Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei

Pełna wersja: Rozkaz pisemny
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3
Rozkaz pisemny jest dokumentem informujący drużyny pociągowe (głównie maszynistów) o warunkach wpływających na zachowanie szczególnej ostrożności w trakcie prowadzenie pociągu. Rozkazy dzielimy na:

Rozkaz pisemny O - rozkaz za pomocą którego wydaje się polecenia głównie o ostrożnej jeździe
Rozkaz pisemny S - - rozkaz za pomocą którego informuje się drużyny pociągowe, głównie o:
- jeździe w przeciwnym kierunku niż zakładano to wewnętrzny rozkład jazdy pociągów
Oprócz tego, służy on także do wydawanie zezwoleniem oraz poleceń, głównie:
- polecenie zatrzymania pociągu przed uszkodzonym semaforem
- zezwolenie na przejazd obok sygnału D1*
Rozkaz pisemny P - rozkaz informujący, którego używa się także przy wydawaniu wybranych poleceń, głównie:
- informacja o przerwie w łączności
- polecenie podania sygnału Rp1**
Rozkaz pisemny N - stosowany przy wydawaniu zezwoleń, poleceń oraz informacji, głównie:
-zezwolenie na przejazd obok sygnału "stój"

Oprócz tego w trakcie planowych zamknięć torów wydaje się rozkaz Nrob

* - D1 - stój
** - Rp1 - baczność


Na podstawie instruckji Ir-1 opracował Jan Parszewski
Kolega coś namieszał Wink. Obecnie używa się rozkazów: O, S, N, Nrob. Rozkazu H to nawet moja R1 z 1988 roku nie pamięta Wink
Żródło, którym się kierowałem jest podane i jest tam wzmianka o H, bez podania o jej "legendarności". Sprawdzę to jeszcze dzisiaj, tymczasowo zostawiam ;-)

Dzięki, że czuwasz ;-)
Jest tak:
S-wjazd/wyjazd z toru/na tor w kierunku zasadniczym
N-wjazd/wyjazd z toru/na tor w kierunku przeciwnym do zasadniczego
Nrob-jazda po szlaku z otwartymi prowizorycznymi posterunkami lub posterunkami nie biorącymi udziału w zapowiadaniu pociągów
O-jazda z obostrzeniem

pozostałe-nie istnieją obecnie w przepisach. Jak dobrze pamiętam to w razie przerwy w łączności ruch prowadzi się na podstawie blokady liniowej.
W tym oto momencie sprawdziłem Ir-1 i zwracam honor a wpis edytuję
Dopisz jeszcze o tym rozkazie H (bo szczerze mówiąc słyszę o nim po raz pierwszy) i zorganizuj jakieś skany. Jak nie masz to odeziwj się na privWink
Jak coś, to ja też mam jakieś rozkazy wydrukowane na A4
Też mam ;-) Z racji zbliżająych się świąt znajdę trochę czasu i zeskanuję ;-)
rysiogeniusz napisał(a):Rozkaz pisemny P - rozkaz informujący, którego używa się także przy wydawaniu wybranych poleceń, głównie:
- informacja o przerwie w łączności
- polecenie podania sygnału Rp1**

** - Rp1 - baczność


Na podstawie instrukcji Ir-1 opracował Jan Parszewski

Rysiu na podstawie jakiego Ir-1 masz Rozkaz pisemny P???? Ja czegoś takiego nie znam, znałem jedynie Rozkaz szczególny P.
Kiedyś na pewnym posterunku odgałęźnym znalazłem książeczkę z 1991 roku z rozkazami pisemnymi S. O dziwo, po ponad 10 latach walania się po podłodze, wśród różnego syfu, jej stan prezentuje się jak na zdjęciach niżej.
Post. obsługiwał tak naprawdę tylko brutta, a na początku lat 90 obsługiwał mniej niż 5 towarów, więc postanowiono go zlikwidować a łącznicę której pilnował, zamknięto.

[Obrazek: 001jpg_xqqxhwh.jpg] [Obrazek: 002jpg_xqqxher.jpg] [Obrazek: 003jpg_xqqxhen.jpg] [Obrazek: 004jpg_xqqxhea.jpg] [Obrazek: 005jpg_xqqxhew.jpg] [Obrazek: 006jpg_xqqxrpp.jpg] [Obrazek: 007jpg_xqqxhwr.jpg] [Obrazek: 008jpg_xqqxhwx.jpg] [Obrazek: 009jpg_xqqxhwa.jpg] [Obrazek: 010jpg_xqqxhwn.jpg]
Tu jest trochę szerzej odnośnie rozkazu pisemnego P:

http://kolej.mkm.szczecin.pl/encyklopedia/rozkazy
Dobra, chodziło o to, że nie było rozkazu pisemnego P tylko rozkaz szczególny P.
Mam tego świadomość jednakże temat jest w koszu stąd też nie będę go poprawiać ;-)
Czym się różni rozkaz pisemny od rozkazu szczególnego?
Zawsze byłem przekonany, że niczym...
Tym że rozkazów szczególnych już nie ma bo zastąpiły je rozkazy pisemne.
Kiedyś był rozkaz szczególny S teraz jest rozkaz pisemny S itd.
Chyba zmienili to dlatego że teraz rozkazy dyktuje się tak często ze niczym szczególnym już nie są.
Stron: 1 2 3