• 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rozkaz pisemny
#1
Rozkaz pisemny jest dokumentem informujący drużyny pociągowe (głównie maszynistów) o warunkach wpływających na zachowanie szczególnej ostrożności w trakcie prowadzenie pociągu. Rozkazy dzielimy na:

Rozkaz pisemny O - rozkaz za pomocą którego wydaje się polecenia głównie o ostrożnej jeździe
Rozkaz pisemny S - - rozkaz za pomocą którego informuje się drużyny pociągowe, głównie o:
- jeździe w przeciwnym kierunku niż zakładano to wewnętrzny rozkład jazdy pociągów
Oprócz tego, służy on także do wydawanie zezwoleniem oraz poleceń, głównie:
- polecenie zatrzymania pociągu przed uszkodzonym semaforem
- zezwolenie na przejazd obok sygnału D1*
Rozkaz pisemny P - rozkaz informujący, którego używa się także przy wydawaniu wybranych poleceń, głównie:
- informacja o przerwie w łączności
- polecenie podania sygnału Rp1**
Rozkaz pisemny N - stosowany przy wydawaniu zezwoleń, poleceń oraz informacji, głównie:
-zezwolenie na przejazd obok sygnału "stój"

Oprócz tego w trakcie planowych zamknięć torów wydaje się rozkaz Nrob

* - D1 - stój
** - Rp1 - baczność


Na podstawie instruckji Ir-1 opracował Jan Parszewski
Pociągiem nad Zalew Szczeciński
Wysiadając bądź ostrożny na drodze, następny przystanek: Cmentarz Centralny
  Odpowiedz
#2
Kolega coś namieszał Wink. Obecnie używa się rozkazów: O, S, N, Nrob. Rozkazu H to nawet moja R1 z 1988 roku nie pamięta Wink
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
  Odpowiedz
#3
Żródło, którym się kierowałem jest podane i jest tam wzmianka o H, bez podania o jej "legendarności". Sprawdzę to jeszcze dzisiaj, tymczasowo zostawiam ;-)

Dzięki, że czuwasz ;-)
Pociągiem nad Zalew Szczeciński
Wysiadając bądź ostrożny na drodze, następny przystanek: Cmentarz Centralny
  Odpowiedz
#4
Jest tak:
S-wjazd/wyjazd z toru/na tor w kierunku zasadniczym
N-wjazd/wyjazd z toru/na tor w kierunku przeciwnym do zasadniczego
Nrob-jazda po szlaku z otwartymi prowizorycznymi posterunkami lub posterunkami nie biorącymi udziału w zapowiadaniu pociągów
O-jazda z obostrzeniem

pozostałe-nie istnieją obecnie w przepisach. Jak dobrze pamiętam to w razie przerwy w łączności ruch prowadzi się na podstawie blokady liniowej.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
  Odpowiedz
#5
W tym oto momencie sprawdziłem Ir-1 i zwracam honor a wpis edytuję
Pociągiem nad Zalew Szczeciński
Wysiadając bądź ostrożny na drodze, następny przystanek: Cmentarz Centralny
  Odpowiedz
#6
Dopisz jeszcze o tym rozkazie H (bo szczerze mówiąc słyszę o nim po raz pierwszy) i zorganizuj jakieś skany. Jak nie masz to odeziwj się na privWink
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
  Odpowiedz
#7
Jak coś, to ja też mam jakieś rozkazy wydrukowane na A4
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
  Odpowiedz
#8
Też mam ;-) Z racji zbliżająych się świąt znajdę trochę czasu i zeskanuję ;-)
Pociągiem nad Zalew Szczeciński
Wysiadając bądź ostrożny na drodze, następny przystanek: Cmentarz Centralny
  Odpowiedz
#9
rysiogeniusz napisał(a):Rozkaz pisemny P - rozkaz informujący, którego używa się także przy wydawaniu wybranych poleceń, głównie:
- informacja o przerwie w łączności
- polecenie podania sygnału Rp1**

** - Rp1 - baczność


Na podstawie instrukcji Ir-1 opracował Jan Parszewski

Rysiu na podstawie jakiego Ir-1 masz Rozkaz pisemny P???? Ja czegoś takiego nie znam, znałem jedynie Rozkaz szczególny P.
Maszynista Instruktor w PKP Cargo.
PL-PKP Cargo
  Odpowiedz
#10
Kiedyś na pewnym posterunku odgałęźnym znalazłem książeczkę z 1991 roku z rozkazami pisemnymi S. O dziwo, po ponad 10 latach walania się po podłodze, wśród różnego syfu, jej stan prezentuje się jak na zdjęciach niżej.
Post. obsługiwał tak naprawdę tylko brutta, a na początku lat 90 obsługiwał mniej niż 5 towarów, więc postanowiono go zlikwidować a łącznicę której pilnował, zamknięto.

[Obrazek: 001jpg_xqqxhwh.jpg] [Obrazek: 002jpg_xqqxher.jpg] [Obrazek: 003jpg_xqqxhen.jpg] [Obrazek: 004jpg_xqqxhea.jpg] [Obrazek: 005jpg_xqqxhew.jpg] [Obrazek: 006jpg_xqqxrpp.jpg] [Obrazek: 007jpg_xqqxhwr.jpg] [Obrazek: 008jpg_xqqxhwx.jpg] [Obrazek: 009jpg_xqqxhwa.jpg] [Obrazek: 010jpg_xqqxhwn.jpg]
PKP jest 'spoko' - lubisz to? Smile
  Odpowiedz
#11
Tu jest trochę szerzej odnośnie rozkazu pisemnego P:

http://kolej.mkm.szczecin.pl/encyklopedia/rozkazy
Pociągiem nad Zalew Szczeciński
Wysiadając bądź ostrożny na drodze, następny przystanek: Cmentarz Centralny
  Odpowiedz
#12
Dobra, chodziło o to, że nie było rozkazu pisemnego P tylko rozkaz szczególny P.
Pozdrawiam ;-)
  Odpowiedz
#13
Mam tego świadomość jednakże temat jest w koszu stąd też nie będę go poprawiać ;-)
Pociągiem nad Zalew Szczeciński
Wysiadając bądź ostrożny na drodze, następny przystanek: Cmentarz Centralny
  Odpowiedz
#14
Czym się różni rozkaz pisemny od rozkazu szczególnego?
Zawsze byłem przekonany, że niczym...
PKP jest 'spoko' - lubisz to? Smile
  Odpowiedz
#15
Tym że rozkazów szczególnych już nie ma bo zastąpiły je rozkazy pisemne.
Kiedyś był rozkaz szczególny S teraz jest rozkaz pisemny S itd.
Chyba zmienili to dlatego że teraz rozkazy dyktuje się tak często ze niczym szczególnym już nie są.
  Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Rozkaz pisemny S tnbdisco 7 1 913 04.02.2018, 20:01
Ostatni post: szy_mat
  Rozkaz pisemny S i N Domio 3 3 044 18.11.2015, 12:09
Ostatni post: rustsaltz
  Pomijanie semafora na rozkaz pisemny Nowicki 13 6 593 11.10.2012, 18:31
Ostatni post: RysiekChaszcz

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości