Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei

Pełna wersja: Rozkaz pisemny
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3
Mam pytanie. Czy i jaki rozkaz należy wydać dla pociągu wyjeżdżającego na tor lewy przy sygnale zezwalającym z W24, ale lokomotywa stoi za semaforem i maszynista nie widzi wskazań tego semafora? I co w przypadku zatrzymania pociągu za takim semaforem, jeżeli sygnał zezwalający wygasł przed czołem lokomotywy?
Maszynista wtedy powinien dostać rozkaz N na kontynuowanie jazdy.
Też mi się tak wydaje ale spotykam odmienne zdania, bo powołują się na Ir-1 §61 ust.5 oraz na §57 ust.4 pkt 9 bo zezwolenie było już wydane i nie zachodzi żadna zmiana jazdy.
Jeżeli nie widzi wskazań semafora-nie ma wątpliwości-nie może się upewnić o tym, że semafor wskazuje sygnał zezwalający, więc otrzymuje rozkaz. Jeżeli sygnał wygasł, należy semafor traktować jako wskazujący sygnał S1 "stój" w związku z czym pominąć go można na sygnał zastępczy lub rozkaz pisemny. Ponieważ lokomotywa stoi za semaforem, nie ma możliwości upewnić się, czy semafor wskazuje sygnał zezwalający i wracamy do początku...
Kwestią wtórną, niewpływającą na tok rozumowania, jest, czy zatrzymanie za semaforem było celowe.
Ale przecież stoisz za semaforem jak zobaczysz czy on Ci podał SZ czy podyktował Ci rozkaz z nazwą semafora? W IC szkolono nas że bierzemy w takich wypadkach rozkaz gdzie w rubryce inne jest zezwolenie na kontynuowanie jazdy.
Co innego gdy kierownik poc. dał Ci zatrzymanie a Ty już jesteś lokomotywą za semaforem, wtedy normalnie ruszamy po otrzymaniu odjazdu.
Mnie uczono tak samo. Wygaszenie semafora to cofnięcie zezwolenia na jazdę, w związku z tym nie można powiedzieć, że było ono wydane i nie zaszła żadna zmiana.
Tu raczej chodzi o samoczynne wygaszenie się semafora wyjazdowego z W24 "przed nosem" i co dalej? Przyczynę wygaszenia zna tylko dyżurny ruchu. Zezwolenia na dalsza jazdę na tor lewy, to rozkaz "S" czy "N"? Słyszałem, że "S". Ciekawe jak takie zezwolenie będzie brzmiało.
Na tor lewy to "N" zezwolenie w rubryce "inne". Cos w stylu "zezwalam na kontynuowanie jazdy na tor lewy nr ... po wygasnieciu semafora ...
Mam pytanie, odnośnie rozkazów pisemnych.

O ile mi wiadomo, to te rozkazy wydaje się na wyznaczonych stacjach kolejowych.

Czy jest gdzieś może podana lista tych stacji, dla których wydaje się takie rozkazy?

Głównie mi chodzi o województwa kujawsko-pomorskie i wielkopolskie.

PozdrawiamWink
Każda stacja czy posterunek odgałęźny może wydać rozkaz pisemny.

Chyba, że chodzi Ci o wydruk rozkazu „O” na całą trasę pociągu (R307). Takiego wykazu chyba nie ma. Trzeba by było przejrzeć wewnętrzne rozkłady jazdy i popatrzeć, jakie stacje są uprawnione do jego wydawania.
Gdzieś w której z instrukcji widziałem spis stacji wydających R307. W tej chwili nieczynna jest strona roboyama a to chyba właśnie tam widziałem to.
R307 nie wydaje się na całą trasę pociągu, a na odcinek. Zdaje się, że Dodatek 1 informuje tylko o stacjach, które wydają rozkaz komputerowy, a w rozkładzie ujęte są te, z których bez rozkazu wyjechać nie można.
Zawsze można wyjechać, jeżeli ma się R307 na dalszą część trasy. Tak wynika z opisu skrótu R307 w wewnętrznym rozkładzie jazdy.
Jeżeli posiada się rozkaz na dalszy odcinek to tak. Ale prosi się, bo im dalej od miejsca wydawania rozkazu tym byki większe Wink
A czy rozkazu pisemnego P się jeszcze używa?
Stron: 1 2 3