![]() |
Husarz i ED250 - Wersja do druku +- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl) +-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html) +--- Dział: TABOR KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-8.html) +---- Dział: LOKOMOTYWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-87.html) +---- Wątek: Husarz i ED250 (/thread-5540.html) |
Husarz i ED250 - wołodyjowskiIC - 15.06.2016 Witam Mam pytanie: 1.Czy ktoś się orientuję jak wygląda procedura włączania lokomotyw ES64U4 i ED250? - wołodyjowskiIC - 24.06.2016 Na pierwsze pytanie znalazłem już odpowiedź gdzie indziej, ale mam pytanie do osób, które jeździły ES64U4 "Husarz". Wyczytałem, że "Husarz" ma 3 nastawniki jazdy. O co chodzi w tych trzech nastawnikach? I do czego służą wszystkie trzy? - jarząbek019 - 25.06.2016 zapewne chodzi Ci o zadajnik siły pociągowej który jest umieszczony z lewej i prawej strony kabiny tuż przy oknie/drzwiach które pozwalają maszyniście prowadzić lokomotywę nie sierdząc na stanowisku maszynisty podczas manewrów. i trzeci masz na stanowisku maszynisty. - wołodyjowskiIC - 25.06.2016 Dobrze, ale do czego służy ten pierwszy od lewej nastawnik? - jarząbek019 - 25.06.2016 Chodzi Ci ogólnie na pulpicie? czy z boku? Na pulpicie masz zadajnik prędkości (tempomat) zadajnik siły pociągowej a po prawej kran hamulca maszynisty - wołodyjowskiIC - 25.06.2016 Chodzi mi o tempomat. Na jakiej zasadzie działa? - jarząbek019 - 25.06.2016 Nastawiasz żądaną prędkość np 80km/h, lok sam przyspiesza do tej prędkości i ją utrzymuje, nawet sam hamuje w razie co - wołodyjowskiIC - 25.06.2016 Ok. A ten drugi nastawnik to zwykły zadajnik? I tak przy okazji mógłbyś bardziej opisać ten nastawnik do jazdy manewrowej? Widziałem go, ale nie jestem w stanie zrozumieć zasady jego działania. - jarząbek019 - 25.06.2016 Działa normalnie jak tan na pulpicie, tyle ze jest umieszczony z boku, mechanik patrząc przez okno w tył, w zasięgu ręki ma nastawnik którym może zadawać moc lokomotywie. |