Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei
Wyjazd pociągu roboczego na szlak z przejazdu kolejowego - Wersja do druku

+- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl)
+-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html)
+--- Dział: INFRASTRUKTURA I RUCH KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-66.html)
+---- Dział: STEROWANIE RUCHEM KOLEJOWYM (https://www.forumkolejowe.pl/forum-67.html)
+---- Wątek: Wyjazd pociągu roboczego na szlak z przejazdu kolejowego (/thread-3486.html)



Wyjazd pociągu roboczego na szlak z przejazdu kolejowego - ISDR12 - 01.06.2013

Dzień dobry. Jestem tu nowy. Czy ktoś mógłby podzielić się wiedzą, co należy zrobić krok po kroku, aby prawidłowo wyprawić pociąg roboczy z przejazdu kolejowego. Chodzi tu o pojazdy typu unistar/atlas?


- rustsaltz - 01.06.2013

Wyprawia się je na postawie rozkazu pisemnego S.


- CarnageLink - 01.06.2013

Wszystko się zgadza, art. 57 ust. 4 pkt. 10 instrukcji Ir-1.


- ISDR12 - 01.06.2013

To i ja wiem. Chodzi mi o głębsze szczegóły. Smile Niektórzy dyżurni przez całe życie czegoś takiego nie robili, więc ciężko to wiedzieć dokładnie. Co wpisać w treści rozkazu?

[ Dodano: 2013-06-01, 19:15 ]
Ale dzięki i za to. Wink


- CarnageLink - 01.06.2013

Art. 81 ust. 13. Wyciąg z Ir-1. Kierującemu pojazdem przystosowanym do jazdy po drodze i po szynach, w razie jazdy po torze, obowiązują wszystkie postanowienia odnoszące się do prowadzenia pojazdów pomocniczych. Pojazd ten jadący do miejsca wypadku lub do miejsca robót w razie potrzeby może być wstawiony na tor szlakowy i jechać po nim, po otrzymaniu na to pozwolenia (rozkazu pisemnego "S" doręczonego lub przekazanego za pomocą urządzeń łączności) od dyżurnego ruchu. Pozwolenie to dyżurny ruchu może dać, jeżeli:
1) tor szlakowy został zamknięty,
2) w kierunku tego pojazdu nie jedzie żaden inny pojazd kolejowy, nie zawiadomiony o miejscu wstawienia i kierunku jazdy tego pojazdu,
3) otrzymał od dyżurnego ruchu sąsiedniego posterunku zapowiadawczego pozwolenie na wstawienie i jazdę tego pojazdu,
4) kierowcę pojazdu zawiadomił o sytuacji na torze, po którym ma jechać,
5) o jeździe tej zawiadomił dróżników przejazdowych.

Tu jest wszystko wyjaśnione. Poszukać to się nie chce, a wszystko jest opisane.


- ISDR12 - 01.06.2013

Mnie konkretnie interesuje, jak powinna wyglądać prawidłowo treść pozwolenia na jazdę. Wydaje mi się, że ciężko by było wszystko zmieścić na jednym rozkazie.

[ Dodano: 2013-06-01, 22:42 ]
W sumie to nie przedstawiłem dostatecznie jasno, o co mi chodzi w pytaniu. A konkretnie chodzi mi o treść rozkazu pisemnego.

[ Dodano: 2013-06-01, 22:50 ]
W instrukcji to są różne rzeczy napisane, a jak przychodzi co do czego, to okazuje się, że to co tam jest, jest nieścisłe niestety. Różne są przypadki, o których instrukcja nie mówi.


- puma2091 - 01.06.2013

Coś mi tu w ogóle nie pasuje. Jak z przejazdu kolejowego? Nie znam się dość dobrze na prowadzeniu ruchu, aczkolwiek na chłopski rozum wydaje mi się że jeżeli przejazd jest na szlaku i są prowadzone na nim jakieś prace następuje czasowe zamknięcie, a pociąg roboczy wyprawiany jest na rozkaz pisemny S aby pominął semafor czyli działka pierwsza. Natomiast powrót ze szlaku czyli pominięcie semafora wjazdowego odbywa się na rozkaz pisemny z uzupełnioną działką drugą.
jakby ktoś nie wiedział jak wygląda druczek rozkazu "S"
http://eu07.pl/forum/index.php?action=dlattach;topic=11494.0;attach=9601;image


- Mika - 02.06.2013

ISDR12 napisał(a):Mnie konkretnie interesuje, jak powinna wyglądać prawidłowo treść pozwolenia na jazdę. Wydaje mi się, że ciężko by było wszystko zmieścić na jednym rozkazie.
Wszystko się da :-P Najwyżej trzeba pisać drobniutkimi literkami.

Działka 4 rozkazu S.
"Zezwalam wstawić się na zamknięty tor szlakowy nr X w kilometrze X i kontynuować jazdę w kierunku X do kilometra X. (...)" Taki przykład. Wszystko zależy od okoliczności.


- MichałŁ - 02.06.2013

puma2091 mało w życiu widziałeś. Po to ktoś wymyślił pojazdy dwudrogowe żeby mogły operować właśnie tam gdzie jest miejsce robót, a nie jeździć do stacji która czasami może być 10 czy 15 km dalej.
Tu akurat działanie w przeciwnym kierunku.
http://www.youtube.com/watch?v=VB-Bch1lnps


- ISDR12 - 02.06.2013

Mika napisał(a):
ISDR12 napisał(a):Mnie konkretnie interesuje, jak powinna wyglądać prawidłowo treść pozwolenia na jazdę. Wydaje mi się, że ciężko by było wszystko zmieścić na jednym rozkazie.
Wszystko się da :-P Najwyżej trzeba pisać drobniutkimi literkami.

Działka 4 rozkazu S.
"Zezwalam wstawić się na zamknięty tor szlakowy nr X w kilometrze X i kontynuować jazdę w kierunku X do kilometra X. (...)" Taki przykład. Wszystko zależy od okoliczności.
Ok, a co w takim razie z wystawieniem/zjazdem? Jesteś dyżurnym ruchu?


- Mika - 02.06.2013

Nie jestem.
Zależnie od tego gdzie dalej ma jechać.
Czy do następnej stacji czy do ciebie na stację czy znów do kilometra.