Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei
Husarz i ED250 - Wersja do druku

+- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl)
+-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html)
+--- Dział: TABOR KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-8.html)
+---- Dział: LOKOMOTYWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-87.html)
+---- Wątek: Husarz i ED250 (/thread-5540.html)



Husarz i ED250 - wołodyjowskiIC - 15.06.2016

Witam

Mam pytanie:
1.Czy ktoś się orientuję jak wygląda procedura włączania lokomotyw ES64U4 i ED250?


- wołodyjowskiIC - 24.06.2016

Na pierwsze pytanie znalazłem już odpowiedź gdzie indziej, ale mam pytanie do osób, które jeździły ES64U4 "Husarz". Wyczytałem, że "Husarz" ma 3 nastawniki jazdy. O co chodzi w tych trzech nastawnikach? I do czego służą wszystkie trzy?


- jarząbek019 - 25.06.2016

zapewne chodzi Ci o zadajnik siły pociągowej który jest umieszczony z lewej i prawej strony kabiny tuż przy oknie/drzwiach które pozwalają maszyniście prowadzić lokomotywę nie sierdząc na stanowisku maszynisty podczas manewrów. i trzeci masz na stanowisku maszynisty.


- wołodyjowskiIC - 25.06.2016

Dobrze, ale do czego służy ten pierwszy od lewej nastawnik?


- jarząbek019 - 25.06.2016

Chodzi Ci ogólnie na pulpicie? czy z boku? Na pulpicie masz zadajnik prędkości (tempomat) zadajnik siły pociągowej a po prawej kran hamulca maszynisty


- wołodyjowskiIC - 25.06.2016

Chodzi mi o tempomat. Na jakiej zasadzie działa?


- jarząbek019 - 25.06.2016

Nastawiasz żądaną prędkość np 80km/h, lok sam przyspiesza do tej prędkości i ją utrzymuje, nawet sam hamuje w razie co


- wołodyjowskiIC - 25.06.2016

Ok. A ten drugi nastawnik to zwykły zadajnik?
I tak przy okazji mógłbyś bardziej opisać ten nastawnik do jazdy manewrowej?
Widziałem go, ale nie jestem w stanie zrozumieć zasady jego działania.


- jarząbek019 - 25.06.2016

Działa normalnie jak tan na pulpicie, tyle ze jest umieszczony z boku, mechanik patrząc przez okno w tył, w zasięgu ręki ma nastawnik którym może zadawać moc lokomotywie.