunkowego stach57 4 1 060 26.06.2017, 15:51
Ostatni post: stach57
  Sygnał zastępczy, wjazd i wyjazd "na dwa" fanatyk1 30 12 101 21.02.2014, 22:06
Ostatni post: rustsaltz

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości