Rozkład jazdy 2016/2017 - Wersja do druku +- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl) +-- Dział: PRZEWOZY PASAŻERSKIE I TOWAROWE (https://www.forumkolejowe.pl/forum-94.html) +--- Dział: ROZKŁAD JAZDY, BILETY I TARYFY PRZEWOZOWE (https://www.forumkolejowe.pl/forum-34.html) +--- Wątek: Rozkład jazdy 2016/2017 (/thread-5383.html) |
Rozkład jazdy 2016/2017 - masovian - 03.03.2016 Już trwają konsultacje społeczne dotyczące przyszłorocznego rozkładu jazdy. PIC ogłosił swoją ankietę: http://rozkladjazdy.badanie.net/ Wypełniłem, choć z małą nadzieją na uwzględnienie. Uważam, że jak sama nazwa firmy mówi, to raczej pic. :-) Ale gdyby ktoś chciał, to radzę się spieszyć. Ankieta tylko do 5 marca. - sm31-131 - 05.03.2016 Ja bym powiedział że nawet PIC. Po pierwsze - szanse na nowe relacje są nikłe - no chyba że ktoś im uświadomi że to góra złota. Po drugie - pytania w tym badaniu są naprawdę tendencyjne - to wygląda jakby ktoś z liceum układał te pytania i odpowiadając na nie miałem wrażenie że zrobili to na odpierdal tylko dlatego że ktoś im kazał. Po trzecie - mogliby się wysilić i dać wszystkie stacje na których PIC się zatrzymuje - nie ma np. Kościana gdzie PIC się na 100% zatrzymuje, a zamiast tego dali "inne miasto". Jak dla mnie ta opcja powinna być dla nowych tras a nie dla już istniejących. Po czwarte - nigdzie na stronie PIC nie znalazłem informacji o prowadzonej ankiecie więc jak ma to dotrzeć do szerszego grona klientów? Zresztą zrobienie tego pod nic niemówiącą domeną też wygląda podejrzanie :-). Jak dla mnie lipa i ściema - niestety :-( Pozdrawiam sm31-131 - masovian - 05.03.2016 sm31-131 napisał(a):Po pierwsze - szanse na nowe relacje są nikłe - no chyba że ktoś im uświadomi że to góra złota. Z resztą się zgadzam, ale z tym to nie bardzo. W tym roku zrobili kurs do Helu przez Wierzchucin czyli szanse na nowe relacje są. Ale one nie są zależne od ankiet. Gdy właścicielowi się zachce zrobić kurs z Sokołowa Podlaskiego do Jaworzyny Śląskiej, to prezes to zrobi. A że nie będzie zysku? Można zawsze wystąpić o dotację, a poza tym zysk w państwowych firmach rzadko jest najważniejszy. :-) Wpłynęło 5730 wypełnionych ankiet - kazio - 19.03.2016 Cytat:Cieszy nas bardzo duże zainteresowanie akcją. Otrzymaliśmy ponad dwa razy więcej wniosków niż w ostatniej edycji akcji. Taki wynik pokazuje rosnące zainteresowanie pasażerów udziałem w tworzeniu siatki połączeń. Teraz czas na analizę zgłoszonych propozycji. W miarę możliwości wybrane pomysły trafią do nowego rozkładu jazdy - powiedziała Beata Czemerajda z PKP Intercity S.A.Rynek Kolejowy - pasqudek - 19.03.2016 Gadka szmatka. A i tak namieszaja. - masovian - 19.03.2016 W końcu to tylko PIC. :-) - masovian - 12.05.2016 PIC ma plany do tarcia do Nowego Sącza: http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci ... 76401.html - Urbi - 06.06.2016 Kilka założeń dla Łodzi po konferencji o dworcu Fabrcznym. Od grudnia dziesięć Dartów i dwa Flirty na Wawa - Łódź, wagonowy Uszatek, oraz 12-wagonowe szczytówki (ilość nieznana). Po jednej parzę Łódź - Białystok i Łódź - Olsztyn, do tego połączenie Łódź - Szczecin (z Fabrycznej!) przez Zgierz, E20 (w czasie modernizacji LK3 przez Chojny, Sieradz, Ostrów Wlkp), ze zmianą kierunku na Widzewie, oraz 4x tranzytu Warszawa - Wrocław przez Widzew, Chojny, z pominięciem dworca Kaliskiego. http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci ... 76877.html - masovian - 21.06.2016 Woj. pomorskie zgłosiło rozkład dla PKM: http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci ... 76930.html - DamianT - 17.08.2016 Poseł Jarosław Zieliński pytał MIB o szczegóły rocznego rozkładu jazdy projektowanego od grudnia 2016 roku dla połączeń międzywojewódzkich (głównie w Polsce Wschodniej) i międzynarodowych. Czego się dowiedział? http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci ... 77781.html - masovian - 18.08.2016 No i z tego artykułu nic dokładnie nie wynika w tej sprawie. :-) - masovian - 04.09.2016 PKP Intercity chce od przyszłego roku wypuścić pociągi Flirt na trasach do Zakopanego i Nowego Sącza. Wszystko zależy jednak od zgody odpowiednich instytucji – czytamy w „Rynku Kolejowym”. Według informacji „Rynku”, PKP Intercity rozmawia z Centrum Unijnych Projektów Transportowych w sprawie objęcia Zakopanego siatką połączeń IC realizowaną nowoczesnymi pociągami Flirt3. Zgoda CUPT jest konieczna, bo Flirty zostały kupione z unijnych dotacji i każda zmiana ich trasy wymaga akceptacji. „Rynek Kolejowy” podaje, że na początek Flirty miałyby być puszczone na trasę Intercity z Łodzi Kaliskiej (przyjazd do Krakowa ok. 9.40) oraz z Olsztyna przez Warszawę (przyjazd do Krakowa o 12.30). Intercity chciałby też pociągnąć trasę Flirta do Nowego Sącza. Prawdopodobnie oba połączenia ruszą dopiero w przyszłe wakacje. Kolejarze czekają bowiem na zakończenie budowy łącznic kolejowych w Krzemionkach i Suchej Beskidzkiej, które skrócą czas podróży z Krakowa do stolicy Tatr przynajmniej o 30 minut. http://www.fly4free.pl/do-zakopanego-po ... e-pociagi/ Pytanie tylko dlaczego tak późno? Przecież "tramwaje" idealnie nadają się do trasy z trzema zmianami kierunku jazdy... - ET40 - 04.09.2016 No jak to dlaczego? Przecież Katowice-Gdynia z jedną zmianą kierunku to idealna trasa dla "tramwajów". ;-) - szy_mat - 04.09.2016 Przy obsłudze w taki sposób, że dwóch mechów jedzie w jednej kabinie od miasta startowego do Krakowa Głównego (aby jechać 160 tam gdzie nie ma ETCS), tam jeden mech zostaje a drugi idzie do przeciwnej kabiny. Po zatrzymaniu na Płaszowie mech który prowadził przełącza kabinę i oświetlenie oraz wychodzi na peron oraz przeprowadza próbę z mechanikiem z końca (teraz początku). Pociąg rusza, wolny mechanik może w tym czasie wypełnić papiery od próby. W taki sposób można stać 3 minuty na stacjach ze zmianą kierunku. Poza tym, dokładnie tak jest to praktykowane np. w Niemczech w składach ICE. Przydałaby się też aktualizacja instrukcji mówiąca o tym, że na EZT nie trzeba wykonywać HK (ma ono niewielki sens, wszak ezet hamuje zawsze tak samo) - Arriva tak ma, więc UTK to dopuszcza. I mamy czas przejazdu dwa rzędy lepszy. Choć daleko mi od krytykowania budowy łącznic na zakopiance - są one bez wątpienia niezbędne, lecz można ulepszyć czas już teraz (np. od nowego rozkładu) wręcz groszowym kosztem ("przystawiając" do kosztów budowy łącznic). - rustsaltz - 04.09.2016 Papiery wypełniane po próbie w czasie jazdy? A kto je podpisze? HK na ezecie nie ma sensu? Niech który się trafi z parchem na dżojstiku i będą gorączkowe poszukiwania klapy Ackermana... Fajne mają zioła w UTK jak coś takiego podpisują. A ja wiem jak się bawić, żeby zatrzymać 3400 w każdym miejscu znanych mi szlaków. Niech mi zniosą HK na pociągu, przecież wydłużam czas jazdy ze Szczakowej do Jęzora o jakieś 3 minuty... |